Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, joiden lapset ovat perhepäivähoitajalla hoidossa. Hoitajalla on omakin elämä.

Vierailija
23.03.2012 |

Minulla piti tänään olla vapaapäivä. Kaksi hoitolasta lomalla, yksi mummolassa ja yksi sairaana. Tämä sairaana oleva oli siis toissapäivänä ollut 40 asteen kuumessa, oksennustaudissa ja ollut koko alkuviikon pois hoidosta.

Äitinsä soitti minulle eilen, että kuumetta on vielä 37,7, eli on huomisen poissa.

No minäpä sitten kutsuin täksi päiväksi siskoni pienen vauvansa kanssa kylään. Oltiin juuri lähdössä ulos kävelylle, kun tämä hoitolapsen äiti soittaa ovikelloa ja tuo lapsensa hoitoon. Olin vähän puulla päähän lyöty. Äidille oli kuulemma tullut tärkeä meno, joten piti tuoda lapsi hoitoon.

Sanoin, etten tiennyt, että olisi tulossa hoitoon ja että kyllä lapsella pitäisi olla yksi kuumeeton päivä ennen hoitoon tuloa. Äiti ei ehtinyt jäädä kinastelemaan, lykkäsi itkevän, räkäisen lapsen eteiseen ja juoksi autoon.

HIENO JUTTU! Käskin sitten siskoni pois, kun en halua tartuttaa ties mitä oksennustautia ja kuumetta kaksiviikkoiseen vauvaan saati äitiinsä.

Nyt sitten räkäinen ja itkuinen ja selvästi vielä vähän lämpöinen lapsi täällä vapaapäiväni ilona. Kiva kiva. Ihan hirveän leveällä hymyllä en tänään lasta leikitä, sen verran ottaa päähän.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli aikomus aloittaa pph koulu, mutta aloin miettimään onko liian raskasta. Toisaalta nauttisin, kun saisin olla kotona, vaikka töitä täälä tekisinkin.

Kaikkea hyvä sinulle ja ihanaa kevättä. :)

Vierailija
2/32 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit sulle. Teit ihan oikein. Olet ihan varmasti hyvä ja pätevä pph. Mukavaa kevään jatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnistan kyllä sinut tästä. Et saa riepotella asioita täällä.

En mä ainakaan tiedä kenestä puhutaan... Oonko tyhmä vai mitä? Eiköhän ainoat, jotka tapauksen tunnistaa ole pph ja kys.äiti...

Vierailija
4/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse asiassa sinuna tekisin ls-ilmon, heitteillejättö on kyseessä.

Vierailija
5/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ottanut vastaan.

Sinuna soittaisin lapsen äidille (tai isälle tai kuka lapsen hakijaksi nyt onkin merkitty) ja käskisin hakea lapsen kotiin, koska tämä on selvästi sairas.

Vierailija
6/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin surettaa ja pelottaa kun mun lapsi aloittaa kohta perhepäivähoitajalla.

Tee sille äidille mitä huvittaa mut älä kiusaa sitä pientä sairasta lasta.

Vierailija
7/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin surettaa ja pelottaa kun mun lapsi aloittaa kohta perhepäivähoitajalla.

Kuka nyt lapselle alkaa jotain kiusaa tehdä? Älä vie lastasi ollenkaan hoitoon, jos on noin vaikeaa.

Ap:lle suosittelen puhelua lapsen äidille.

Vierailija
8/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pientä lasta kohtaan! Reppana on kipeä ja vaan viedään hoitoon jossa tätikin on naama norsunvitulla. :(

Vierailija
9/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat yhteyttä esimieheesi.

Jos taas yksityinen niin irtisanot tämän hoitosuhteen.

Vierailija
10/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaja viittasi varmaan siihen, ettei ap aio leikittää lasta kovin leveällä hymyllä jne.

(Vaikka ap:ta tympiikin ihan aiheesta, niin munkin silmiin pisti tuo viimeinen lause. Kuulosti tosiaan siltä, että kostaa lapselle, kun ei kehdannut sanoa äidille ei, kuten olisi pitänyt.)

Mitä helvettiä?

Kuka nyt lapselle alkaa jotain kiusaa tehdä? Älä vie lastasi ollenkaan hoitoon, jos on noin vaikeaa.

Ap:lle suosittelen puhelua lapsen äidille.

Vierailija
11/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työaikasi on 5 päivää viikossa klo se ja se, niin sinun on varauduttava hoitamaan lapsia tuolloin.

Tietenkään sairasta lasta ei voi tuoda hoitoon, missään tapauksessa. Omaa tyhmyyttäsi jos otat sairaan lapsen hoitoon etkä saa sanottua, ettei se sovi.

Mutta arvaas mitä, luulenkin, että tämä on provo.

Vierailija
12/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä kyllä välttämättä haluaisi hoitajaakaan joka roikkuu jossain av-palstalla. Mitä se lapsi siellä tekee ku sä roikut täällä??

Vierailija
14/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin perhepäivähoitajana olen törmännyt joihinkin tuommoisiin vanhempiin.

Ei siinä muu auta, kuin kaivaa sopimus esiin ja katsoa sieltä se kohta jossa lukee sairaasta lapsesta. Sen jälkeen voikin vielä jatkaa tartunta vaarasta.

Nuo taudit kun tarttuvat meihin hoitajiinkin :( Ja sitten, kun me ollaan sairaana hankaloituu kaikkien hoitolasten ja heidän vanhempien elämä :((

Toivottavasti lapsi haetaan hoidosta, äläkä vaan ala itseäsi soimaamaan.

Vierailija
15/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään "kostaa" lapselle äidin huonoa käytöstä. Mutta tokihan tuollainen vaikuttaa kenen tahansa olemukseen. Jos olen äärimmäisen ärsyyntynyt, suorastaan vihainen ja pettynyt, siitä tunteesta on hyvin hankala lähteä leikittämään lasta maailman levein hymy naamalla. Kyllähän lapsikin vaistoaa tekopirteyden ja tekohymyn.

Nyt lapsi on päiväunilla.

Hoitosuhteen irtisanominen olisi helppoa, mutta taloudellisesti aikamoinen temppu. Pitäisi löytää äkkiä tilalle joku toinen hoitoon. Tätä olen kuitenkin vakavasti harkinnut.

Tämän äidin kanssa on mennyt sukset ristiin jo monta kertaa aiemminkin. Eikä kenenkään muun vanhemman kanssa ikinä.

ap

Vierailija
16/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitys, että aika monella muullakin työpaikalla saa päivän aikana istua alas ja syödä ruokaa.

On se kumma, kun törmään tähän niin usein. Perhepäivähoitajien odotetaan olevan koko päivän syömättä, käymättä vessassa, soittamatta puheluita. Joskus on pakko soittaa esimerkiksi vakuutusyhtiöön tai pankkiin hoitoaikana ja vanhemmat eivät ymmärrä tätä.

ap

Vierailija
17/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi pph-urani jäi aikanaan lyhyeksi koska halusin normaalit ihmisoikeudet.

Täällähän lehmä-äidit räksyttää itsekkääksi heti jos joku pph tulee kertomaan tekevänsä ilmaisia ylitöitä. Ja kaiken huippu on ettei pph saisi jutella puistossa toisten äitien kanssa!

Joo, paskin työ ikinä. Mutta jos olet siinä hyvä, jatka vaan. Mutta hanki vähän enemmän selkärankaa. Mä soittaisin sossuille tai äidille heti tuossa tilanteessa.

Vierailija
18/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitys, että aika monella muullakin työpaikalla saa päivän aikana istua alas ja syödä ruokaa.

On se kumma, kun törmään tähän niin usein. Perhepäivähoitajien odotetaan olevan koko päivän syömättä, käymättä vessassa, soittamatta puheluita. Joskus on pakko soittaa esimerkiksi vakuutusyhtiöön tai pankkiin hoitoaikana ja vanhemmat eivät ymmärrä tätä.

ap

Kyllä minä tuollaisen ymmärrän, mutta en netissä roikkumista.. Paitsi ok, päiväuni aikaan..

Vierailija
19/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä hyväksyt tuollaisen käytöksen? Jos kerran ongelmia on toistuvasti niin kannattaa varmasti irtisanoa hoitosuhde. Yksityinen pph voi kai valita kenet ottaa hoitoon.

Vierailija
20/32 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kyllä minä tuollaisen ymmärrän, mutta en netissä roikkumista.. Paitsi ok, päiväuni aikaan..

vanhemmille päivän kulusta ja kertoisivat, jos hoitaja olisi koneella koko päivän. Kyllä minä päiväuniakaan pyrin hoitamaan kaikki sähköpostit ja tärkeät asiat. Aina tähän ei ole mahdollisuutta, jolloin joudun soittamaan lasten hereillä ollessa esimerkiksi lääkäriin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi