Työttömyys vs työ
Jäin vuoden alusta työttömäksi mutta ei sitä rahallisesti kyllä huomaa. Töitä tein 6h / päivässä ja nyt kun saan ansiosidonnaista, käteen tulee noin 150e/kk vähemmän mitä palkkatuloa tuli.
Hetken jo mietin että onkohan päiväraha laskettu väärin mutta ei, kyllä se oikein on.
Ei tämä työttömänä olo olekkaan niin huonoa kuten aluksi pelkäsin. Säätöönkin jää rahaa eikä kamalasti tarvitse katsoa mitä ostaa.
Ei hassumpaa :)
Kommentit (7)
Tein kanssa jotain n 30 tuntia viikossa ja nyt muutamia kuukausia työttömänä. Taloudellisesti en kärsi tappiota työssäolon nähden, sillä mulla meni rahaa työmatkoihin bussilla ja sitten vielä ostelin enemmän vaatteita kun työni oli sellainen, että olin "esillä" ihmisten joukossa. Muuten olen ihan tyytyväinen, mutta jonkin verran mietityttää tulevaisuus, siis se, että pääsenkö enää ollenkaan työelämään ja minkälaisen koulutuksen tms kautta...Huomaan, että rauhoitun näistä ajatuksista kun alan suunnitella erilaisia vaihtoehtoja tulevaisuuden suhteen, siis koulutusta ja jopa mahdollista alanvaihtoa. Tärkeintä tuntuu nyt olevan tietynlainen itsetutkiskelu.
Jäin vuoden alusta työttömäksi mutta ei sitä rahallisesti kyllä huomaa. Töitä tein 6h / päivässä ja nyt kun saan ansiosidonnaista, käteen tulee noin 150e/kk vähemmän mitä palkkatuloa tuli.
Hetken jo mietin että onkohan päiväraha laskettu väärin mutta ei, kyllä se oikein on.
Ei tämä työttömänä olo olekkaan niin huonoa kuten aluksi pelkäsin. Säätöönkin jää rahaa eikä kamalasti tarvitse katsoa mitä ostaa.
Ei hassumpaa :)
Liian pienet palkat alalla kuin alalla. Tuilla pärjää ihan yhtä hyvin.
pitää mielessä, että ansiosidonnainen loppuu aikanaa ja putoaa peruspäivärahalle. Ja pitkittyneen työttömyyden jälkeen on melkoisen vaikea työllistyä uudelleen ja ylipäätään työttömänä on vaikeampi saada töitä.
pitää mielessä, että ansiosidonnainen loppuu aikanaa ja putoaa peruspäivärahalle. Ja pitkittyneen työttömyyden jälkeen on melkoisen vaikea työllistyä uudelleen ja ylipäätään työttömänä on vaikeampi saada töitä.
joten ei kannata heti haukkua jos ei tiedä koko tilannetta
eikä ap vaikuttanut kovin sairaalta kertoessaan, että onpas mukavaa olla työttömänä. Työttömyyskorvausta saa kun on valmis ottamaan työtä vastaan, jos terveys on huono, niin tällöinhän ei työtä voi ottaa vastaan.
[/quote]
joten ei kannata heti haukkua jos ei tiedä koko tilannetta
[/quote]
Olen itse tässä tilanteessa, että ansiosidonnainen on ajat sitten loppunut eikä mitään työtä ole näkyvissä. Keski-ikäinen (45-v.) nainen en kun ei ole "kuuminta kamaa" työmarkkinoilla(kaan).
että 150 euron eroa ei huomaa? Vai mieskö elättää?