Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, joiden lapset ovat perhepäivähoitajalla hoidossa. Hoitajalla on omakin elämä.

Vierailija
23.03.2012 |

Minulla piti tänään olla vapaapäivä. Kaksi hoitolasta lomalla, yksi mummolassa ja yksi sairaana. Tämä sairaana oleva oli siis toissapäivänä ollut 40 asteen kuumessa, oksennustaudissa ja ollut koko alkuviikon pois hoidosta.

Äitinsä soitti minulle eilen, että kuumetta on vielä 37,7, eli on huomisen poissa.

No minäpä sitten kutsuin täksi päiväksi siskoni pienen vauvansa kanssa kylään. Oltiin juuri lähdössä ulos kävelylle, kun tämä hoitolapsen äiti soittaa ovikelloa ja tuo lapsensa hoitoon. Olin vähän puulla päähän lyöty. Äidille oli kuulemma tullut tärkeä meno, joten piti tuoda lapsi hoitoon.

Sanoin, etten tiennyt, että olisi tulossa hoitoon ja että kyllä lapsella pitäisi olla yksi kuumeeton päivä ennen hoitoon tuloa. Äiti ei ehtinyt jäädä kinastelemaan, lykkäsi itkevän, räkäisen lapsen eteiseen ja juoksi autoon.

HIENO JUTTU! Käskin sitten siskoni pois, kun en halua tartuttaa ties mitä oksennustautia ja kuumetta kaksiviikkoiseen vauvaan saati äitiinsä.

Nyt sitten räkäinen ja itkuinen ja selvästi vielä vähän lämpöinen lapsi täällä vapaapäiväni ilona. Kiva kiva. Ihan hirveän leveällä hymyllä en tänään lasta leikitä, sen verran ottaa päähän.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hyväksyt tuollaisen käytöksen? Jos kerran ongelmia on toistuvasti niin kannattaa varmasti irtisanoa hoitosuhde. Yksityinen pph voi kai valita kenet ottaa hoitoon.

Kyllähän ongelmat hoitajan kanssa helposti leviävät alueen puistoihin jne. Pyrin pitämään hyvät välit kaikkien kanssa, vaikka välillä ärsyttäisikin. Nyt on kuitenkin tullut niin paljon vastoinkäymisiä, että ajattelin etsiä uuden hoitolapsen.

ap

Vierailija
22/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin yksi kuumeeton päivä on OLTAVA. Toisekseen jos on ilmoitettu että lapsi on poissa niin ei häntä sitten ilmoittamatta voi vaan ovelle tuoda, edellisenä päivänä pitää ilmoittaa jos lapsi on sittenkin tulossa. Kipeänä ei missään nimessä.

Sen aamun nyt jo munasit mutta kun lasta haetaan niin ilmoita tiukasti että lopetat hoitosuhteen koska äiti ei noudata allekirjoittamaansa sopimusta, kai olet hoitosopimukset tehnyt ja niissä nämä asiat lukee?

T. Toinen yksityinen hoitaja (ja hoitolapset täälläkin unilla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti perhepäivähoitajat eivät ole niin kovakouraisia ja raakoja, kun silloin n.30v sitten, silloin jos ei kengännauhoja osannut vielä sitoa, niin lukittiin kenkiensäilytys tilaan portaitten alla, johon juuri ja juuri mahtui ja siellä oli pimeää ja ahdasta, toisen kerran jouduin puuliiteriin jossa oli rottia ja ties mitä ötököitä ja kylmää ja pimeää, aika tuntui silloin matelevan, kun muut kävivät jossain retkellä, niin minä olin ahdettuna johonkin rangaistukseksi, yleensä siitä hyvästä, jos ei syönyt perhepäivähoitajan tekemää kylmettynyttä ruokaa. Toivon ettei kovin moni muu ole joutunut kärsimään saman vantaalaisen perhepäivähoitajan ääliömäisyydestä, nykyään hän on joskus tullut vastaan, lähellä n käynyt etten ole hänen kimppuunsa käynyt ja tappanut, niin pahat traumat hän on aiheuttanut, ja ne ovat vasta äskettäin palanneet mieleen.. Voimia kaikille samassa tilanteessa olleille!

Vierailija
24/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli kyllä nyt viimeinen niitti, enkä jaksa enää olla perheen sätkynukkena. Tai no, käytin asiallisempaa kieltä ja olin äärimmäisen asiallinen ja rauhallinen.

Sanoin, että koen perheen käyttävän minua hyväksi. Tulevat milloin tulevat ja lapsi haetaan milloin sattuu, vaikka on sovittu toisin. Monen monta kertaa olen sanonut, että lähdemme puistoon klo 9 ja kun lasta ei ole kuulunut, olen soittanut äidille, että tuokoon lapsen puistoon. Ja mangutaan, että voiko odottaa 5 min, tullaan ihan just. Ja tullaan sitten 9.40 pihalle, jossa olen odotellut kolmen muun kanssa, kun "tulee 5 minuutin päästä".

En tunne, että lapsen äiti luottaisi minuun. Soittelee pitkin päivää töistä ja kyselee, miten menee, mitä lapsella on päällä, söikö lautasen loppuun asti, kauanko nukkui, viihtyykö, itkeekö.. Jätin kerran vastaamatta kahteen soittoon, kun syötin juuri lapsia ja sain jälkikäteen hirveän huudon - minun pitäisi olla AINA tavoitettavissa!

Hoitomaksuista on tullut eripuraa. Kaikenlaisista pikkuasioista tulee jatkuvasti sanomista, kuten en äidin mukaan osaa arvioida, mitä lapselle pitäisi laittaa päälle ulos (äiti pakottaa laittamaan neljä kerrosta vaatetta +5 asteeseen ja lapsi on tulipunainen hiestä), lapselle pitäisi olla vain lapsen lempiruokia tarjolla, koska kasvaa miinuskäyrillä, omat kouluikäiset lapset eivät saisi tulla hoitopäivän aikana kotiin tai jos tulevat, olisivat omissa huoneissaan (!) - on muuten liikaa lapsia vahdittavana. Omat lapset kuitenkin jo 14v, 11v ja 9v.. ei kovin vahdittavia enää..

Paukut loppuivat. Ei jaksa enää.

Hoitosuhteen purkamisesta tuli hirveä syytösryöppy. Olen todella hankala ihminen, kun minulle ei kelpaa mikään, vaadin mahdottomuuksia (kuten se, että tullaan silloin kun sanotaan) tai etten laiskuuttani jaksa tehdä tarpeeksi hyvää ruokaa (lapsi ei tykännyt makaronilaatikostani, jossa ei toisin kuin kotona ollut juustokuorrutusta)..

ap

Vierailija
25/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli kyllä nyt viimeinen niitti, enkä jaksa enää olla perheen sätkynukkena. Tai no, käytin asiallisempaa kieltä ja olin äärimmäisen asiallinen ja rauhallinen.

Sanoin, että koen perheen käyttävän minua hyväksi. Tulevat milloin tulevat ja lapsi haetaan milloin sattuu, vaikka on sovittu toisin. Monen monta kertaa olen sanonut, että lähdemme puistoon klo 9 ja kun lasta ei ole kuulunut, olen soittanut äidille, että tuokoon lapsen puistoon. Ja mangutaan, että voiko odottaa 5 min, tullaan ihan just. Ja tullaan sitten 9.40 pihalle, jossa olen odotellut kolmen muun kanssa, kun "tulee 5 minuutin päästä".

En tunne, että lapsen äiti luottaisi minuun. Soittelee pitkin päivää töistä ja kyselee, miten menee, mitä lapsella on päällä, söikö lautasen loppuun asti, kauanko nukkui, viihtyykö, itkeekö.. Jätin kerran vastaamatta kahteen soittoon, kun syötin juuri lapsia ja sain jälkikäteen hirveän huudon - minun pitäisi olla AINA tavoitettavissa!

Hoitomaksuista on tullut eripuraa. Kaikenlaisista pikkuasioista tulee jatkuvasti sanomista, kuten en äidin mukaan osaa arvioida, mitä lapselle pitäisi laittaa päälle ulos (äiti pakottaa laittamaan neljä kerrosta vaatetta +5 asteeseen ja lapsi on tulipunainen hiestä), lapselle pitäisi olla vain lapsen lempiruokia tarjolla, koska kasvaa miinuskäyrillä, omat kouluikäiset lapset eivät saisi tulla hoitopäivän aikana kotiin tai jos tulevat, olisivat omissa huoneissaan (!) - on muuten liikaa lapsia vahdittavana. Omat lapset kuitenkin jo 14v, 11v ja 9v.. ei kovin vahdittavia enää..

Paukut loppuivat. Ei jaksa enää.

Hoitosuhteen purkamisesta tuli hirveä syytösryöppy. Olen todella hankala ihminen, kun minulle ei kelpaa mikään, vaadin mahdottomuuksia (kuten se, että tullaan silloin kun sanotaan) tai etten laiskuuttani jaksa tehdä tarpeeksi hyvää ruokaa (lapsi ei tykännyt makaronilaatikostani, jossa ei toisin kuin kotona ollut juustokuorrutusta)..

ap

onnea että jaksoit ja uskalsit pitää puolesi! kyllä teilläkin on vapaa-aika ja yksityinen elämä jota ei kaikkien hoitolasten vanhempien täydy tietää.

nyt vaan peukut pystyyn että seuraavan lapsen vanhempien kanssa tuut toimeen:)

jee hyvä hyvä!!:)))

Vierailija
26/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

onnea että jaksoit ja uskalsit pitää puolesi! kyllä teilläkin on vapaa-aika ja yksityinen elämä jota ei kaikkien hoitolasten vanhempien täydy tietää.

nyt vaan peukut pystyyn että seuraavan lapsen vanhempien kanssa tuut toimeen:)

jee hyvä hyvä!!:)))

[/quote]

vanhemman kanssa minkäänlaisia vaikeuksia, ongelmia, erimielisyyksiä, ei mitään. Kaikki ovat olleet todella tyytyväisiä ja onnellisia lapsen hyvästä hoidosta. Tottakai vanhemmilla on erilaisia kasvatusperiaatteita ja ajatuksia, mutta se on aivan eri asia kuin tällainen käytös.

Luottavaisin mielin pyrin löytämään uuden hoitolapsen mahdollisimman pian.

ap

Vierailija
27/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnistan kyllä sinut tästä. Et saa riepotella asioita täällä.

Vierailija
28/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä, niin eipä tule vahinkoa. Ehkäpä äiti sitten tajuaa, ettei perhepäivähoitajat ole riepoteltavissa.

ohis

Vierailija
30/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
31/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuommonen. Sanoisin kyllä että tämmöiset asiat pitää sopia päivää aiemmin.

Mitä olet muuten tykännyt työstäsi? Millaisia sun päivät on? Monelta alkaa ja loppuu jne.? Mitä teet ruuaksi ja teetkö edellispäivänä valmiiksi? Millaista puuhaa teillä on? Olisin kiitollinen jos voit vastata, olen itse hyvin kiinnostunut ja miettinyt alkaisinko pph:ksi. :)

Vierailija
32/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuommonen. Sanoisin kyllä että tämmöiset asiat pitää sopia päivää aiemmin.

Mitä olet muuten tykännyt työstäsi? Millaisia sun päivät on? Monelta alkaa ja loppuu jne.? Mitä teet ruuaksi ja teetkö edellispäivänä valmiiksi? Millaista puuhaa teillä on? Olisin kiitollinen jos voit vastata, olen itse hyvin kiinnostunut ja miettinyt alkaisinko pph:ksi. :)

Olen toiminut yksityisenä perhepäivähoitajana neljä vuotta. Hoitoaikani on 8-17, mutta kaikki lapset haetaan yleensä ennen neljää. Teen ruoan aina etukäteen, en koskaan hoitopäivän aikana - en yksinkertaisesti ehdi. Ruoka on ihan tavallista perusruokaa.

Meillä on säännöllinen päivärytmi:

8-8.30 aamupala

9-11 puistossa

11 lounas

12-14 päiväunet

14 välipala, vapaata leikkiä ja pihalle omaan tahtiin

Huonolla säällä ollaan sisällä, luetaan, leikitään, leivotaan tms.

Jos sinua kiinnostaa enemmän, lue www.hoitopaikka.net -sivuston yksityisten perhepäivähoitajien keskustelupalstaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi