Lähde kuntosalille, läski - elät pidempään!
Lihasheikkous tappaa varmemmin kuin lihavuus, kolesteroli ja huomattavasti kohonnut verenpaine yhteensä. Näin väittää Suomen Akatemian tutkijatohtori Juha Hulmi Iltalehden haastattelussa.
”Lihastohtorina” tunnettu Hulmi väittää, että lihaskunto- ja voima sekä aerobinen kunto ovat tärkeämpiä terveyteen vaikuttavia tekijöitä kuin ylipaino, kohonnut verenpaine tai kolesteroli.
Lihavilla, joilla on pienet lihakset, on muun muassa suurempi riski sairastua erilaisiin sairauksiin.
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c=AMArticle_C&childpagename=KAL_newssite%2FAMLayout&cid=1194831270418&p=1194596113763&packedargs=packedargs%3DAMArticleCommentThreadDetails%25253AmaxPosts%253D40&pagename=KALWrapper
No niin, kuntosalille siitä, läskit ja rääpäleet, niin tekin voitte saavuttaa terveyden, hyvinvoinnin ja pitkän iän. Ilman hormoneja, pelkällä kunnollisella salitreenillä ja oikealla ravinnolla.
Kuva salilla treenanneesta naisesta:
http://www.sortrature.com/wp-content/uploads/2013/01/motivational-workout-quotes13.jpg
Kommentit (15)
Ei sinne uskalla tulla bodareitten joukkoon halveksittavaksi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:44"]
Ei sinne uskalla tulla bodareitten joukkoon halveksittavaksi.
[/quote]
Jokainen bodari on joskus aloittanut nollasta. Tule salille mieluummin kuin että ostat Ostos-TV:n ihmekuntolaitteita, jotka muka tekevät sinusta sporttisen alle puolen vuoden. Ne ovat humpuukia.
Miten jotain ihmistä voi kiinnostaa toisten ihmisten läskit noin pakkomielteisesti? Mielenkiintoista.....
Hoikka, treenaava ja hölkkäävä appiukko kuoli kuntosalilla, joten se siitä pitkään elämisestä. Sydän päätti vaan sanoa itsensä irti.
Teen mieluiten kotona jumppaliikkeitä, tulee halvemmaksi!
Mitä järkeä on elää tosi vanhaksi ja mitä tavoiteltavaa siinä on? Mä haluan elää vaan tasan niin pitkään, kun kroppa ja järki kestävät.
En tosiaan haluaisi elääkään niin kauan, että joutuisin johonkin vanhainkotiin, kun en enää pystyisi huolehtimaan itsestäni.
Haluaisin kuolla sitä ennen, kotonani ja mieluiten nopeasti, vaikka aivoverenvuotoon. Se ei kyllä ole omaisille mukava tapa.
Omaisille helpointa olisi, jos he pystyisivät varautumaan siihen kuolemaan.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 23:52"]
Hoikka, treenaava ja hölkkäävä appiukko kuoli kuntosalilla, joten se siitä pitkään elämisestä. Sydän päätti vaan sanoa itsensä irti.
[/quote]
Joo ja mun ystäväni isä, hyväkuntoinen ja hoikka, kuoli myös hiihtoladulla 57- vuotiaana.
Sydän petti hänelläkin.
Sori, lähden mieluummin vaikka sauvakävelylle, pyöräilemään, vaeltamaan tai hiihtämään. Monipuolinen liikkuminen luonnossa on huomattavasti mukavampaa ja hyödyllisempää kuin salilla hikoileminen, tarkoitukseni on nimittäin opetella (uudestaan) terveitä elämäntapoja eikä kasvattaa lihasmassaa.
Rumasti sanottu, ap
mutta olen myös samaa mieltä. Suuri osa omista vaivoista on hankittu laiskuudella. Voin itsekin paljon paremmin silloin, kun saan innostuksen taas ruveta uimaan, käymään salilla ja kävelemään. Valmentaja voi ottaa myös huomiooan terveyshaitat laatiesssaan ohjelmaa.
En ole ikinä enkä koskaan kohdannut ikäviä kommentteja tai katseita miesvaltaisella kuntosalilla, kun huhkin siellä crosstrainerin kanssa tai yritän tehdä polvikyykkyjä j apunnerruksia vain oma vartaloni paino vastuksena. PT on kivan näköinen mies, ohjaa ammattimaisesti, kannustaa huudahtamalla sopivasti " sulla muuten näkyy jo toi treeni !" Salikaverit (miehet) kommentoivat mukavasti, kun istumme alas juomaan palautuspirtelöä: kiva nähdä sua täällä taas.
Katsotaan hyvällä ihmistä, joka kävelee kuntosalille päin eikä pizzeriaan taas kerran.
T: 165cm/ 96kg/ vy 96cm
Tämä on oikeastaan mielenkiintoinen dilemma, mun kohdalla hyvin monitahoinen. Toisaalta tahtoisin olla niinkuin body-lehden pimut. Toisaalta...................mitä väliä. Kun niin moni asia vaikuttaa siihen. 1. Puolisoni hyväksyy minut tällaisena kuin olen, kunhan en paina sataa kiloa. 2. Puolisoni mielestä tärkeämpää on erotiikassa itsevarmuus.3. Itse en halua olla ylipainoinen, mutta onn ihan järettmän työlästä pitää yllä tällaista nykyihanne kehoa, ku käy töissä ja on monta harrastusta.
En halua tulla rääkkäämään itseäni pelkän rääkin ja pitkän elämän takia.
Sen sijaan aloitin kuntoilun ihan kävelemällä sykettä nostaen: katselen maisemia, kuuntelen musiikkia, nautin olostani ja näin yrittäen oppia nauttimaan liikkumisesta. Myöhemmin, kun aivot eivät enää oksenna sanasta kävelylenkki, saatan jopa ottaa muutaman juoksuaskeleen. Tiedä sitten miten retkussa liikuntaan olen vuoden päästä..=)
Mutta ei, todellakaan en halua mitään tehorääkkiä vain laihduttamisen ilosta..Mitäs sitten teen kun olen laihduttanut enkä edelleenkään tykkää liikunnasta?
sortsi kirotusvirheet.... minulla myös terveydellisiä haasteita esim nivelrikko ja ikä.
tämä lainaus ei sitten näy onnistuvan. no anyway yritän parhaani. Jos ei passaa niin siinä viis hirttä poikki.
Ei kiinnosta pitkä elämä. Lyhyessäkin riittää kärsimystä yli oman kestrajan.