Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusin Harry Potter ei sovi lapsille!!

Vierailija
17.11.2005 |

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa.htm

Mielestäni ei kyllä nuo muutkaan sovi pienille. Ihmetyttää kun lähes poikkeuksetta lapseni 7-10 vuotiaat ystävät on nähneet kaikki Potterit. Useimmat myös Taru Sormusten herran.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ovat juuri näitä vanhempia, jotka eivät lue mitään eivätkä seuraa muutenkaan aikaansa, ja jotka tietävät sen verran, että esim. tsh on fantasiaa, eli silloin selvästikin lastenkirja! On tuttavapiirissäkin näitä omiksi tarpeiksi...

Vierailija
2/7 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin tarusormustenherrasta, tai mikä ikuna olikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvat ovat pelottavampia kuin kirjat.

Vierailija
4/7 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sitä mieltä, että ei pitäisi aina toitottaa, että Potterit ovat lastenkirjoja, kuin ne olisivat joitain Muumi-kirjoja, kun ne eivät ole!

Neljännestä eteenpäin Potter-kirjat ovat koko ajan tulleet pelottavammaksi, eikä tulisi mieleenkään lukea niitä iltasaduksi alle kouluikäisille tai viedä leffaan katsomaan sellaisia lapsia, jotka eivät vielä ise ehdi lukea tekstityksiä, kuten aiempien leffojen kohdalla jotkut ovat tehneet.

Järki käteen aikuisille, ottakaa ensin itse selvää, mitä leffa sisältää, ennen kuin viette sinne pieniä.

Vierailija
5/7 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat laittaneet sen 15v tähän uusimpaan jos kerta on VIELÄ hurjempi kuin edelliset.

Vierailija
6/7 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIKUISEN tuottamia, visualisoimia, pelottavia juttuja. Ei lapsi itse edes osaa ajatella asioita niin pelottavina.

Siksi on nyt syytä varoa, kun kerran elokuvatarkastaja itse varoittelee asiasta. Ei ne turhasta vohkaa!!

Nimimerkki: 36v. Potteri fani.

Vierailija
7/7 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on vielä niin pieni, ettei Potterit kiinnosta. Mutta Potter-elokuvat eivät automaattisesti ole tosiaan lasten juttu.

Feeniksin kilta -kirja oli minusta todella ahdistava ja pelottava - tietyllä tasolla pahempi kuin Stephen Kingin kirjat, joita ei vahingossakaan markkinoida lapsille! (Uutta kirjaa en ole lukenut, odotan Kaparin loistavaa suomennosta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi