Onko todella parisuhteita, joissa ei harrasteta seksiä tai sitä on tosi harvoin?
Esim. vuoden tai jopa puolen vuoden tauko kuulostaa aika pitkältä. Mistä syystä teillä on näin pitkiä taukoja?
Kommentit (48)
Me ollaan n. 35-vuotiaita, ja seksiä on nykyään max. kerran kuukaudessa (paitsi lomilla useammin). En oikein tiedä miksi näin harvoin, kumpikaan ei vaan tee aloitetta. Jos tekee, niin yleensä se toinen kyllä myös haluaa, mutta ollaankohan me vaan laiskoja?
Itselläni halut herää vasta yleensä seksin aikana, se on varmaan osasyy. En siis mitenkään kaipaa seksiä tai kärsi sen puutteesta, mutta toisaalta innostun kyllä sitten, kun alkuun on päästy. Ei ole pillereitä tai muuta hormonaalista, joka vähentäisi haluja.
Muita syitä vähäiseen seksiin ovat ehkä väsymys (monta huonounista vuotta putkeen takana) sekä vuosia kestänyt työperäinen stressi, joka nyt työpaikan vaihdon myötä kyllä hellittää :) Sitten ajoittaisia parisuhdeongelmia, jotka loitontavat.
Paitsi että ei ole ollut parisuhdeongelmia ja seksiä kerran kahdessa kuukaudessa. Mutta kuvailit täysin mun tilanteeni muuten.
Olemme olleet yhdessä 8 vuotta, joista 5 ensimmäistä meni noin 5-7 kertaa viikossa. Sitten tuli vaativammat työkuviot jne., siihen jysähti.
Emme varsinaisesti tosiaan ole haluttomia, halut kyllä löytyvät, jos pääsemme vain homman alkuun. Mutta harvoinpa tunnumme pääsevän. :D
Tässä ketjussa suurin osa kertoo, että mies ei haluu!
että jos seksi katoaa yllättäen niin voi ½ vuoden jälkeen katsoa "pihtaajan" sanoutuneen irti parisuhteesta ja erota.
Näin tein itsekin. Ja tässä oli kysymys siitä ettei ole mitään näkyvää syytä, kuten vaikka syöpähoidot.
ja pidän seksistä ja tarvitsen sitä suhteessa.
Edellinen suhteeni päättyi seksin puutteeseen, toki se ei ollut ainoa ongelma, mutta kyllästyin torjumiseen ja ruinaamiseen ja siihen, että erkaannuimme fyysisesti.
Seksittömyys sattuu. Se viiltää ikuiset syvät haavat ihmiseen, jos torjuminen on yksipuoleista. Vaikka kysymys voi ollakin vaikka jostain lääketieteellisestäkin ongelmasta, sitä ei osaa ottaa niin, ettei se kuitenkin lopulta tarkoittaisi sitä ettei kelpaa. Ettei ole rakastettu, himoittu ja ihana.
Meillä meni 15 vuoden avioliitto ja ydinperhe siksi, että seksiä ei ollut. Sattuu ajatella sitä vieläkin. Kaikkia niitä kertoja, kun halusi toista niin, että sattui pilluun, mutta ei, älä tule lähelle, minä menen nukkumaan.
Ja jos joku haluaa haukkua lapselliseksi, ikää 38, kun erosimme.
Raskaudet ovat olleet minulle vaikeita ja imetysaikana ei ole haluttanut ollenkaan. Olen ollut välillä tyytymätön omaan vartalooni ja siksi on ollut vaikeuksia heittäytyä. Oman lapsen menetys vakavaan sairauteen, omien vanhempien kriisit alkoholiongelmineen, omakotitalon rakentamisen aiheuttama stressi, lapsen allergiat... Meidän yhteiseen n. 15 vuotta jatkuneeseen elämäämme kuuluu pitkiäkin jaksoja ilman seksiä, eikä se ole meidän suhdettamme rikkonut. Olemme siitä puhuneet, ei se ole vain jomman kumman ongelma. Nyt tilanne on normalisoitunut, stressin aiheuttajia on paljon vähemmän ja aikaa ja kasvupohjaa omalle nautinnollekin on taas paremmin.. eikä siis kyse ole missään vaiheessa ollutkaan siitä, etteikö mies olisi minusta haluttava. Olisi ihan hirvittävän sääli, jos meidän ihana rakkaustarina olisi kaatunut siihen, että joku normi määrittää seksikertojen määrää ja jompikumpi meistä olisi päättänyt, ettei voi elää seksittömässä suhteessa.
Nyt seksiä on viikottain ja useastikin viikossa välillä ja se on ihanaa!
Eli muutamia kertoja vuodessa hotelliviikonloppu, kesällä max 1vk reissu, jolloin seksiä melkein joka päivä. Pari kertaa lapset yllättäneet kotona kesken touhun, vaikuttaa varmaan sekin.
Edellisessä suhteessani seksiä oli melkein joka päivä usean vuoden ajan, mutta nykyisellä miehellä varmaankin heikko libido. Puristelee mieluummin omaa vehjettään kuin koskee minuun. Homoksi olen minäkin miestäni välillä ajatellut...
Joskus saattaa olla kausia, että seksiä on pari-kolme kertaa viikossa. Joskus taas voi olla kuukaudenkin tauko. Ollaan molemmat vaativissa ammateissa ja joskus vaan on niiiin väsynyt, stressaantunut ja vittuuntunut, että ei kertakaikkiaan kiinnosta. Ja siis tämä on ihan molemminpuolista, että ei vaan mulla.
Ollaan oltu yhdessä 20 vuotta, lapsia kolme. Vanhin nyt murkkuiässä ja sekin varmaan vaikuttaa asiaan, kun esim. iltaisin valvoo tosi pitkään. MIehen kanssa ei tykätä harrastaa seksiä, jos on sellanen olo, että teini kuulee. Kummastakaan se ei vaan ole kivaa.
Saan varmaan olla tyytyväinen, kun meillä nämä asiat menee aika hyvin yksyhteen ;). Olis ihan hirveetä olla miehen kanssa, joka vonkaa, kärttää ja vittuilee seksin puutteesta!
syyt:
-huono parisuhde
-synnytys
-masennus
-väsymys
-kaksi pientä lasta
nykyisin seksiä usean kerran kuukaudessa ja neljä lasta.