Millä tuloille teidän mielestänne 100 000€ on " aika vähän" lainaa?
Kommentit (16)
n 4000. Tuo laina kohtuullinen, pystyisi enemmänkin, mutta varauduttu on korkojen nousuun.. Meillä tulot nousee vuoden sisällä n. 5000 e/kk.
Kyllä meillä toi 100000 lainaa ja pari tonnii päälle.
Ihan hyvin selvitään mut siis toi 100th¿ olis ollu helppo nakki.
Aivan turhaa maksatte korkoja.
Meillä on 200 000 euron laina ja laina-aika on 18 vuotta.
Siitä maksetaan miehen opintolainat, autolainat, moottoripyörä yms. Elämiseenkin menee rahaa +yhtiövastikkeeseen. Hyvin tullaan toimeen. Ei ole pelkoa, että joutuisi kitkuttelemaan...
Hyvin tullaan toimeen, pahemmin ei mistään tingitä ja lainakin hoituu. Laina-aikaa jäljellä reilu 10v.
Vierailija:
Aivan turhaa maksatte korkoja.
Meillä on 200 000 euron laina ja laina-aika on 18 vuotta.
meillä on 220000. Omistetaan jo 1/3 asunnosta ja loput lainaa. Tulot tosin tulee nousemaan aika paljon kun minä valmistun ekonomiksi ja meen töihin. Meilläkin maksatusaika on jotain 16-18 vuotta.
Meillä nettotulot nyt pienet kun olen vielä kotona lapsen kanssa, mutta normaalioloissa 4 000 euron luokkaa/kk. Lainaa 90 000, maksettu on neljä vuotta ja toinen mokoma niin pitäisi olla kokonaan maksettu ellei ihmeitä satu. Näillä tuloilla ja tällä lyhennystahdilla emme hirveästi voi tuhlailla, esim. matkustella, mutta muuten elämme kyllä mielestäni ihan mukavasti eikä juuri mistään tarvitse tinkiä.
ja lainaa 90 000 e 28 vuoden maksuajalla. Kuukaudessa menee 380 e lainanlyhennyksiin...
Vierailija:
Meillä nettotulot nyt pienet kun olen vielä kotona lapsen kanssa, mutta normaalioloissa 4 000 euron luokkaa/kk. Lainaa 90 000, maksettu on neljä vuotta ja toinen mokoma niin pitäisi olla kokonaan maksettu ellei ihmeitä satu. Näillä tuloilla ja tällä lyhennystahdilla emme hirveästi voi tuhlailla, esim. matkustella, mutta muuten elämme kyllä mielestäni ihan mukavasti eikä juuri mistään tarvitse tinkiä.
Meillä on säännölliset nettotulot 3800, työsuhdeauto ja bonukset päälle. Mun mielestä meidän 170 000 ei sekään ole kauheasti ja maksuaikaa on jäljellä n. 18 vuotta (jos ei lyhennetä ylimääräisiä). Ei viitsitä ottaa isompaa kk-lyhennystä, jotta rahaa jää riittävästi mukavaan elämään. Säästöistä voidaan tehdä sitten ylimääräisiä lyhennyksiä, jos ei keksitä niille parempaakaan käyttöä.
Mulla tulot 1 800 ja lainaa 80 000, aika paljon yksin maksettavaks.
Mielestäni jo 50 000¿ on kova summa lainarahaa... Mutta eipä niitä asuntoja tänä päivänä halvemmalla oikein saa.. Eikä kyllä vielä viidelläkympilläkään.. (tai ainakin harvemmin..)
Mielestäni kohtuullista ja varaa olisi maksaa enemmänkin kuin nyt menevä 620 ¿ kuussa. laina aikaa jäljellä 16 vuotta.