Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako sossu synnytysmatkan omavastuun?

Vierailija
24.03.2012 |

Siis Kelahan korvaa esim. taksimatkan lukuunottamatta 9 euron omavastuuta. Jos synnyttäjä on toimeentulotukiasiakas, niin saako tuon omavastuun sossusta? Tai jos korvauksen saa kelasta vasta jälkikäteen, niin voiko matkakuluihin hakea toimeentulotukea siihen asti, kunnes korvaus tulee?

Ja ei, en mene synnyttämään julkisilla, jos sitä joku ajatteli ehdottaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei ole kiire niin julkisilla. minä maksoin itse taksimatkani, kun olin osannut tarkistaa asian etukäteen, pidin mukanani aina käteisen verran taksirahaa.

Vierailija
2/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais seuraavalla kerralla miettiä, tehdäkkö vai eikö. Jos ei ole varaa vaan sossu kustantaa... Sekin on periytyvää tuo syrjäytyminen, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei voi maksaa edes sairaalareissua? Ei kai lähtökohta voi olla, että muut maksavat sun puolesta?

Vierailija
4/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni sain seuraavassa toimeentulotuessa ne omavastuuosuudet takaisin ("meno-paluu") tästä on kuitenkin jo 7v aikaa.

Vierailija
5/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei voi maksaa edes sairaalareissua? Ei kai lähtökohta voi olla, että muut maksavat sun puolesta?

ettei olisi varaa maksaa sairaalamatkaa. Kyselenkin, olenko oikeutettu saamaan sen summan "takaisin" sossusta. Ihan samoin kuin meistä varmaan jokainen hakee ja saa korvauksen taksimatkasta, kun menee synnyttämään.

Ja sille, joka oli huolissaan syrjäytymisen periytymisestä: En ole mikään "syrjäytynyt". Olen opiskelija ja opintojen aikana osa-aikaisesti työskentelevä. Jossain muussa kaupungissa ei varmaan olisi edes tarvetta hakea toimeentulotukea, mutta Helsingin vuokrat ovat sen verran korkeat, että on pakko.

Mutta kyllä tässä yhteiskunnassa on lähtökohta se, että jos perheen rahat eivät riitä, niin silloin on oikeutettu hakemaan taloudellista tukea. Samalla lailla ne "muut maksavat" paljon muitakin asioita.

Vierailija
6/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei olisi varaa maksaa sairaalamatkaa. Kyselenkin, olenko oikeutettu saamaan sen summan "takaisin" sossusta. Ihan samoin kuin meistä varmaan jokainen hakee ja saa korvauksen taksimatkasta, kun menee synnyttämään.

Miten niin jokainen meistä hakee korvauksen? Mieheni ajoi mennen tullen, mitä korvauksia siitä pitäisi saada?!

Vierailija
7/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais seuraavalla kerralla miettiä, tehdäkkö vai eikö. Jos ei ole varaa vaan sossu kustantaa... Sekin on periytyvää tuo syrjäytyminen, valitettavasti.

sun kannattas ihan tosissaan miettiä kannattasko vetää ittensä jojoon. nimittäin tuo tyhmyys saattaa tarttua ja pahimmassa tapauksessa jopa saatat lisääntyä, vai etkai vielä ole lisääntynyt?

Vierailija
8/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vittua säkin ämmä siellä jauhat. kyllä yhteiskunta on sullekin aika pitkän pennin kustantanut. vai luuletko esim koulunkäynti, terveydenhuolto, synnytykset, lasten päivähoito, kotihoidon tuki, yms yms ovat ilmaisia????????? Olen melekeen varma, että jotakin noistas olet joskus käyttänyt. Miks vitussa et maksa niitä itte?? IDIOOTTI!

Vierailija
9/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko tosissasi viitsit miettiä, miten välttää maksamasta 9 euroa taksista? En usko.

En edes tiennyt, että taksin hinnan voisi periä jostain. Se huoletti, ettei vain tahrata taksia ja jouduta korvaamaan.

Vierailija
10/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei ole kiire niin julkisilla.

KUKA menee synnyttämään julkisilla?

En ainakaan itse haluaisi olla esimerkiksi lapseni kanssa sellaisessa bussissa tai ratikassa, jossa joku valittaa, huutaa ja kiroilee supistusten kourissa, lapsivesi valuu siteen ohi penkille, synnyttäjä on paniikissa ehtiikö ajoissa ja yrittää hakea sopivaa asentoa siinä kanssamatkustajien keskellä. Kiva selitellä lapselle, että "täti synnyttää kohta, siksi se huutaa".

Ja eipä taitaisi olla synnyttäjällekään turvallista etsiä istumapaikkaa heiluvassa bussissa. Monelle voi tulla parikin vaihtoa matkan aikana tai usean sadan metrin kävelyitä. Kävely ja liikkuminen sinänsä on hyvä synnytyksen aikana, mutta vähän turhan riskialtista seikkailla ympäri ruuhkaista kaupunkia synnytyksen käynnistyttyä.

Käsittääkseni ambulanssi pitäisi tilata vain jos on ehdoton pakko, joten sossun kannalta vähän vastuutonta ohjata ihmiset ambulanssikyytiin vain rahan takia. Entä, jos sinä aikana lanssia tarvitsisi joku infarktipotilas?

Vierailija
11/64 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jokainen meistä hakee korvauksen? Mieheni ajoi mennen tullen, mitä korvauksia siitä pitäisi saada?!

opettele lukemaan huolellisesti. Puhe oli niistä, jotka menevät synnyttämään taksilla. Taksimatkasta saa korvauksen, omalla autolla kulkemisesta ei.

Vierailija
12/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko tosissasi viitsit miettiä, miten välttää maksamasta 9 euroa taksista? En usko.

En edes tiennyt, että taksin hinnan voisi periä jostain. Se huoletti, ettei vain tahrata taksia ja jouduta korvaamaan.

joo, mua oksettas olla tollnen tekopyhä ämmä ku sinä.

Vierailija
13/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan siihen silti vastata, että korvaako sossu vai ei.

Mitenkähän muuten, jos lapsivettä menee taksin penkille, korvaako sossu sen laskun?

Vierailija
14/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt aloittako tällaista linjaa tässä ketjussa, vaan kertokaa itse aiheesta.

Vierailija
15/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin kuusi vuotta sitten nuo taksikorvaukset haettiin Kelasta. Tai siis, menin keskellä yötä synnyttämään (taksilla, koska linkat eivät kulkeneet siihen aikaan enkä kyllä olisi uskaltanut julkisellakaan mennä. Hintaa sille tuli yhteen suuntaan 40e. Se summa minulla oli sivussa juuri sitä varten, että saa maksettua kyydin.). Laitoin kuitit ttt-hakemukseen ja sossu palautti ne bumerangina takaisin ja käski hakea ne Kelasta.

Joo, en jaksanut ryhtyä siihen. Se oli vain 40e (okei, suht iso summa toki silloin) ja olin liian laiska täyttääkseni kasaa Kelan papereita.

Käsittääkseni ambulanssin omaosuus (siis se 9e) maksaa sossu kun liittää laskun ttt-hakemukseen.

Vierailija
16/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt aloittako tällaista linjaa tässä ketjussa, vaan kertokaa itse aiheesta.

joo just. mähän tässä olenkin asloittanut sen linjan. puolustin vaan aptä ja sana syyt niskilleni. näillä eräillä vana on oikeus sanoo muille ihmisille ihan mitä tahansa. mieti. sanoisitko raskaana olevalle ihmiselle oikeessa elämässä: "ois kannattanut meittiä hankkiutuuko raskaaks"??? vittu pitäkää palstanne. saatanan kieroja ämmiä

Vierailija
17/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei todella siis ole liian pitkä matka ja lähtee hyvissä ajoin. tietty kannattaa sopia sossun kanssa pidemmistä matkoista tai muuten.

minulle luvattiin maksaa vain ambulanssilasku, sillä pääsen sairaalalle 10min junamatkan ja 10min bussimatkan vaivalla. itse valitsin taksin, vaikka menin vain käynnistykseen, maksoin sen itse kuten kirjoitinkin. loppuraskaudesta pidin taksimatkakäteisiä mukana, vaikka sitten ei sillä ollutkaan mitään käyttöä kun menin sovitusti sairaalaan.

Vierailija
18/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei todella siis ole liian pitkä matka ja lähtee hyvissä ajoin. tietty kannattaa sopia sossun kanssa pidemmistä matkoista tai muuten.

minulle luvattiin maksaa vain ambulanssilasku, sillä pääsen sairaalalle 10min junamatkan ja 10min bussimatkan vaivalla.

sairaalassahan neuvotaan olemaan kotona, kunnes ei enää pysty - eli vasta kun on tosi tuskainen, saisi tulla. Ei siis voi lähteä kovinkaan hyvissä ajoin. TOSI KIVA mennä bussiin tai junaan kärvistelemään ja kenties huutamaan tuskissaan. Ihan oikeasti hei?! Ja entä, jos ei saa istumapaikkaa?? Mukavaa varmaan, jos bussimatka kestää vaikka puoli tuntia - bussi heiluu, ympärillä on kamalasti ihmisiä, itse on kipeä ja ehkä lapsivesi tulee vaatteista läpi. Ihan tosissaan joku ehdottaa, että menisi julkisilla?

Eri asia toki, jos menee käynnistykseen.

Ikävä juttu, jos sossu ei maksa taksin omavastuuta. Se tulisi halvemmaksi kuin ambulanssi. Itselläni olisi juuri n. puolen tunnin bussimatka ja busseja menee n. 15 min välein. Eli pahimmillaan kestäisi 45 min odotuksineen kaikkineen, siitä kun sairaalasta on todettu, että nyt pitää lähteä. Vähän kohtuutonta.

Ja entäs vaikka yöllä, kun bussi ei edes kulje?! On oikeasti hiton typerää kannustaa tilaamaan ambulanssia silloin, kun (halvemmalla) taksillakin voisi mennä!

Vierailija
19/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisinko jotakin sossusta saanut muka?

Vierailija
20/64 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu vois maksaa etukäteen kasan kortsuja ap:n kaltasille kyselijöille xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän