Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enterorokko, mitä syöttää??

Vierailija
24.03.2012 |

2-vuotiaallamme aivan pirun paha enterorokko, korkeaa kuumetta yli viikon ja nyt rakkulat suussa alkaneet poksumaan, verta vuotaa raukalla jatkuvasti suusta.

Sntibioottikuuri ja kipulääkkeet on, mutta kohtahan tuo pieni nuutuu jo ravinteiden puutokseen, oon saanut syömään riisipuuroa, maitoa, omenamehua ja muumipastilleja, siinä se.

Lääkäreistä ei mitään apua.

Esikoinen ja ainoa lapsi, ja mainittakoon etten ollut koskaan ennen edes kuullut kyseisestä taudista.

Ootteko mitä saaneet lapsenne syömään kun muksulla tauti päällä ja suu ihan rikki? Ajattelin kokeilla kasvissosekeittoa. Muita ideoita?

Kiitoksia avusta jo etukäteen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama mitä. Kylmät luulisi laskevan paremmin, mitään kauhean lämmintä ei kannata juuri nyt edes yrittää. Eikä mitään pureskeltavaa, kuten leipää tms.

Jätskiä, jogurttia, makeita juomisia... ihan sama mitä.

Tuo on kyllä kurja tauti :(

Vierailija
2/7 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 35 kun mulla oli tuo ja söin vain mustikkajätskiä kun olo oli kamalin. Sitä kesti muutaman päivän. Ihan hirveä tauti. Unohda kaikki ravitsemusperiaatteet ja syötä niin hyvää jätskiä kuin lapsi haluaa.

En muuten ole voinut syödä mustikkajätskiä sen jälkeen. Jjjjäiks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi, apteekissa on suulaastareita. niitä voi laittaa rakkuloiden päälle, sulavat itsestään muutaman päivän päästä. Jos saisit laitettua niin auttaisi, koska ruoka ei kirvelisi. Itse, kun olin taudissa niin sain juotua vedellä laimennettua omenamehua pillillä ja kipulääkkeen ottamisen jälkeen viiliä, jonka kippasin lusikalla suussa sellaiseen kohtaan, missä ei ollut rakkulaa. Mikään pureskeltava ei onnistunut, saati lämmin. Mulla oli kyllä myös huulet ihan auki. niin ja ne laastarit tuli vasta myöhemmin eli mulla ei noita ollut, haikeana joskus apteekissa katsoin, että olispa silloin ollut. Minäkin sanoisin, että syötä ihan mitä vaan lapsi suostuu syömään ja erityisesti juota. Mehun sekan voisi olla hyvä laittaa pikkasen suolaa jos ei mene mitään suolaista alas. Mutta siis ihan pikkaisen, muuten kirvelee pahasti ja on pahaakin. Ja ei sitä joka annokseen tartte, mutta esim pari kertaa päivässä.

Vierailija
4/7 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn kysymässä noita laastereita, kiitos! Ja järskiä kokeiltiin jo toissapäivänä, mutta kun ei. Ei syö millään. Nyt on jo äänikinniin pois että hyvä kun kuulen mitä toinen yrittää sanoa. Sääliksi käy :(

Niin ja siis lääkäri sanoi mulle, että on lastentauti, ei pitäis tarttua aikuisiin? Harvinaista vissiin?

Vierailija
5/7 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alta kaksi vuotiaana :/ Eikä tod syönyt yhtään mitään 3-4 päivään. Juominenkin oli työn ja tuskan takana ja pelkäsin että kuivuu täysin. Me ei edes saatu mitään uuta lääkettä pojalle kuin Pronaxenia, lääkäri sanoi ettei enterorokkoon ole mitään lääkettä ja että kyllä se siitä. Mistä syystä saitte tuon antibiootin? Mutta hyvinhän tuo on jos olet saanut edes tuon verran syömään meillä tosiaan ei syönyt mitään ja se oli hiukan stressaavaa se ;(

Vierailija
6/7 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman mahdotonta itkua ja tuskaa, niin minä kyllä lähtisin sairaalaan. Oikeasti. Meillä on enterorokkolapsia välillä osastolla nestetipassa etteivät kuivu. Eihän se toki varmaa ole että osastolle pääsette, mutta jos kerrot ettei lapsi suostu juomaan eikä syömään MITÄÄN eikä pissaa tule YHTÄÄN, niin kyllähän ne sitten hoitavat.

Toki kotona kivempaa kuin sairaalassa, mutta jos ihan hurjaksi meinaa mennä, niin muistakaa että apua saa sairaalasta :)

-sh

Vierailija
7/7 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jugurttia, perunavelliä, kasvissosekeittoa, vanukasta.

Kylmä parasta ja suussa rakkuloita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi