Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Paljonko paloi rahaa lasten kevätulkovaatteisiin?

Vierailija
25.03.2012 |

kaksi poikaa 3 ja 6v. ulkovaatteet kenkineen n. 500€ ja muutamat kengät puuttuvat vielä.

Kesävaatteet n. 300€ pääasiassa vaatetta vain isommalle lapselle.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, olihan täällä meitä fiksujakin jotka emme törsää 500 euroa lasten kevätvaatteisiin joiden on oltava laadukasta ja kosteussuojattua. Ihan kuin halvemmalla ostetut ei olisi niin hyviä :D

Esikoiselle Jonathanin kosteussuojattu puku 50 euroa, kuopukselle samoin, oisko ollut 35 euroa alessa. Lisäksi kaapissa näkyi olevan farkkutakkia, anorakkia, sadetakkia, reiman kevättakkia, pari "hienostelutakkia" Nuo kaikki on muutamalla eurolla kirppikseltä. Kevään paras löytö oli freetecin erittäin hyväkuntoinen puku (housut ja takki) 2,5 eurolla =)Kahdet vikingin tosi hyväkuntoiset lenkkarit olen ostanut käytettynä (ostan kenkiä vain uudenveroisina) ja ne on alle kympillä. Esikoiselle on yhdet lenkkarit alesta valmiina ja molemmille kumpparit. Esikoisen kumpparit oli 50 sentillä ja kuopukselle kahdet 5 eurolla. Esikoiselle pitää vielä vedenpitävät ostaa, muuten on kaikki koossa ja kun kengät ostan niin rahaa on mennyt n. 150 euroa ja on vaatetta mistä valita! =)

en käytä 500e yhden enkä kahdenkaan lapsen vaatteisiin ja siitä huolimatta osaan valita laadukasta kosteussuojattua lapsilleni. Alesta saa halvalla hyvää kunhan muistaa suunnata kauppaan heti kun tietää ne alkavaksi. Ostan myös jos ohimennen satun huomaamaan että just sopiva mun lapselle ja alessa vielä. Kerran ostin kaupasta 15e Vikingin gore tex-kengät tytölleni. syksyllä ostin kumpparit molemmille uutena, 5e pari. Eilen Cittarissa käydessä huomasin että siellä oli viime vuoden kesä- ja kevätkenkiä alessa, minulla oli kiire joten en ehtinyt jäämään penkomaan. Tänään ajattelin suunnata katsomaan vieläkö olisi oikeita kokoja jäljellä. Jos saan kengät halvalla, ei kulu edes budjetoimaani 100e. Kengät on ainoa asia mitä en osta käytettynä, kaikki muut voin ottaa tai ostaa käytettynä.

Riittää kun pitää silmänsä auki, niin tekee hyviä löytöjä halvalla.

Vierailija
22/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika heikoissa kantimissa on lasten vaatetus jos sen perustaa vain alelöytöjen varaan.

Alessa on paljon tavaraa halvalla, mutta harvemmin oikean kokoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 7€, ostin kirpparilta muutamat ihanat husut :)

Muuten en ole vielä ostellut mitään, pitää käydä kaapit läpi ja katsoa mikä mahtuu jne.

Vierailija
24/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta molemmille täytyy parit kengät ostaa, ja niihin voi mennä satasesta kolmeen sataan?

10 ja 14 veet

Vierailija
25/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika heikoissa kantimissa on lasten vaatetus jos sen perustaa vain alelöytöjen varaan.

tai sitten pitää olla hirveästi aikaa että käy läpi niitä alennusmyyntejä ja kirppareita jne. Ei minulla ainakaan ole aikaa tuohon. Viime viikolla kävi säkä ja tilasin Ellokselta talvivaatteita ensi talveksi. Alehinnoista lähti vielä -50% pois joten ei jäänyt paljon hintaa niille.

Vierailija
26/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni 2v:n kevätvermeisiin.

Vierailija
27/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v sai uuden takin n. 60€

2v ja 8kk sai kurikset ticketin outletista olisko 60€

Kenkiä en ole vielä 2v:lle ostanut, saa mennä goreilla vielä

Sisävaatteita tuli 2v:lle ostettua kai 100€

Hellevaatteita (selvästi kesävaatteita) kaikille ehkä 150€

No on toi tietysti yhteensä rahaa, mut pakko sitä vaatetta on aina joskus hommata.

Vierailija
28/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vanha haalari mahtui onneksi edelleen

- takki tuli isovanhemmilta synttärilahjaksi

- housuja en löytänyt sopivia käytettyinä, uutena 68 €

- ohuempi ulkoilu-/sadepuku n. 70 €

- hanskat 19,90€

- kumpparit 38€

- goretex-lenkkarit n. 60€

- nahkaiset lenkkarit 69€

- pipo tilaustyönä 28€

Sitten vielä kesäksi nahkaiset ballerinat 80 € ja Converset 48 €.

(Jep, mä olen vähän kenkäfriikki ja niitä en osta käytettyinä.)

Pipoja, sormikkaita ym. löytyi kaapeista onneksi riittävästi.

Sisävaatteita pyysin myös synttärilahjaksi tytölle, lisäksi olen haalinut niitä fb:n kirppiksiltä. Kevät-/kesävaatteita on tullut ostettua kirppiksiltä+uutena ehkä 400 euron edestä...

Vierailija
29/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten pitää olla hirveästi aikaa että käy läpi niitä alennusmyyntejä ja kirppareita jne. Ei minulla ainakaan ole aikaa tuohon. Viime viikolla kävi säkä ja tilasin Ellokselta talvivaatteita ensi talveksi. Alehinnoista lähti vielä -50% pois joten ei jäänyt paljon hintaa niille.

Niin kuin kerroin niin aleen pitää suunnata heti kun tietää että alet alkavat, eikä vasta viikon päästä. Toisekseen en ole turhan tarkka väristä. En päätä etukäteen että tänä vuonna meidän Nico-Petterillä on turkoosi-ruskea haalari, vaan ostan alesta vaikka kokomustan jos se on halvalla. Mammuttimarkkinoilla on joka kerta Lassien pukuja alessa, tänä vuonna taisi olla 35e puku. En tosin ostanut kun en tarvinnut kun ne viime vuotiset käy.

Joka kerta olen tehnyt paljon hyviä löytöjä alesta, ei tietenkään jokaista vaatekappaletta ja silloin on ostettava ovh-hintaan.

Aikaakaan en käytä paljon, työssäkäyvä kun olen. Yhtenä päivänä käyn kahlaamassa kauppojen alet, kirppareita en kierrä koskaan, vaan ostan ja otan tutuilta hyväkuntoista käytettyä. Netistä katson myös hobbyhallin ja anttilan, oisko alessa.

Vierailija
30/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaa, 5- ja 8-vuotiaat. Tähän asti mennyt 42 euroa eli ostin nuorimmalle uudet vuorelliset kumisaappaat ja molemmille uudet sormikkaat.

Molemmille menee vielä viime vuotiset kengät (lenkkarit ja tennarit) sekä ulkovaatteet.

Vierailija
31/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v:2xkengät 50e, ulkohousut 14e, kurahousut 18e, takki 20e, pipo ja hanskat 15e

4v: kengät 28e, takki 20e

2v: kengät 38e, haalari 15, takki 20e

Kengät ovat kaikki uusia, etsitty alennusmyynneistä. Muuten suurin osa huutonetistä ja kirppareilta. Osa vaatteista isommalta pienemmälle, eli kaikki ei aina saa uutta. Kesäksi tarvitaan varmaan vielä sandaalit.

Vierailija
32/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammuttimarkkinoilla on joka kerta Lassien pukuja alessa, tänä vuonna taisi olla 35e puku. En tosin ostanut kun en tarvinnut kun ne viime vuotiset käy..

ainakin viime keväänä tuo tarjouspuku oli ihan onneton. Niitä en osta enää koskaan. Se kalliimpi Lassien puku oli ihan täydellä hintaa mutta kassa antoi siitä vahingossa alennuksen kun ostettiin (rekissä luki ihan selkeästi että näistä ei alennusta).

Yleensä kun alet alkaa, on alennukset jotain -20 tai -30%. Niillä hinnoilla en osta seuraavaksi talveksi sillä on turhan iso riski että jää pieneksi. Itse ostan alesta jos on vähintään -40% ja niistä olen löytänyt harvinaisen vähän.

Vierailija
33/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, 4v ja 1v. Löysin isommalle kirpparilta hyvän raidallisen Reimatecin hanskoineen 15 eurolla, saa mennä sillä. Kengät pitäis ostaa, niihin menee ehkä 50 euroa. Vanhat kengät tosin vielä mahtuu, ehkä saa mennä kevään nillä.

Nuoremmalle ostin puolella hintaa ensiaskelkengät 17 euroa, parit haalarit (toinen huutiksesta) yht. 60 euroa.

Eli 75 euroa yhteensä kahdelle, ei paha.

Vierailija
34/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaatteisiin meni n. 40e.

Kuopukselle kirppikseltä lassien vk haalari, jonathanin 2- osainen ja lassien hanskat. Sekä lakki. (yht 10e)

8- vuotiaalle ulkohousut 3+1 päiviltä 30e. Vanha takki menee kai vielä ja jos ei mene, niin meillä on isommilta jäänyt seuraavan koon takki säästöön. Hanskoja ja pipoja on säästössä.

keskimmäiselle menee vanhat, kai?

kaksi isompaa ei kasva enää, menevät vanhoissa.

Vierailija
35/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin meni 100€ ja sitten kesän juhliin hankin jotkut 10€:n tennarit, jotka annan alkukesän juhlien jälkeen pihakäyttöön.

Rahantuhlausta minusta on enemmän ostaa jotkut 30€:n juhlakengät, joita käytetään kerran tai kahdesti.

Vierailija
36/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä huonompaa Lassieta. Talvipuvut on ollut hyvä ainakin niillä kerroilla kun itse olen ostanut. On varmasti välillä ollut vuosia jolloin ei ole ollut niin laadukasta.

Vierailija
37/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi.

Kaikki vaatteet mieluisia, ehjiä ja kestävän merkkisiä, kurakintaat ostin uudet.

Kirpputorilta ja netistä.

Vierailija
38/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välikausihaalari menee vielä tämän kevään samoin kevättakki. Lenkkaritkin on olemassa Housut pitänee ostaa samoin uudet kumpparit.

Vierailija
39/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka arvostelette rahan"tuhlausta" lastenvaatteisiin: jonkun pitää ostaa niitä uutenakin ja maksaa täysi hinta. Mistä niitä vaatteita tulisi kirpputorille myyntiin, jos ei joku niitä ensin ostaisi uutena?

Samoin: jos kaikki odottaisivat vaan alennusmyyntiaikaa, niin taitaisivat kaupat mennä konkurssiin!

Ärsyttää kirjoittajat,jotka kehuskelevat sillä, miten halvalla lastensa tarpeista selviävät! Turhaa kulutusta en puolustele enkä sitä itse harrasta, kierrätystä kylläkin!

Vierailija
40/75 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka arvostelette rahan"tuhlausta" lastenvaatteisiin: jonkun pitää ostaa niitä uutenakin ja maksaa täysi hinta. Mistä niitä vaatteita tulisi kirpputorille myyntiin, jos ei joku niitä ensin ostaisi uutena?

jos noita ei kukaan osta uutena, täällä myydään kohta ainoastaan jotain halpahallien huonolaatuisia haalareita jotka ei kestä edes kierrätystä.

Minä ostan alesta paljon mutta myös täydellä hintaa kun pakko on. Tiedän monia jotka ostaa kaiken silloin kun tarvitsevat täydellä hintaa eikä kirpaise yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän