G: Minkä ikäisenä joit itse ekan kerran alkoholia
Kommentit (49)
limsa-kaljaa, joten varmaan joskus 6-7v. Kotona on kehoitettu maistamaan viinoja alaikäisenäkin, mutta just ja just palkolla kastanut huulet. Olen ollut varmasti täysi-ikäinen kun olen juonut ekan siiderin ravintolassa. Kännissä en ole ollut koskaan, koska alkoholi on aina maistunut pahalta enkä ole kokenut tarvetta juoda. Nykyisin juon ehkä juuri ja juuri yhden kuohuviinin vuodessa jos en kehtaa pyytää holitonta juomaa.
Tupakkaakaan en ole koskaan edes huulilla käyttänyt. Ei ole kiinnostanut. Olen ilmeisesti vastarannankiiski molemmissa.
Tupakkaa maistoin vasta yliopistossa opiskellessa kaverilta jossain bileissä. Taisin olla jotain 24v.
Ja ihan tavallinen nuori olen ollut.
molempia ja tupakkaa tuli siitä lahtien poltettua joku 10 vuotta. 15v. lähtien kävin jo baarissa. Nykyisin ei käydä kuin syömässä ravintolassa ja leffassa.
humalahakuinen juominen 14v, tupakka jäi kokeiluksi vain enkä ole koskaan todella polttanut.
3 kaljaa ja olin niin "kännissä". Tupakkaa joskus 8.-9. luokalla kokeilin, ei tuntunut hyvältä.
Ikinä en jäänyt kiinni, eli vanhempani eivät tienneet mitään asiasta. Kaikin puolin olin tunnollinen koululainen, hyvät arvosanat ja muutenkin kiltti, en kiroillut, teini-ikä oli oikein helppoa heille. Normaali vastuuntuntoinen aikuinen minustakin on kuitenkin tullut.
Mutta kyllä se näin 40v hieman pistää mietityttään, mitä kaikkea hullua sitä on tullut teininä tehtyä.
10-vuotiaana sahtia kun luulin simaksi.
Mutta tarkoituksella join 13-vuotiaana ja tupakoinnin aloitin myös sillon.
juominen: 13v
Tupakka: 13v
Alkoholia olin kyllä jo saanut maistaa kotona tuota ennen. Ja ei, en ole mistään hulttioperheestä, vaan akateemisesta suvusta hyvältä okt-alueelta.
Alkoholi 15v. Tosin silloin mulla taisi vain olla kaksi lonkeroa, jotka vedin nopeasti huiviin. Kunnolla humalassa olin vasta koulujen päättäjäispäivänä.
12vee ja 12vee, ja samana vuonna meni neitsyyskin.
seuraavana aamuna oli kamala krapula, kun kaverit tulivat hakemaan leikkimään, ei minusta ollut lähtijäksi.
Tupakoin eka kerran "vasta" 13-vuotiaana
alkoholi: 12-vuotta
tupakka: 13-vuotta
paljon lääkkeitä vedin ekan kerran: 13-vuotta
Terveisin 23-vuotias äiti. P.S. En polta, juo (paljoa) tai syö lääkkeitä enää :D
tupakkaa varastin 12- vuotiaasta alkaen.
Tavallisesta duunariperheestä mutta minusta äitini olisi saanut käyttää järeitä aseita, tuossa iässä ei kuulu uoda tai polttaa. Vaikka salaa join ja poltin niin en usko että äiti ei sitä tiennyt.
Kerrankin join viskipullon ja laitoin vettä tilalle. Siihen ei sanottu mitään.
ja tupakka on edelleen kokeilematta. Ikää on kuitenkin jo melkein 40.
kännissä vasta joskus aikuisena.
Ja tupakkaa en ole koskaan kokeillut.
Ihan tavallinen perhetausta, ei uskonnollinen.
Joka tapauksessa ennen 12 vuotta.
15 hasis
16 heroiini, LSD
18 amfetamiini
24 kokaiini
Ai että.
Nykyään juon olutta tai viiniä kerran tai pari viikossa, sekä poltan kannabista silloin tällöin (eli noin parin kuukauden välein).
On se hienoa olla aikuinen. Siis yli 40.
ja tupakkaa taisin poltella saman ikäisenä ekoja kertoja... Hyvän viinapään kyllä kehitin ittelleni. Nykyään juon satunnaisesti ja tupakkaa poltan ääri harvoin. Ikää 37.
En ole ikinä polttanut ja juonut en tiedä vaikuttaako, koska olen lääketieteen professori.Mutta kuitenkin todella hyvä nuoruus on ollut.
Alkoholin kanssa olin kiltisti, vasta lukion loppupuolella kokeilin kännejä.