Miten uskovaiset varjelette lapsenne Salatuilta elämiltä?
Saattavat vahingossa nähdä ei-uskovaisilla kavereillaan :(
Kommentit (28)
mutta ei katso meidän 10v salkkareita, ei kotona, eikä kavereillaan. Niilläkään ei sitä katsota ja salkkareiden lähetysaikaan lapsella on muutenkin kotiintuloaika. Vapaata pääsyä nettiinkään ei kellään tästä porukasta ole. Perheiden esikoisina ei ole ongelmana isompien sisarustenkaan lipsuilut.
kouluaamu, joten kotona ollaan viim. klo 19.
meillä ei tv ole auki kuin silloin kun sieltä katsotaan jotain joten tosi helppoa on tähän mennessä ollut.
ei kyllä kuuluta kirkkoon, varmaan johtuu siitä.
12v:n äiti
Kyllä lähes kaikki kouluikäiset seuraavat Salkkareita (ainakin poikani ystävät ja meidänkin lähipiirin lapset), joten vaikka kuinka kieltäisit ja estäisit sen katselun, aiheista varmaan puhutaan koulussa.
Järkevämpää olisi selittää nuo asiat itse lapselle, kuin antaa heidän keskenään spekuloida (esim tulevaa Sepon itsemurhaa) ja pohtia.
15-vuotiaana, "kun kaikki muutkin käyttävät". Miksi lapsen pitäisi katsoa luokatonta draamaa, olipa uskovainen tai ei? Lapsilla on paljon, paljon muitakin puheenaiheita kuin telkkariohjelmat.
Kyllä lähes kaikki kouluikäiset seuraavat Salkkareita (ainakin poikani ystävät ja meidänkin lähipiirin lapset), joten vaikka kuinka kieltäisit ja estäisit sen katselun, aiheista varmaan puhutaan koulussa.
Järkevämpää olisi selittää nuo asiat itse lapselle, kuin antaa heidän keskenään spekuloida (esim tulevaa Sepon itsemurhaa) ja pohtia.
Salkkareita ei meillä katsota. TV:ssä katsos on sellaiset nappulat josta sen voi joko laittaa kiinni tai vaihtaa kanavaa.
Yleensäkin lapset tekevät jotain muuta kuin möllöttävät TV:n edessä.
suorittaneena kokemuksesta kertoa, että meidänkin koulussa salkkarit oli hyvinkin yleinen keskustelunaihe jo ala-asteella. Kyllä siitä melkein joka päivä ainakin jollain välkällä puhuttiin.
3 vuotta sitten peruskoulun suorittanut.
19.30 ei ole mikään kavereillavierailuaika arkisin ollenkaan!
kouluaamu, joten kotona ollaan viim. klo 19.meillä ei tv ole auki kuin silloin kun sieltä katsotaan jotain joten tosi helppoa on tähän mennessä ollut.
ei kyllä kuuluta kirkkoon, varmaan johtuu siitä.
12v:n äiti
Mitä lapsesi voi harrastaa, jos kotona pitää olaa viimeistään klo 19? :O
varjella.. kyseinen ohjelma antaa muutenkin täysin vääristyneen kuvan Jeesukseen uskovista ihmisistä, siihen ei kannata luottaa, ottakaa hyvät ihmiset tosiasioista selvää!
tietysti jos ei saa käyttää nettiä/telkaria koskaan missään. Niin sillon jo vaikeampaa
ja eihän Jumala pakota ketään koskaan luopumaan synneistään, se on ihmisen oma valinta aina.
mut mitä lapset harrastaa klo 19 jälkeen? Käy jossain ylibuukatussa futis/lätkähallissa, jossa pikkuisten (=ei tarkeiden) treeniajat on mitä sattuu? Vaihtaisin harrastusta, jos treenit alakouluikäisellä alkais vasta iltaseiskalta.
Mun mielestä iltapalaa harrastetaan silloin... Mutta meillä on aina ollut aikainen rytmi ja lapset herää aikaisin ja väsyy aikaisin
T: ohis
Joukkuevoimistelua, rytmistä voimistelua, jalista, partiota ja painia. Noin muutama perheen lajeista mieleen juolahtaneena..
Saattavat vahingossa nähdä ei-uskovaisilla kavereillaan :(
Vain uskovaisetko varjelevat salkkareilta...
Meillä ei katota salkkareita ja lapsi on kolmannella luokalla. Ja ei kyllä katsota kaikkien kavereittenkaan kotona. naapurissa samanikäinen tyttö joka niitä katsonut jo vuosia, mitä en ymmärrä alkuunkaan. kai ne lapset katsoo joiden vanhemmat katsoo. Minusta salkkarit turhista turhin ohjelma.
Arvelisin et tytöt katsoo ohjelmaa mieluummin kuin pojat.
En kyl hernettä nenään vetäisi jos olis kylässä vilkassut. Toisaalta aika tylsä kyläpaikka ja tylsä kaveri jos vieraan läsnäollessa aletaan salkkareita tuijottamaan.,.
hän ei saa katsoa tuota, jos on kyse jostakin sopimattomasta ohjelmasta. Tarvittaessa lähtee vaikka pois, jos kaverit eivät suostu lopettamaan katselua.
Sun lapsesi taitaa olla aikas nipo? Voi jäädä kyläilyt aika vähiin jos kylässä alkaa esittää pikkuvanhaa ja selittää pokkana "minä lähden nyt kotiin koska te katsotte salattuja elämiä ja ne ovat minulle epäsopivaa ohjelmaa".
Minusta tuo osoittaa enemmänkin huonoja käytöstapoja sanoa kylässä tuommoisia asioita. Ja myös huonoa tilannetajua.
että, jos vanhempi katsoo, niin silloin lapsetkin katsovat. Käyttäkää sitä tv:n sulkemisnappulaa. Meillä ei katsota tv:tä kuin ehkä puoli tuntia parina päivänä viikossa. Kannattaa mennä itseensä, millaisen töllöttämismallin lapsilleen antaa. Oikeastaan olisi ihan sama, vaikka antaisimme tv:n pois. Mutta ehkä sieltä joskus jotain katsottavaa tulee. Miettikää arvojärjestystä elämässänne. Jos tv:n katseluun käyttää itse useita tunteja päivässä, niin toki lapsetkin saavat sen käsityksen, että se on tärkeää. Tv:n saippuaoopperat ja draamasarjat antavat täysin vääristyneen kuvan elämästä ja ei se tee hyvää aikuisellekaan.
kun muut rupeavat katsomaan ei-sallittua ohjelmaa olkoon se sitten salkkarit tai k-15 leffa.
Sun lapsesi taitaa olla aikas nipo? Voi jäädä kyläilyt aika vähiin jos kylässä alkaa esittää pikkuvanhaa ja selittää pokkana "minä lähden nyt kotiin koska te katsotte salattuja elämiä ja ne ovat minulle epäsopivaa ohjelmaa".
Minusta tuo osoittaa enemmänkin huonoja käytöstapoja sanoa kylässä tuommoisia asioita. Ja myös huonoa tilannetajua.
ja kotona tehdään iltapalaa yms iltatoimia jo tuohon aikaan.
tärkeää on kehittää lapsille omaatuntoa, eli mikä on oikein mikä väärin
äiti isä ei voi olla aina paikaalla , kun lapselle tulle ikää lisää,. elikkä lapsen oman omatunnon pitäisi kertoa mikä on oikein, mikä ei : )
tuo ohjelma saisi kaikenkaikkiaan tulla myöhemmin, tai lopettaa kokonaan..
ja sitten yks tärkeä asia on kavereiden `valinta`
kannaatko lapsen antaa viettää paljon aikaa lapsen kanssa, jolla on täysin erilaiset arvot?
oli jo ennen uskoontuloanikin.
"varjelen" kotona lapseni Salkkareilta vaihtamalla kanavan kolmoselta jollekin toiselle puoli kasin aikaan.
Ja lasten tarvitsee olla kotona kavereiltaan viimeistään siihen aikaan.
:D