Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kun lopetin imetyksen tunsin oloni henkisesti paljon...

Vierailija
17.11.2005 |

..paremmaksi! Jotenkin rauhallisempi ja tasaisempi olo, kun ennen oli kauheat, luultavasti hormonien vaikuttamat mielialaheittelyt, ja masentuneisuudet. Muutenkin imetys oli mulle hyvin hankalaa, myös vauvalle, oli helpotus kun se loppui.

Nyt pystyn selkesti enemmän nauttimaan äitiydestä kun ei tarvitse stressata seuraavaa pumppausta/imetystä ja kokea sitä mielenmylläkkää.

Jos väkisin yrittäisin (kuten monet täällä hokee parhaaksi olevan) imettää jonkun vuoden, niin olisin varmaan ihan loppu.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itsekin lopettaa imetyksen piakkoin kun vauva 3kk. En ole " imetystyyppiä" .

Vierailija
2/4 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettamisen jälkeen olo tuntui hirveän paljon vapaammalta. Otin kuitenkin vauvavuoteen sen asenteen, että vauvan ehdoilla mennään, enkä stressannut sitä sen kummemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Imetin" (usein jouduin pumppaamaan ja ruokkimaan pullosta) pari kuukautta.

Vierailija
4/4 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kaikkia äitejä ei ole tehty samasta puusta, ja minua ainakin alkoi ärsyttää kun vauva söi yötä päivää tunnin välein, paitsi illalla klo 18-22 roikkui tississä kiinni koko ajan. Ekan kuukauden ajan rinnat oli tosi kipeät, vaikka mitä yritin niille tehdä... Olisin halunnut lopettaa imetyksen aikaisemmin, mutta en uskaltanut kun tiesin millaisen reaktion lähipiiri saisi (äiti, anoppi ym.). Minulle puoli vuotta oli jo liikaa, ja toista en aio imettää ollenkaan, sanon ettei maito nouse ja sillä sipuli... Pitää vielä etsiä jostain joku hyvä syy, minkä vuoksi maito ei välttämättä nouse toisen lapsen kohdalla ;)