Oletko selvinnyt peruskoulun ilman kiusatuksi joutumista?
Minusta tuntuu, että kaikki sanovat, että "Minua on kiusattu koulussa". Onko siis olemassa sellaisiakin, joita ei ole yhtään kiusattu? Jos sinun kohdallasi näin on, mistä sen luulet johtuneen? Olitko itse kiusaaja?
Kommentit (24)
Enkä itsekään ollut kiusaaja. En ollut mikään suosituin tyyppi, mutta olen aina ollut aika sanavalmis ja rohkea tyttö, sellainen itseeni tyytyväinen ja varma. Jos jotain piruilua on joskus ollutkin en ole sitä luultavasti huomannut, joten olisin ollut huono kiusaamisen kohde.
Valitettavasti tukea ei tullut edes kotoota, siellä äiti laittoi eri tavalla maanrakoon ja yritinkin teininä itsaria, masennuin ja syrjäydyin nuorena aikuisena. Nyt yritän kasata sirpaleita ja koota elämääni aikuisena. Ihmisiin en luota, eikä mulla ole yhtään ystävää.
Enkä ollut kiusaajakaan.
Olen seurallinen ja iloinen rämäpää. En liian fiksu missään, mutten myöskään liian tyhmä tai hidas. Ja sopivasti nätti ja laiha, ettei sekään ärsyttänyt vissiin ketään.
Juu, kyllä on ihan omaa ansiotasi että sulla on tietynlainen temperamentti ja että aina jotkut ovat hyväksyneet sinut koulussa kaverikseen etkä ole koskaan joutunu sietämään vuosikausien nöyryyttämistä ja pilkkaa joka olis tehnyt sinusta epävarman.