Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetyskirpputori Patina Tikkurila

Vierailija
28.03.2012 |

Kävin tänään lähetyskirpputori Patinassa. Minkälaisia kokemuksia on tuosta kirpputorista? Eikö lähetystorilla ole uskovia ja eikö he saa kaiken ilmaiseksi?

Ostin maljakon 20 eurolla ja sitten katselin koruja. Oli vanhoja Kalevala Koruja 40 € ja yli ja nyt kun katsoin netistä niin samalla hinnalla saa yksityisiltä huutonetistä. Yksi koru oli hinnoiteltu 5 € hintaan ja kun olisin sen ostanut niin myyjä sanoi ettei myy sillä vaan kymppi pitää saada. Siinä vaiheessa kiitin ja kumarsin ja lähdin pois.

Tuo myyjä kertoi, että heillä joku asiantuntija hinnoittelee kaikki ja eivät myy kenellekään halvalla koska on niitä jotka myyvät eteenpäin ja saavat voittoa ja he eivät halua, että joku rikastuu. Myyä oli noin 60 vuotias ja silmälasipäinen rouva jolla sinertävä pusero.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut kaikki vaatteeni tuolta jo vuosikymmenen ajan. Halpaa ja hyvää. T-paitoja saa parilla eurolla kappale, eikä muutkaan hinnat päätä huimaa. Välillä on sellaisia päiviä että saa kerätä muovikassillisen muutamalla eurolla. Jos minulla olisi nyt vauvoja, ostaisin kaiken Patinasta. Silloin vaan ei ollut vastaavia paikkoja kun yksinhuoltajana kasvatin ja vaatetin neljä lasta.

Ei ne vaatteet tietenkään suoraan kaappiin mene, pesukoneen kautta. Kuka niitä pesemättä pitää. Olen tehnyt upeita löytöjä ja käyn jatkossakin Patinassa. Myyjät ovat eläkeläisiä vapaaehtoisia ja oikein herttaisia. Ainoa miinus on ettei siellä voi maksaa kortilla.

Vierailija
2/21 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patina ennen oli todella hyvä kauppa,saattoi tehdä kunnon löytöjä ja jos osti paljon vaatteita yms. niin saatoi saada jopa 10euron alennuksen..mutta siitäkin on jo 3vuotta,kun kävin patinassa jokunen viikko sitten niin siellä myytiin koiran muovista juomakuppia 12eurolla ja ihan perus muovi matto myytiin ''arvokkaana turkkilaisena käsityö mattona'' ja hintaa sillä oli 350e :DD sillon kyllä nauratti..
ja kaiken huippu oli se kun löysimme penisrenkaan lasten sormusten seasta :'''DDD ja soittorasian virkaa piti geisha kuula laatikko...huomaa että myyjillä on huono näkö,mutta jos halvemmalla haluaa huonekaluja yms niin kontti on edullisempi ja yläkerrassa olevasta anniinasta (patinan yläkerrassa) saattaa tehdä tosi kivoja löytöjä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patinan hinnat ovat nousseet sen jälkeen, kun se vaihtoi omistajaa. Nykyisin se on kansanlähetyksen. Tavara ei vaihdu, kun hinnat ovat ihan järkyttävät. Pari viikkoa sitten siellä oli ale: kaikki vaatteet puoleen hintaan ja käännöskirjallisuus 3 e / muovikassi.

Kannattaa käydä Spr:n kontissa siinä lähistöllä. Avara, siisti myymälä, jossa on hinnat kohdallaan ja aina ystävällinen henkilökunta. Opiskelijoille on nyt 30.9. asti ilmainen huonekalujen kotiinkuljetus.

Vierailija
4/21 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs itiksen fida? Lahjoituksina saatua täyttä paskaa aivan jumalattomilla katteilla. Vanhat takit ja farkut kymmeniä euroja. Entäs huonekalut... Ikivanhat, huonokuntoiset sohvan rötjät useita satasia. Onhan ne tottakai heti antiikkia kun on vanhaa.

Vierailija
5/21 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATTOA MYÖTEN TÄYNNÄ  TAVARATA   ,JA NE HINNAT, YLÄKERRASSAKIN ANSKUSSA ON HALVENPAA JA PARENPAA

Vierailija
6/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee ummehtuneelta, hirveää rojua, rytkyä ja riepua, suurin osa vielä ihan hulluissa hinnoissa kuntoonsa nähden. Ei kiitos...

Vierailija
7/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee ummehtuneelta, hirveää rojua, rytkyä ja riepua, suurin osa vielä ihan hulluissa hinnoissa kuntoonsa nähden. Ei kiitos...

Ei myöskään mitään hintatajua. Kiertelen jonkun verran kirpputoreja ja lähetyskirpputorit ovat kaikkein tiukempia hinnoissa ja samoin spr kontti tavaratalot. Luulisi, että ne tavarat haluttaisiin kiertoon sieltä paisuvista hyllyistä ja rahat menisivät hyväntekeväisyyteen, mutta noista kirppareista on tullut antiikkimuseoita. Museoivat tavaraa ja niissä monissa lukee että ei myynnissä. Mitä ihmettä????? Mikähän on ollut alunperin noiden kirppareiden tarkoitus?

Vierailija
8/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näkee kuinka kirppiksillä trokarit ostavat kaiken "kivan" ja myyvät sitä sitten voitolla. Onhan se sallittua, mutta tietysti kirppikset ottaisivat mieluiten itse sen voiton, jos kuitenkin jossain on ihmisiä, jotka korkeammankin hinnan suostuvat maksamaan.

Vierailija
9/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(onkohan vielä?) kierrätyskeskus ja siellä sen pitäjä (suuri päällikkö) teki vanhalle tavaralle museon ja ne oli lukkojen takana. Kaikki paskallehaiseva oli myynnissä, mutta jos oli hiukankin antiikkia niin ne oli lukkojen takana. Myynnissä oli ainakin vielä 2000 luvun alussa iänikuisia commodore pelikoneita joilla ei mitään virkaa ja vihreänäyttöisiä tietokoneruutuja. Oli paskasta vaatetta jne.

Vierailija
10/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näkee kuinka kirppiksillä trokarit ostavat kaiken "kivan" ja myyvät sitä sitten voitolla. Onhan se sallittua, mutta tietysti kirppikset ottaisivat mieluiten itse sen voiton, jos kuitenkin jossain on ihmisiä, jotka korkeammankin hinnan suostuvat maksamaan.

juuri noin typerästi ajattelevat. Pitävät ennemmin tavarat hyllyissä eli siis näissä tapauksissa oli kyse siitä, että tavarat pysyy hyllyissä ja pölyttyy. On väärä tapa luulla jokaista asiakasta trokariksi ja sen takia jättää myymättä.

Vierailija
11/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen on asiantuntija tarkistanut ja heillä ei ole lupa alentaa.

Vierailija
12/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kerran vanhaa Arabiaa kirppiksellä Hietalahdessa. Kun olin autolla, mies ehti myydä ison pinon lautasia aika halvalla. Samat lautaset olivat sitten loppupäivän toisella kirppispöydällä myytävänä ja paljon kovempaan hintaan. Mieheni ei tiennyt niiden arvoa ollenkaan eikä ollut osannut epäillä mitään, kun joku halusi ne ostaa.

Vierailija
13/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kerran vanhaa Arabiaa kirppiksellä Hietalahdessa. Kun olin autolla, mies ehti myydä ison pinon lautasia aika halvalla. Samat lautaset olivat sitten loppupäivän toisella kirppispöydällä myytävänä ja paljon kovempaan hintaan. Mieheni ei tiennyt niiden arvoa ollenkaan eikä ollut osannut epäillä mitään, kun joku halusi ne ostaa.

tietenkin trokarit kiertelee kirppareilla ja ostaa pois jos on halpaa, mutta olisiko siinä ollut järkeä jos olisit hinnoitellut samalla tavalla kuin tuo trokari ja joutunut keräämään kaikki takaisin kotiisi, kun eivät olisi menneet. Itse myyn jonkinverran vanhuksilta jääneitä tavaroita tori.fi kauppapaikalla netissä ja kauppa käy, kun myyn halvalla. Ei minulla ole mitään intressiä myydä kalliilla ja piitä niitä vuodesta toiseen jossakin kauppapaikalla.

Kuitenkin kun kyse on lähetyskirppareista niin mitä järkeä on seisottaa tavaraa vuositolkulla ja avuntarvitsijat ehtii kuolla ennemmin kuin raha tulee kassaan ja avun kohteeseen.

Vierailija
14/21 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä ainakin se etu, että kaikki myytävä tavara on heille ilmaista. Jos on tilaa säilyttää sitä, niin sama kai se sitten on, jos ostajaa joutuu odottamaan.

Niistä lautasista olisin saanut itsekin korkeamman hinnan. Mies vain ei tiennyt hintatasoa, koska hän ei harrasta alaa. Minulle ei ole pääasia, että kauppa käy, jos tavara on arvokasta. Jos kaupankäynti olisi tärkeintä, laittaisin kaikki myyntiin nettiin hintaan sentin kappale ja postikulut päälle ja kohta olisi koko koti typötyhjä. :)

Vierailija
15/21 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä ainakin se etu, että kaikki myytävä tavara on heille ilmaista. Jos on tilaa säilyttää sitä, niin sama kai se sitten on, jos ostajaa joutuu odottamaan.

Niistä lautasista olisin saanut itsekin korkeamman hinnan. Mies vain ei tiennyt hintatasoa, koska hän ei harrasta alaa. Minulle ei ole pääasia, että kauppa käy, jos tavara on arvokasta. Jos kaupankäynti olisi tärkeintä, laittaisin kaikki myyntiin nettiin hintaan sentin kappale ja postikulut päälle ja kohta olisi koko koti typötyhjä. :)

miksi sitten veit tavarat kirpparille joe et halua niistä eroon?

ootko pöljä sitten?

Vierailija
16/21 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 14:36"]

Patina ennen oli todella hyvä kauppa,saattoi tehdä kunnon löytöjä ja jos osti paljon vaatteita yms. niin saatoi saada jopa 10euron alennuksen..mutta siitäkin on jo 3vuotta,kun kävin patinassa jokunen viikko sitten niin siellä myytiin koiran muovista juomakuppia 12eurolla ja ihan perus muovi matto myytiin ''arvokkaana turkkilaisena käsityö mattona'' ja hintaa sillä oli 350e :DD sillon kyllä nauratti..
ja kaiken huippu oli se kun löysimme penisrenkaan lasten sormusten seasta :'''DDD ja soittorasian virkaa piti geisha kuula laatikko...huomaa että myyjillä on huono näkö,mutta jos halvemmalla haluaa huonekaluja yms niin kontti on edullisempi ja yläkerrassa olevasta anniinasta (patinan yläkerrassa) saattaa tehdä tosi kivoja löytöjä:)

[/quote]

Vierailija
17/21 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni osti Patinasta kassillisen kankaita ,olivat yön pussukassa ,aamulla yllätys suuri ,oli tuholaisia ollut kassin kankaissa ja omat tekstiilit tuli reitettyä ,eikun myrkyttäjä paikalle .Patinassa käynti tuli maksamaan tuholais torjuja laskun kanssa reilut  e 500,-  Yläkerran omistaja pesee ja puunaa kaiken siinä Anninassa

Vierailija
18/21 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa  mielenkiintoista.Olin asiakaana  14.4.14  Kirppis Patinassa   ,muutama henkilökuntaan kuuluva  ,vapaaehtois työntekijä  vai oliko työkkäristä sinne laitettu ,en tiedä.Lajittelivat vaatteita ja  totesivat siellä kuinka vaatteet on likaisia haisevia ja  toisissa on pieniä kotieeläimiä,  olisko ollut koita tai mitä eläimiä sitten mahtoivat tarkoittaa.Siihen jäi minun penkominen  siellä läjissä.EN MENE ENÄÄ 

Vierailija
19/21 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisistä kommenteista näköjään jo muutama vuosi!

Kyllä on siisti ja avaran oloinen paikka nykyään. Mukava oli käydä, löysin mm.takin itselleni ja pojalleni, lastenkirjoja (0,50€/kpl), kauniit mukit ja ihan uuden julisteen. Eikä ollu kallista! Suosittelen käymään, jos et ole pitkään aikaan käynyt. Tikkurilan seudun paras kirppis kyllä!

Vierailija
20/21 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itsekin vastaikää vuosien jälkeen. Kyllä monet tuotteet oli edelleen ylihintaisia. Varsinkin kuntoonsa nähden. Mutta itse pidän kyllä Kontista, löydän sieltä usein haluamaani. Siisti ja asiaklinen paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä