Joko sinulla on oma kotikanala?
Kommentit (25)
Ei ole, kauhea luparuljanssi ja sitten niissä on kiinni kun pitää hoitaa. Kalliiksi tulevat munatkin. Ostan lähitilalta tavallisia 10 senttiä kpl ja luomutilalta 30 senttiä klp. Ovat hyviä ja saan vähällä vaivalla, siis ei kiitos mulle.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 12:53"]
Ei ole, kauhea luparuljanssi ja sitten niissä on kiinni kun pitää hoitaa. Kalliiksi tulevat munatkin. Ostan lähitilalta tavallisia 10 senttiä kpl ja luomutilalta 30 senttiä klp. Ovat hyviä ja saan vähällä vaivalla, siis ei kiitos mulle.
[/quote]
Mutta eihän se kotikanalan pitäminen vaadi mitään lupia!
Ei ole eikä tule.
Mutta yksi kaveri, joka juoksee aina kaikenmaailman trendien perässä, jo jutteli jotain sen suuntaista. Sitten sanoi perään, että ehkei hän kuitenkaan jaksa... No, olen tasan varma, että kesällä niillä on kanala. Ja sitten sitä hehkutusta ei jaksa kukaan.
Ne pitää niitä kanoja vuoden tai kaksi. Ja hehkuttaa sitä kaikille suut ja silmät täyteen. Ja sitten yhtäkkiä niitä ei kiinnosta se enää yhtään, vaan sitten on joku uusi trendijuttu. Kanat menee lihoiksi ja kiinnostus kohdistuu uuteen trendiin. Ne on tosi rasittavia.
Tai sitten se homma päättyy täyteen katastrofiin, kun koko sakilla on salmonella, tms. Niin niiden jutut aina päättyy. Ensin höökätään jotain täysillä, sitten naps tulee totaalikyllästyminen tai joku ongelmatilanne ja juttu jää siihen.
Meillä on ihan Oulun taajamassa, omakotitalon takapihalla omat kiekujat. Kukko ja neljä kanaa. Lapset tykkää niin meillä, kuin naapurissakin tenava on innostunut niitä hoitamaan, eikä tietokone enää vie kaikkea aikaa. Uusi kaverikin löytyi kanojen myötä.
Hirnu- nimisestä firmasta ostettiin elementtipaketti ja mies kasasi sen. samasta firmasta otettiin tarhan verkot ja pari pesää. Ja munia riittää! Kanoja on kiva seurata ;))))