Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

adressi surukotiin?

Vierailija
28.03.2012 |

Ystäväpiirissäni yhden äiti on kuollut. Meistä ystävistä ei kukaan ole äitiä tavannut, mutta annoin adressin ystävälleni, joka on lähiomainen ja vastuussa hautajaisista. Yksi meistä ei kuitenkaan aio adressia antaa, koska hän ei tuntenut ystävämme äitiä.

Miten on, mikä on adressin tarkoitus:

a) osanotto ja lohdutus surevalle läheiselle, vaiko

b) tarkoitettu vainajalle, jonka on tuntenut?

Olen aina itse ajatellut, että se on tarkoitettu sureville omaisille, jotka lähettäjä tuntee. Tuntuisi hullulta, että jos joku tuttuni kuolisi, lähettäisin adressin hänen lähiomaiselleen, jota ei olisi koskaan tavannut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarkoitettu vainajan omaisille. Oli se sitten adressi, kukat ja kortti tms. Eli suruun osanoton osoitus.

Vierailija
2/3 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käytäntö on, että hautajaistilaisuudessa vainajaa muistetaan ja omaisten suruun otetaan osaa joko suruadressilla tai kukkalaitteella. Adressi ei ole tarpeen silloin, kun arkulle lasketaan kukkalaite.

Jos haluaa muistaa omaisia heti surun koittaessa, osanottona voi toimia henkilökohtainen käynti, kortti, kirje tai vaikkapa kukkakimppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myöskin surunvalittelu ja osanotto sanotaan omaitsille. Tokihan voi olla niinkin, että on tuntenut vain vainajan (vaikka työkaveri kuollut), mutta kyllä siltikin adressin voi laittaa jos ei hautajaisiin mene.

Itse surevana olen arvostanut kovasti kaikkia tuen osoituksia. Jäävät mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi