Karmein Lentokenttä?
Heips. Tuli tässä netissä selaillessa mieleen, että mikä on kauhein lentokenttä jossa olette olleet? Olisi tarkoitus lähteä mieheni kanssa kesällä ensimmäistä kertaa lomalle.
http://dangerousairports.tk Törmäsin tuollaiseen, noihin lentokenttiin ei olla ainakaan menossa =D
Kommentit (34)
Lontoon Heatrow ja JFK New Yorkissa. Ja sitten Charles de Gaulle Pariisissa ja Changi airport Singaporessa. Olen lentoemäntä, joten toinen toistaan hirveimpiin lentokenttiin törmää. Suurin osa varsinki Euroopassa on kuiten tosi toimivia, moderneja ja helppo liikkua :) Tsemii reissuun!
kuten moni pieni kenttä, ulkomailla ehkä vielä karumpia?
Nykiin on ikävin mennä, siellä hlökunta ja toimenpiteet ovat jäätäviä, ihan kuin kaikki olisi lähtökohtaisesti rikollisia, tappajia tms.
Tyyliin, mitä vittua täällä teet, paljon rahaa, miksi ja painu takas!
Lontoon Heatrow ja JFK New Yorkissa. Ja sitten Charles de Gaulle Pariisissa ja Changi airport Singaporessa. Olen lentoemäntä, joten toinen toistaan hirveimpiin lentokenttiin törmää. Suurin osa varsinki Euroopassa on kuiten tosi toimivia, moderneja ja helppo liikkua :) Tsemii reissuun!
Siis tuosta Charles De Gaullesta =) Ihan hyvä ja toimiva lentokenttä.. tai siis se terminaali 1! Terminaali 2 on hirveä :DD
Mutta kamalin on Tukholman Arlanda! AAARGGHH!
Tosin vain siksi että itse oltiin niin uunoja ettei osattu siellä liikkua :D Liian iso maalaistolloille siis
Oon iha samaa mieltä kolmosen kanssa, just siksi en tykkää Nykistä ja Heatrowsta, turvatarkastuksissa menee aikaa (jatkolentäjän painajaispaikka) henkilökuntaa ei kiinnosta yhtään, asiakaspalveluhenkisyys on kaukana ja siis todellakin turvatarkastukset on jäätävän pelottavia!
Oon kuiten itse huomannu, että lentoemoja ja kapteenia kohdellaan paremmin ja ystävällisemmin ku tavallisia matkustajia. Mutta kun lentää siviileissä nii huhhuh
"Oon kuiten itse huomannu, että lentoemoja ja kapteenia kohdellaan paremmin ja ystävällisemmin ku tavallisia matkustajia. Mutta kun lentää siviileissä nii huhhuh"
Just tuosta sanoin vaimolle viimeeksi kun oltiin Thaimaassa!! Yksi vielä näistä lentoemoista oli niin nokkavan oloinen...
alkoi ottamaan päähän kun saavuin finnairin lennolla Charles De Gaullelle, ja mentiinkin eri terminaaliin mihin yleensä.. yritin kysyä lentoemolta että mikä tuo terminaali on (Osoitin terminaali 1) ja emo vaan vastas "En tiiä!" Just?
Suomessa kyllä Kokkola on ihan pohjasakkaa ;-)
Mutta samaa mieltä: Heathrow'lle ei syki sydän. JFK ja Atlanta on kamalia myös.
Euroopassa kivoja kenttiä on mun mielestä Schipol Amsterdamissa, Köpis, Madrid ja Helsinki on hyvä kanssa.
Olen valmis maksamaan hiukan ylimääräistä välttyäkseni koneenvaihdolta siellä. Immigraatiojonossa menee ainakin kolme tuntia ja henkilökunta suht karua.
Pariisin Charles de Gaulle on hidas ja huonosti toimiva, ja Air France ei varmasti saa matkalaukkuja ajoissa jatkolennolle mukaan.
Köpiksen Kastrup ja Amsterdamin Schiphol on myös mun suosikkilentokenttiä.
Me olemme lähdössä Madeiralle.
Tuo kiitorata on pidennetty. Se on nykyään puolet pidempi. On saanut jonkun kansainvälisen palkinnon.
Eihän sitä koskaan tiedä miten käy. turha sitä liikaa alkaa peljätä.
Itse myös ihastunut Köpiksen Kastrupiin ja Amsterdamin Schipholiin.
Komppaan edellisiä, JFK on kyllä aika jäätävä. Olen valmis maksamaan hiukan ylimääräistä välttyäkseni koneenvaihdolta siellä. Immigraatiojonossa menee ainakin kolme tuntia ja henkilökunta suht karua.
Olen lentänyt usein JFK:lle, eikä koskaan ole mennyt maahantulojonossa lähellekään kolmea tuntia. Reilu tunti saattaa kyllä mennä, mutta jos joskus jollain on mennyt kolme tuntia, niin se on harvinainen poikkeus.
Maahantulotarkistuskin on minusta ihan ystävällinen, jos on täyttänyt sen vihreän lomakkeen tarkasti. Tosin valokuva ja sormenjäljet otetaan. Sitten kyllä tulee vaikeuksia, jos on esim. unohtanut ensimmäisen yöpymispaikan osoitteen vihreästä lomakkeesta.
Turvatarkastuksessa en ole koskaan huomannut mitään erikoista JFK:lla tai Heathrowssa. Jonoa saattaa kyllä olla, joten kentälle on syytä mennä ajoissa.
ei kai kukaan sen mukaan matkakohdettaan valitse, millainen lentokenttä siellä on? Vai valitseeko? Siellähän ollaan vain hetki, en mä ainakaan edes muista jälkeenpäin, millainen kenttä missäkin on ollut! No, ok, Köpiksen kentän muistan, kun lentomme peruuntui ja vietimme siellä puolen päivää, mut ihan kiva kenttä se oli ainakin.
Köpiksen ja Amsterdamin kentille. Ja Helsinkikin on tosi näppärä.
Frankki on pala kakkua kun menee jonoon, joka on tarkoitettu Eu.passin omistaville ja varaa aikaa.
Pariisissa voi oikeesti jono olla pysähdyksissä, Frankissa ei ikinä. Jono voi olla vaan pitkä, mutta aina liikkuu.
Inhokit ovat just Pariisi Euroopassa, lähes kaikki Amerikan kentät. Pienelläkin kentällä saa aikaan monta tuntia kun ekaks jonotat sitä ja sitten tätä. Maahan tulee liikaa laittomia ja turvatarkastukset pitää olla kunnolliset, nehän ne jonot tekee.
nimimerkillä hyvin paljon matkustava, reippaasti yli 100 kenttää nähnyt
ei kai kukaan sen mukaan matkakohdettaan valitse, millainen lentokenttä siellä on? Vai valitseeko? Siellähän ollaan vain hetki, en mä ainakaan edes muista jälkeenpäin, millainen kenttä missäkin on ollut! No, ok, Köpiksen kentän muistan, kun lentomme peruuntui ja vietimme siellä puolen päivää, mut ihan kiva kenttä se oli ainakin.
Mutta reitin valintaan voi vaikuttaa.. Ottaako kalliimman suoran vai halvemman pysähdyksillä.
Ja Helsinki-Vantaa on likainen ja varsinkin matkatavarapalautus ei toimi.
Minusta Lontoon Heatrow vie voiton. Samalla koneenvaihtoreissulla sain virallisesta valuutanvaihdosta väärän setelin, joka huomattiin tax freessä. Lisäksi luottokorttini kopioitiin lentokentän myymälässä. Lennonvaihto oli vaivalloista, sillä se tarkoitti uutta turvatarkastusta, vaikka en kentältä poistunutkaan. Turvatarkastusjonot olivat pitkät.
Myös Frankfurt on inhokkini. Varsinkin, jos ei katso lentotietoja varatessa ja sattuu joutumaan vaihtamaan terminaalia. Turvatarkastuksen jälkeen lentokentällä ei ole oikein mitään paitsi pari kämäistä kahvilaa. Lentoportit saattavat yllättäen muuttua ilman kuulutuksia. Kerran portti vaihtui 5 min ennen boardingin aloittamista. Uusi portti olikin sitten niin kaukana, että tiukkaa teki.
Kivoin on ehkä Köpiksen Kastrup.
Heatrow oli kylla hirvein lentokenttä koskaan ( siis missä olen itse käynyt) Ihmisiä aivan liikaa ja kaikki on mahdollisimmat mutkikkaasti rakennettu. Sai kyllä kyseltä monelta ihmiseltä apua, onneks osui avuliaita ihmisiä kohdalle.
Esimerkiksi Tadzhikistanissa yksi pikkukenttä oli aika "mielenkiintoinen". Että pitikin pakkolasku tehdä juuri sinne...
ihana tervetulotoivotus ulkomailta tuleville, sinne kyllä tehdään jotain pientä remonttia.