Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumisoikeusasunto ja varallisuus

Vierailija
26.03.2012 |

Asoissa kun on nuo varallisuusrajat, niin mitä varallisuudeksi tarkkaan ottaen lasketaan? Asuntoa ei kai saa omistaa, mutta entäs tilillä olevat rahat ja onko kuukausituloissa joku raja?

Auttakaa tyhmää. Oltaisiin saamassa yksi kiva asunto, mutta nyt alkoi mietityttää tuo varallisuusraja.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Nostan vanhaa ketjua. Osaako kukaan sanoa, miten menetellään tällaisessa tilanteessa.

Asumme miehen ja lasten kanssa asoasunnossa. Tämä on minun nimissäni ja maksuissa, mies on muuttanut asuntooni myöhemmin. Nyt haluaisimme hakea saman yhtiön sisältä isompaa asuntoa. Miehellä on parempi numero kuin minulla. Voin toki yrittää itsekin hakea omalla numerolla. Vai saako näin tehdä? Samasta taloudesta kaksi eri hakemusta?

Ja jos mieheni hakee asuntoa, pitääkö varallisuusselvitysrumba hoitaa jälleen myös minun osaltani?

Siis saman asoyhtiön asunto vai samassa kohteessa sijaitseva asunto? Ymmärtääkseni asolain uudistuksen myötä kohteessa jo asuvalla asukkaalla on etuoikeus saada vapaana oleva asunto, mutten tiedä, onko kyseinen pykälä vielä astunut voimaan. Voittehan yrittää myös keskinäistä vaihtoa toisen asukkaan kanssa, jolloin numeron suuruudella ei ole väliä (ainakaan entisen lain mukaan).

Vierailija
22/22 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan nyt vuokraa 1700 kuukaudessa. Säästöjä ei ole uutta asuntoa varten, mutta säännöllinen kuukausipalkka, vakityö. Kannattaako ryhtyä etsimään ASOasuntoa? Mitä hyviä puolia siinä olisi, mitä huonoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän