Miten voin estää poikaani haisemasta?
Ihan totta, olen kyllästynyt siihen, että 12v poikani haisee. Jo 3 tai 4 päivän päästä pesusta ja vaatteiden vaihdosta poika haisee niin, että koulustakin on otettu yhteyttä ja valitettu, että poikaa kiusataan hajunsa vuoksi.
Kommentit (12)
Et mitenkään, jos ton ikäinen käy noin harvoin pesulla ja vaihtaa alusvaatteet ja sukatkin 3-4 päivän välein.
Asutteko jossakin Kalaharin autiomaassa, jossa ei ole vettä?
Vaihtaa vaatteet ja peseytyy monen päivän välein vai? Ei ihme, että haisee! Minulla 15v teinipoika. Aloitti äänenmurroksen aikoihin jokapäiväiset suihkut ja vaihtaa vaatteet ja sukat ym joka päivä. Eip tuo pahalle ole koskaan haissut. Käyttää dödöjä, partavettäkin. Aikuisen kokoinen, parta kasvaa. Joko teillä äänenmurros? Meillä aika aikaisin, 12-v.tuli pojalle äänenmurros.
3 tai 4 päivää?? PESE SITÄ LASTA USEAMMIN TAULAPÄÄ.
Mä luulisin, että 12-vuotias osaisi jo ihan itse pestä itsensä?
Jos ei tottele, niin hellä selkäsauna kyllä laittaa uskomaan. Pysy lujana, nainen!
tuossa iässä. Tappelulla ne suihkut hoidettiin. Nyt 17 vuotiaana käy pesulla kyllä, kun tytöt on astuneet kuvioihin.
Käymme saunassa, peseydymme ja vaihdamme vaatteet kerran viikossa. Niin tehtiin minunkin lapsuudessa samoin kuin mieheni lapsuudessa ja myös meidän molempien vanhempien lapsuudessa. Ei ihmisen tarvitse peseytyä tai vaihtaa vaatteita kuin kerran viikossa. Itse asiassa ainakaan talvella ei tarvitse peseytyä tai vaihtaa vaatteita niinkään usein. Minä en ole koskaan peseytynyt tai vaihtanut vaatteitani kuin korkeintaan kerran viikossa enkä siltikään haise niinkuin poikani haisee.
Siis eikö ihmisen kuulu peseytyä joka päivä? Nyt se hygieniakasvatus kuntoon. Pistät poikasi suihkuun joka ilta! Ja aina puhtaat vaatteet (ainakin alushousut ja sukat). Laita valmiiksi hänelle jos ei itse hoida. Mä oon niin iloinen, että ollaan opetettu pojat käymään päivittäin suihkussa jo pienestä pitäen. Tosin harrastavat hikiliikuntaa useana päivänä viikossa, joten peseytyminen on ihan välttämätöntä.
Herranen aika, eikö ne mammat opeta poikiaan, että joka pv. on pestävä saippualla ja vaihdettava puhtaat vaatteet ja se deodoranttikin on käyttöä varten.
Minun se oli sitten mieheni opetettava tavoille, pyhä yksinkertaisuus.
En kestä yhtään hienhajua.
Nakkasin paljon roskiin ukon vaatteita, kun ne oli pinttyneitä kainaloista.
Kun ei oltu pesty tarpeeksi usein!!!
KErrassaan kuvottavaa.
Vielä nykyäänkin anoppi haisee hielle, että oksettaa. Valittaa, että dödöstä tulee ihottumaa kainaloihin, kun on niin herkkä iho. Katin villat, pesemättömät kainalot ne sen ihottuman aiheuttaa.
Kaupoissa on herkälle iholle sopivia dödöjäkin, mutta ei...
Pistän sen silti käymään pesulla joka päivä ja vaihtamaan vaatteita. Se pitäisi varmaan vaikka viikon samaa t-paitaa ja yhtä tiettyä collegepuseroakin varmaan kuukauden, jos en määräisi viemään likaisia pesuun. Sillä kun on tiettyjä lempivaatteita, joita pitäisi aina.
Hampaatkin huuhdotaan vain joskus - siis viinalla.
Mun yhdellä tutulla oli ongelmana joku miesten tavis pesuneste. SE NESTE HAISEE NIIN SAIRAAN PAHALLE. SITTEN HAISEE KOKO MIES. Ja olin ekaks niin tyhmä että en tajunnut mistä se johtu.
3 tai 4 päivää?? PESE SITÄ LASTA USEAMMIN TAULAPÄÄ.