Mitä makeisia kaipaat lapsuudestasi?
Itselläni kaipauksen kohteita ovat:
-Zoom- ja Fonda-suklaapatukka
-aito Hopeatoffee, pitkä ja ohut lätyskä
-Pandan toffeetikkarit: paksu, pyöreähkö muoto, tumma ja vaalea toffee vaihtoehtoina
Kommentit (62)
Karkkipussi-ketju möi sellaista kirkkaanväristä pahvilieriötä, ehkä 10-12 cm korkeaa, jonka sisällä oli erivärisiä, numeroiden muotoisia hedelmäkarkkeja. Nam!
ne hedelmäkarkit olivat tosi hyviä, sekä turkinpippuritangot. muistaako kukaan ruostenupit? ruostenupit olivat lakrisista nupin muotoisia karkkeja. suklaasta kaipaan sellaisia mansikan ja baananivaahtotäytteisiä suklaista, en muista nimeä mutta irtsareina myytiin.
ja Väkevä salmiakki (pienissä rasioissa) ja Plopp-suklaalevyt R-kiskalta. Samoin ne ihanat salmiakkipatut, joissa oli sisällä salmiakkijauhoa.
Verraton-suklaarasiat oli ennen joka jouluisia lahjoja ja niitä kaipaan erityisesti, enää niitä ei taida olla. Suklaati-suklaalevyt muistan myös ihanina!
Hopeatoffeeta
Rollo toffeita
Isoja aitoja Hedelmämerkkareita
Irtokarkeista on jäänyt mieleen (kun ostettiin kiskalta markalla noita ja markalla noita.. ) sellaiset salmiakit kuin Krokotiilin kyyneleet... aivan mahtavia :)
Itselläni kaipauksen kohteita ovat: -Zoom- ja Fonda-suklaapatukka -aito Hopeatoffee, pitkä ja ohut lätyskä -Pandan toffeetikkarit: paksu, pyöreähkö muoto, tumma ja vaalea toffee vaihtoehtoina
olen siis jo viiskymppinen :)
kaipaa paapaapaa-paa-Pastirol!pastilleja.....
Ja sipseista Taffelin Cream Cheese
Ei taida Chewitsejä enää olla. Ne oli hyviä appelsiini oli mun suosikki.
aidot, isot merirosvorahat, jotka lopetettiin, kun joku lapsi tukehtui niihin. :(
Jambo- patukoita. Suklaata ja makeaa, punaista mönjää...
keltainen oli banaani
punainen oli kinuski
joku väri oli cola
jne. Nimeä en muista, mutta pehmeitä n. 1*1 cm
Ei taida Chewitsejä enää olla. Ne oli hyviä appelsiini oli mun suosikki.
mutta eri asia onko Suomessa. Virossa ainakin myydään.
Itselläni kaipauksen kohteita ovat:
-Zoom- ja Fonda-suklaapatukka
-aito Hopeatoffee, pitkä ja ohut lätyskä
-Pandan toffeetikkarit: paksu, pyöreähkö muoto, tumma ja vaalea toffee vaihtoehtoina
oli munkin lemppari ja mä olen 35:nen.
Ne tuotiin takaisin markkinoille. En tosin tiedä, miten paluu onnistui ja vieläkö niitä saa.
Laivalla myynnissä olleita kanuunankuulia ja yleensäkin sellaista kunnon salmiakki.
mitään samanmakuista ei kertakaikkiaan ole sen koommin ollut salmiakeissa.
Hopeatoffee oli kanssa hyvää-
Milloin suklaapopcornit loppuivat? Ne oli ihania.
Se johtuu ilmeisesti siitä, että en saanut juuri koskaan karkkia. Olen syntynyt vuonna 1981.
Sellaset sitruunan muotoiset, keltaiset, jossa kirpeämpää jauhetta sisällä. Olikohan ne purkkaa? Irtokarkkeina myytiin, melko isoja.