Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oonkohan mä tosi outo...

Vierailija
27.03.2012 |

Saako kukaan muu tästä kiinni? Mä saan jotain mielihyvää, sellaisia positiivisia kylmiä väreitä joidenkin ihmisten tavasta käsitellä tavaroita, papereita ynnä muuta. Se on jotenkin vangitsevaa ja hypnoottista. Olen huomannut, että usein näillä ihmisillä on pienet kädet. Tai vaihtoehtoisesti pulleat kädet. Vielä jos puhuessa s suhahtaa voimakkaasti niin se tehostaa efektiä :D

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta käytetään nimitystä ASMR? Youtube on pullollaan videoita aiheesta.

Vierailija
22/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonomous sensory meridian response

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika tutulta tuo ASMR. Ei tullut ihan täysin mitään "palaset loksahtavat kohdalleen" -tunnetta, mutta luulen että tarkemmalla perehtymisellä varmistun olisiko kyse tuosta. Todennäköisesti on, vaikka tämä lista ei ihan täsmääkään (vaikka lukeehan siellä tuo laukun penkominen :D)

"Exposure to slow, accented, or unique speech patterns

Viewing educational or instructive videos or lectures

Experiencing a high empathetic or sympathetic reaction to an event

Enjoying a piece of art or music

Watching another person complete a task, often in a diligent, attentive manner - examples would be filling out a form, writing a check, going through a purse or bag, inspecting an item closely, etc.

Close, personal attention from another person

Haircuts, or other touch from another on head or back"

Tuolla moni puhuu "tietynlaisesta puheesta"

http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/825298-hyvantuntuinen-kihel…

se täsmää muhunkin, esim. juuri vanish-mainoksen naiset puhuvat sillä tavalla.

ap

Vierailija
24/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Kylmät väreet" on lähinnä oleva määrite jonka olen kuullut aiemmin mutta ei tämä ole tarkasti ottaen ihan sama asia. Itselläni tuon laukaisee, jos joku on lähistöllä ja vaikka rapisuttaa tai askartelee jotain."

Muroplazalla joku kommentoi noin. Just sama kuin mulla.

Vierailija
25/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonalliset ja korostetut puhetavat tuntuvat pahalta enkä voi keskittyä asiaan. Tunnen luennoitsijan kurkun kuivumisen omassani ja toivon hänelle helpotusta.

Laukun penkominen, teki sen miten vain mutta etenkin jos äänekkäästi, on raivostuttavaa. En kykene keskittymään mihinkään ennen kuin toinen on löytänyt etsimänsä.

Tunnen joskus inhotusta kun ihmiset tekevät jotain käsillään, ja päähäni tai selkääni koskeminen olisi viimeinen naula arkkuun.

Vierailija
26/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hrrrrr... siis siirtävät suorastaan laajempaan tajunnantilaan!

Vierailija
27/33 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonalliset ja korostetut puhetavat tuntuvat pahalta enkä voi keskittyä asiaan. Tunnen luennoitsijan kurkun kuivumisen omassani ja toivon hänelle helpotusta.

Laukun penkominen, teki sen miten vain mutta etenkin jos äänekkäästi, on raivostuttavaa. En kykene keskittymään mihinkään ennen kuin toinen on löytänyt etsimänsä.

Tunnen joskus inhotusta kun ihmiset tekevät jotain käsillään, ja päähäni tai selkääni koskeminen olisi viimeinen naula arkkuun.

Mä muuten rakastan sitä kun mun päätä hiplataan. Kampaajalla on aivan euforisen miellyttävää kun joku käsittelee hiuksia ja päänahkaa.

Tiedän kanssa joitakin joilla on just päinvastoin eli inhoavat kun hiuksia käsitellään.

ap

Vierailija
28/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rapisuttelu ja askartelu hrrrrr... siis siirtävät suorastaan laajempaan tajunnantilaan!

Mulla tuntuu se "kihelmöinti" tai kylmät väreet ihan käsivarsissa asti, jopa säärissäkin. Oikeastaan aika kiva että on tällainen "lahja", se on harvinaisen miellyttävän tuntuista.

Vaikka joskus olen ehkä salaa vähän hävennyt kun olen tutkinut youtubesta tuntikaupalla yksinäni jotain käsilaukunpenkomisvideoita :D Niitähän on siellä ihan hirveästi. Ehkä se suosion psasyy onkin tuo ilmiö eikä meikkien vertailu.

ap

Vierailija
29/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkain aiheuttaja se, kun luennoitsija liikuttaa karttakeppiä liitutaulua tai valkokangasta pitkin. (voi masennus jos ne vanhat kulahtaneet puukepit viedään luentosaleista pois :()

Toinen on se, kun joku toinen selaa papereita ja liikuttaa sormea niitä pitkin.

Myös maalaamisen katselu aiheuttaa tunteen.

Mulla se tuntuu ennenkaikkea niskassa ja jaloissa, pää ikäänkuin humisee ja tuntuu ylipäätään ihanalta. :)

Vierailija
30/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN LÖYTÄNYT SIELUNKUMPPANEITA :D:D Ihan oikeasti, siis rauhotun siitä kun joku tekee jotain. Erityisesti piirtää tai maalaa, meikkaa toisen naamaa. Muistan jo pikkutyttönä, kun kaverini pläräsi Pokemon-kortteja ja eipä niiden esittely sinänsä kiinnostanut yhtään, mutta tuo näky kun se pläräsi niitä ja kaupan päälle selitti miellyttävällä äänellä niin ai että se on hyvä tunne!

Taannoin kun Katsomosta vielä löytyi klippi, jossa Huomenta Suomessa Jukka Rintala hahmotteli paperille jotain vaatteita, katselin sitä joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Rauhotti niin kummasti ja tuntui niin miellyttävältä nähdä, kun toinen touhusi. Ja se ihmeellisen pehmeä ääni mikä joiltain ihmisiltä tulee, kun tekevät samaan aikaan jotain!

Hahaa en ole ainoa! :D

Vierailija
31/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN LÖYTÄNYT SIELUNKUMPPANEITA :D:D Ihan oikeasti, siis rauhotun siitä kun joku tekee jotain. Erityisesti piirtää tai maalaa, meikkaa toisen naamaa. Muistan jo pikkutyttönä, kun kaverini pläräsi Pokemon-kortteja ja eipä niiden esittely sinänsä kiinnostanut yhtään, mutta tuo näky kun se pläräsi niitä ja kaupan päälle selitti miellyttävällä äänellä niin ai että se on hyvä tunne!

Taannoin kun Katsomosta vielä löytyi klippi, jossa Huomenta Suomessa Jukka Rintala hahmotteli paperille jotain vaatteita, katselin sitä joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Rauhotti niin kummasti ja tuntui niin miellyttävältä nähdä, kun toinen touhusi. Ja se ihmeellisen pehmeä ääni mikä joiltain ihmisiltä tulee, kun tekevät samaan aikaan jotain!

Hahaa en ole ainoa! :D

ASMR videoiden pariin:D

Aika koukuttavia:))

Vierailija
32/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jännä jos ei tätä ole oikein tutkittu kunnolla. Kuitenkin näyttää olevan aika yleinen ilmiö.

Vierailija
33/33 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös uusien kirjojen hajusta ja äänestä mikä lähtee karkeasta paperista kun sitä pitkin kuljettaa kuivaa sormea. Oon outo :D

Mulla on tää kirjajuttu kanssa!

Toinen mitä tykkään katsella on kun vasenkätinen kirjoittaa tai piirtää, se on jotenkin lumoavaa.