Naapuri istutti puun lähelle rajaa.Meinaan leikata kaiken, joka tulee yli rajan!
Siis naapuri on ihan laillisesti istuttanut tammen n. metrin päähän yhteisestä aidasta/rajasta. Se ei vain ole tainnut ajatella, että me ei ehkä kauheasti halutaa sitä tammea varjostamaan meidän pihaa.
Meinaan leikata jokaisen oksan, joka tulee meidän puolelle! Siinähän sitten on naapurilla kaunis muotopuoli puu. Olisivat voineet edes kysäistä etukäteen.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Naapuria pitää pyytää leikkaamaan puu. Jos hän ei niin tee, sinulla on oikeus leikata omalle tontille tuleva puu. Tammi tarvitsee tilan, joka on halkaisijaltaan 8 metriä.
Niin nämä kahdeksan metriä ovat minun puolellani rungon toinen puoli, eli koko halkaisija on kaksinkertainen. Voi mikä harmi tämä asia on minulle.
Vierailija kirjoitti:
No montako oksaa ap on naapurin tammesta kymmenessä vuodessa leikannut? Vaadimme päivitystä!
Minä en ole ap, tänään olen kysynyt neuvoa. En ole eläissäni yhtään oksaa näiden naapurien minun puolelle yltäneistä puista leikannut. En yhtä ainoaa, mutta nyt on pakko saada oksia pois kun katto on pelkkää naapurin lehteä ja tammenterhoa ja vaahteranlehteä. Rännit täynnä sateiden jälkeen.
Hitsi kun minua vaan pelottaa, se että syyttää minua jos ne muka kuolevat. Tämän aspektin yli on vaikea päästä.
Luuletteko, että tämä vielä jotenkin järjestyy. Kalliiksi se tulee kun pitää ottaa tosin pieni mutta korkealle yltävä nosturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalle puolelle tulevien puun oksien päälle voi ruiskuttaa Roundup:ia. Yleensä kertakäsittely riittää.
Typerä neuvo. Kuka haluaa tota ikimyrkkyä pihalleen. Voi lapsia voi lemmikkieläimiä. Saattaa pilkka koitua omaksi harmiksi.
Maatiloilla pelloille ruiskutetaan miljoonia litroja. Ei se niin paha omalla pihalla ole rajoitetusti käyttää.
Vierailija kirjoitti:
No montako oksaa ap on naapurin tammesta kymmenessä vuodessa leikannut? Vaadimme päivitystä!
Tilannepäivitys: Tää homma meni kahdeksannen vuoden kohdalla niin pahaksi, että ukko on istunut nyt tuolla tammen latvassa jo kohta vuoden, naapurin tytär on syömä-lakossa ja naapuri itse uhkaa tehdä poltto-itsemurhan. Naapurin muija lähti toisen miehen matkaan ja minä olen alkanut opettelemaan moottorisahan käyttöä.
Ihmisistä pn tullut kummallisia, varsinkin kaupunkilaisista.
"Vaadimme ikimetsiä, yhyy joku kaatoi puun parinsadan hehtaarin metsästä"
"Mun naapuriin ei sitten saatana mitään eläviä kasveja tuoda" "Just laitoin omalle pihalleni tuon muovinurmikon"
Mitä neuvoja 🤡. Josko joku jaksaisi lukaista ensin naapurussuhdelain tältä osin ja tulla sen jälkeen neuvomaan.
Kannattaa lukea tämäkin
Typerä neuvo. Kuka haluaa tota ikimyrkkyä pihalleen. Voi lapsia voi lemmikkieläimiä. Saattaa pilkka koitua omaksi harmiksi.