Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin raivona lapseni opettajalle!

Vierailija
26.03.2012 |

Sanokaa suoraan, onko kutosluokan opettajalta oikein toimittu sanoa ääneen 5-6 oppilaan koenumerot, nimenomaan vähän huonompien oppilaiden. Lapsen opettaja oli sanonut siis vain osan oppilaiden numeron koko luokalle, ja juuri näiden joiden koe meni huonosti.

Lapseni koenumeroa ei sanottu ääneen, (sai hyvän numeron), mutta silti olen NIIN raivona, mun mielestä tuo on todella törkeää ja ala-arvoista käytöstä.

Ja tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun opettaja käyttäytyy noin. Jatkuvasti "nolaa" oppilaita, kysymyllä kysymyksen, ja kun vastaa väärin, heittää jotain näsäviisasta kommenttia.

Meinasin heti lapsen tultua koulusta ottaa puhelun opelle, mutta hillitsin itseni, koska olisin menettänyt malttini puhelimessa ihan täysin.

En kuitenkaan jätä asiaa tähän, soitanko opelle, laitanko viestiä, vai suoraan rehtorille?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka osaavat nähdä tilanteen objektiivisesti kaikkien kannalta... JEP JEP!

Vaikka kaikki luokan tytöt kertoisivat "näin tapahtuneen", niin uskotko, että siitäkin huolimatta tarinan sävyt muuttuisivat aika paljon realistisempaan suuntaan siinä vaiheessa, kun asiaa selvitettäisiin myös opettajan läsnäollessa.

Ei kannata ihan kaikkea uskoa suurena totuunena, mitä lapsi kotona kertoo!

Todellakin, sinulla on itsellä paha asenneongelma, jos ope on "ämmä" ja rehtori "nössö". Henkilö, joka käyttää tällaisia sanoja, ei ainakaan minun sympatioitani saa. Ennen kuin voi puuttua toisten (mahdolliseen) huonoon käytökseen, pitää itse edes osata jonkinlaiset käytöstavat!

Vierailija
22/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko ääneen myös lasten nimet? Silloin todella törkeää.

Tuollainen käytös ei opeta, huono itsetunto ja muita ongelmia vaan syntyy. Tiedän omasta kokemuksesta, miten kauheaa oli koulussa jos edes vastasi väärin, koska luokkatoverit nauroivat. Mutta jos opettaja vielä kommentoi tai painosti, niin ei ollut itku kaukana. Puhumattakaan punaisista poskista ja maan alle vajoamisesta.

Nämä opettajat joko nauttivat vallasta ja hyväksikäytöstä, tai sitten kuvittelevat lasten oppivan ja saavan hyviä tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta opettajana totean, että koenumeroiden kertominen luokan edessä on laitonta, koska koenumerot ovat salassapidettävää tietoa. Sen sijaan todistukset ovat julkista tietoa.

Näin periaatteessa. Tiedän kyllä monen lukevan kiitettävät arvosanat ääneen. En pidä sitä hirveänä rikoksena, mutta huonojen numeroiden lukemista pidän.

Vierailija
24/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

numerot seinälle. Olisihan se kiinnostavaa tietää, mitä muut saivat.

Vierailija
25/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, sinulla on itsellä paha asenneongelma, jos ope on "ämmä" ja rehtori "nössö". Henkilö, joka käyttää tällaisia sanoja, ei ainakaan minun sympatioitani saa. Ennen kuin voi puuttua toisten (mahdolliseen) huonoon käytökseen, pitää itse edes osata jonkinlaiset käytöstavat!

olla niitä hirviövanhempia mistä koulussa aina puhutaan. Kaikki mitä koulussa tapahtuu on väärin ja huonosti. Myöskään koulu ei kasvata ja ruoki hänen lapsiaan oikein.

Ainakin tekstistä päätellen soittanut jo useamman kerran kouluun, kun osaa jo luokitella opettajat ja rehtorinkin.

Vierailija
26/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt kaksi 12.v tyttö osaa totuudenmukaisesti kertoa, mitä luokassa on tapahtunut.

Tyttöni on hyvä koulussa, mutta ihansama saako kutosen vai kympin, numeroa ei mun mielestä silti saa kertoa ääneen.

Rehtorin nössöys on tullut esille ihan vanhempainilloissa, ja muutenkin jutellessa. Olen kuullut myös paljon muilta äideiltä tästä rehtorin toimintatavasta. Itse en ole ollut rehtoriin aikasemmin yhteydessä.

Olipa aineopettajalta muuten sekavaa tekstiä, en ihan ymmärtänyt pointtiasi.

Vierailija
27/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ope on joutunut puuttumaan johonkin lapsesi käytösasiaan ja nyt yrität väen vängällä etsiä "syytä" hänestä!

Katsele vaan tyynesti peiliin ja mieti, mitä pitäisi kotikasvatuksessa tehdä toisin, niin ei tarvitse etsiä rivien välistä opesta vikoja!!

Kertoohan jo tuokin paljon, että kaverin äiti ei ollut milläskään! Ts. hän ei jaksa ymmärtää sinun nipottamistasi ja open mustamaalaamista!

Vierailija
28/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos /kun opettaja (ämmä) tunnistaa itsensä tästä ketjusta...

Vierailija
29/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrottais muille hänen tyttärensä kiitettävä arvosana :O Itse olen ope ja kyllä usein olen kertonut kenellä oli luokan paras arvosana eikä kukaan ole ollut siitä pahoillaan...

Vierailija
30/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä opettaja on semmonen hirviö, että en ihmettele yhtään vaikka onkin numerot kertonut. Ja siis todellakin kertonut mikä numero kuuluu kenellekkin.

Tämä opettaja on aina ollut hirviö, mutta oon aina yrittänyt käyttäytyä hyvin ja olla ystävällinen. Nyt tämä alkaa kuitenkin menee yli. Ja en tietenkää opettajaa ja rehtoria julkisesti puhuttele ämmäksi ja nössöksi, vaikka tosiasiassa just semmosia ovat.

Vierailija
31/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenttitulokset ilmoitustaululla kaikkien nähtävillä. Eli ei yksityisyyttä siellä... Koulussa ei mielestäni saa nolata ketään missään tilanteessa, mikähän tuossa on motiivina.

Vierailija
32/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi antaa ymmärtää, että sinä häpeät tytärtäsi, jos hän saa huonon koenumeron, ja hän on oppinut siksi pitämään itseään huonona, jos koenumero on huono. Älä vaahtoa asiasta lapsesi kuullen, jotta hänen itsetuntonsa ei entisestään rapistu.

Meillä kaikki oppilaat kertovat numeronsa avoimesti toisilleen. Yksi koe sinne tai tänne, ei se sen kummemmasta kerro, eikä sillä ihmisen arvoa mitata. Itse en opettajana kerro niin hyvää kuin huonoakaan numeroa ääneen sekä yksityisyyden vuoksi että sen vuoksi, että en halua ylikorostaa numeroiden merkitystä.

Sinuna lähettäisin opettajalle viestin, että lapsi on pahoittanut mielensä numeron julkistamisesta ja toivoo, että niin ei tapahdu enää uudestaan.

Olisiko muuten sinulle käynyt, että kymppi olisi sanottu ääneen?

-aineenope

aikanaan 90-luvun lopussa kerrottiin parhaat ja huonoimmat numerot ääneen. Kyllä, oli noloa myös olla aina parhaiden joukossa. epämiellyttäviä tilanteita.

Vierailija
33/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kaverin äiti on muutenkin aika väliinpitämätön, mutta jos hänen tytön arvosana olis sanottu ääneen, niin siitä vasta myrsky olis noussut.

Vierailija
34/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina parhaan numeron ja kenellä se oli. Yleesä se oli itselläni mutta ei ollut yhtään kiva, että se kerrottiin julkisesti. Tuo mainostaminen saa aikaan kateutta, hikariksi haukkumista "luitko taas kauheesti? Ootko nyt onnessas?" En kaivannut opettajalta tunnustusta, mulle riitti se että osaisin.

Vierailija
35/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- -

Rehtorin nössöys on tullut esille ihan vanhempainilloissa, ja muutenkin jutellessa. Olen kuullut myös paljon muilta äideiltä tästä rehtorin toimintatavasta. Itse en ole ollut rehtoriin aikasemmin yhteydessä.

Olipa aineopettajalta muuten sekavaa tekstiä, en ihan ymmärtänyt pointtiasi.

Kuulostaa kyllä siltä, että sinulla on jokin vastarinta koulun suhteen. Näistäkin kommenteista otat juuri aineenopettajan kommentin ruodittavaksesi. Onko siis sinulla jokin yleinen kouluvastaisuus?

Kai muuten olet tietoinen, että lapsen kannalta on todella väärin arvostella opettajaa ääneen ja julkisesti? Hän joutuu ikään kuin kahden tulen väliin.

Toki opettajalta saa kysyä toimintatavoista, mutta kannattaa muistaa, ettei arvostele lapsen kuullen ja kysyy myös opettajan näkökulman ennen yleistä lynkkaamista.

Vierailija
36/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaat voivat tottakai keskenään keskustella ja verrata numeroita, ja jotka eivät halua sanoa numeroita, niin heidän ei tarvitse. Ja ymmärrän tuon yliopistossa, mutta ala-asteella tuo on vähän eri juttu.

Vierailija
37/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lapsen opettajista on mukavia, ja rehtorikin. En ole koskaan ennen kyseenalaistanu opettajan toimintapoja, paitsi nyt. Kai tuossa nyt jokaisen äidin hälytyskellot soi?

Lapsen kuullen en opettajaa koskaan ole arvostellut, mielessäni kyllä useita kertoja. Tänään totesin lapselle, että olipas hölmö opettaja, kun kertoi osan koenumeroista. Kysyin myös lapselta, oliko se hänen mielestä reilusti tehty. Lapsi vastasi, että ei ollut.

Vierailija
38/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koenumerot ovat julkista tietoa siinä mielessä, että jos opettaja haluaa ne kertoa, hän saa ne kertoa.

Vierailija
39/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap raivoaa?

Vierailija
40/68 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perjantaina. Tulin tänään työmatkalta kotiin, ja kuulin tapahtuneesta.

Mun mielestä tässä epäreiluinta on se, että vain osa numeroista kerrottiin. Muka "sattumanvarasessa" järjestyksessä. Suurin osa sai oikein hyviä numeroita, mutta kappas ku vaan ne huonot pongahti esille.