Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yli 3kg vauvaa pitäisi vielä herätellä syömään?

Vierailija
28.03.2012 |

Meidän nuorin oli syntyessään 2320g ja 45cm. Parin viikon iässä painoi muistaakseni 2670g ja nyt 1kk neuvolassa oli 3140g ja 48cm.

Sairaalasta sain ohjeeksi, että vauvaa on heräteltävä parin tunnin välein, kunnes hän painaa yli 3kg. Noh, eipä ole pahemmin tarvinnut herätellä, kun vauva on itse syönyt päivällä noin tunnin välein ja öisin yleensä parin tunnin välein, mutta välillä on ollut yölläkin vain tunnin väli syömisessä.

Kun kuulin painon nyt 1kk neuvolassa niin huokaisin helpotuksesta, ettei enää olisi pakko herätellä. Noh, neuvolan terkka sitten kuitenkin sanoi, että pitäisi herätellä myös öisin ainakin vielä pari viikkoa, mielellään 2kk ikään. Kysyin syytä tähän niin en saanut vastausta, sanoi vain, että hän suosittelee sitä. Tosin tuo suosittelu tuli siihen sävyyn (tunnen tämän neuvolan terkan hyvin), että jos en sitä noudata niin kuulen siitä jälkeenpäin.

Mietin vaan onkohan minun nyt pakko herätellä vielä öisinkin, jos vauva muuten nukkuisi pidempiä pätkiä? Itse alan olla tosi väsynyt, kun yöunet on olleet tosi repaleisia ja tämä nuorin on sen verran nirso, ettei kelpuuta pulloa vaan vain tissistä annettu maito kelpaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve normi painoinen hyvin syövä vauva pitää taatusti itse huolta ruuasta huutaa taatusti nälkäänsä. 

Vierailija
22/22 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan tädit neuvoo mitä sattuu miksi vauva pitää herättää ettei äiti eikä vauva saa nukkua. Jos kerran on terve hyvin paino nousee ja vauva syö normisti. Mitä järkeä on rasittaa äitiä äärirajoille. Pitää käyttää omaa järkeä näihin eikä alkaa tekee jotakin mitä ei tosiaankaan tarvitse tehdä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla