Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako tuntia teidän miehillä on omaa aikaa esim. harrastuksen parissa per viikko?

Vierailija
28.03.2012 |

Mikä on sopiva määrä?

En tiedä olenko tiukkapipoinen, mutta välillä palaa käämi ihan totaalisesti siihen, että mies viettää useammaan tunnin useana iltana viikossa harrastuksensa parissa.

Itsellä taas ei tunnu olevan juuri lainkaan omaa aikaa.

Ne illat kun hän on kotona on kuitenkin mukava olla perheen kesken, eikä niin että jompikumpi vanhemmista on aina jossain muualla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla keskustelun paikka.

Vierailija
2/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain mättää, jos mies on aina/usein pois kotoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltana viikossa 1,5-4 tuntia. yksi noista viikonloppuna. lapsia 3 (päiväkoti-kouluikäisiä) Ihan ok mielestäni.

minä olen vähemmän menossa, joten aikaa yhdessäoloon jää. mutta pääsen kyllä aina kun haluan.

molempien pitää saada tuulettua.

Vierailija
4/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olemme eri vuoroissa töissä. Minä aamussa, mies illassa. Miehellä usein viikkovapaat jolloin on lapsen kanssa ja minä olen sitten viikonloput. Miehen vapaat meneekin usein kaupassa käymiseen, kun pääsen töistä ja muiden asioiden hoitoon. Miehelle on tärkeää, että kun hänellä on arkena vapaata niin hän pitää pojan kotona ja viettävät yhdessä laatuaikaa. Tätä tämä on, mutta emme valita, koska kyllä sitä harrastamaan kerkiää sitten myöhemmin. Niistä luovutaan silloin kun lapset on pieniä ja sillä selvä.

Vierailija
5/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrasta mitään.

Vierailija
6/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen viikko on noin 3 tuntia miesten omassa jutussa...

Vierailija
7/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käy tuon harrastuksensa lisäksi tapaamassa kavereitaan tai muuta, kyllä hän sen loppuajan viettää mielellään meidän kanssa.

Tekee myös aika raskasta ja pitkää työpäivää, kotihommia, käy kaupassa ja muuta. Ei ole siis mikään itsekäs sohvaperuna kuitenkaan.

Olen yrittänyt keskustella asiasta sata kertaa, mutta hänen ratkaisunsa on aina esim. "minulla on ti,pe ja su ilta vapaata, mene silloin tekemään jotain niin minä jään kotiin lasten kanssa". Hemmetti kun pointtina on se, että molemmat saisivat sopivasti omaa aikaa ilman, että perheen yhteinen aika kärsisi siitä.

Mutta kun ei mene jakeluun.

Kuulemma pakko saada harrastaa ettei pää leviä. Minun pää ei sitten vissiin voi levitä koska olen kotona lapsen kanssa enkä käy "kunnon töissä".

En halua että saatte miehestä kurjaa kuvaa, hän on muuten kaikinpuolin ihana isä ja puoliso, mutta tuo aikaavievä harrastus ottaa niin pahasti aivoon.

Pitäisikö vaan sopeutua?

Vierailija
8/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettää harrastuksensa parissa viidestä-kymmeneen tuntiin viikossa, tällöin siis poissa kotoa. Kotona ollessakin menee yleensä ainakin yksi ilta harrastuksen parissa, mutta silloin on edes kotona. Kyllä toisinaan ärsyttää, koska omaa aikaakin olisi joskus kiva saada. Ja saankin, mutta se on sitten pois siitä perheen yhteisestä ajasta tai siitä, että mies tekisi joskus jotain pientä remonttia.

Vierailija
9/9 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka veisi aikaa perheeltä. Molemmat ollaan osittaisella hoitovapaalla ja 3 vuotias lapsi hoituu kotona. Ollaan just muutettu uuteen kotiin, mutta paljon on vielä kesken. Välillä mies on koko illan autotallityömaalla, välillä taas ollaan siellä koko porukalla. Kaikki mitä touhutaan on siis yhteiseksi hyväksi, eikä meillä lasketa tunteja, jonka kukakin on saanut omaa aikaa. Kiivaimman rakentamisen aikana mies oli raksalla pitkiä paiviä yksinään, olisi varmaan usein mielummin ollut lapsen kanssa tai harrastanut jotain. Jos hän nyt haluaiasi aloittaa harrastuksen, niin soisin sen hänelle ilomielin, sen verran paljon hän on meidän eteen puurtanut.