Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyskassamaksujen maksaminen takautuvasti?

Vierailija
23.03.2012 |

Onko mahdollista - tietääkö kukaan?

Olen opintojani lopetteleva opsikelij, ja kuulun opiskelijajäsenenä littoon. Viime kesän pitkähköstä kesätyöputkesta en tullut maksaneeksi työttömyyskassamaksuja, kun opiskelijalta ne eivät mene automaattisesti. Samaten tämän vuoden pätkätöistä on jäänyt maksamatta.

Nyt vain laskeskelin, että työssäoloehtoni alkaa ihme kyllä vähitellen täyttyä, joten olisi kannattanut kuitenkin maksaa kassamaksut. Voiko maksuja maksaa takautuvasti - edes saman vuoden aika?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on turha itkeä kun löysät on jo housussa.

Vierailija
2/5 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin muutama vuosi sitten PAM:issa onnistui. En tiedä muista liitoista ja tämän hetken tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vastaaja puhui ihan puutaheinää.

Vierailija
4/5 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sithän kaikki vaan työttömäksi jäädessään maksaksi takautuvasti maksunsa, mutta ei ikinä muuten. Se on vähän kuin jos ottaisit vakuutuksen vasta sitten kun onnettomuus on jo tapahtunut ja odottaisit saavasi korvauksia. Ei systeemi niin voi toimia.

Mut kannattaa kyllä soittaa ja kysyä. Minä joskus maksoin kassamaksuni aika myöhässä, kun olin apurahalla ja ne piti itse maksaa. Mutta ehkä ei kannata painottaa sitä, että olet lopettelemassa opintojasi eli mahdollisesti jäämässä työttömäksi...

Vierailija
5/5 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sithän kaikki vaan työttömäksi jäädessään maksaksi takautuvasti maksunsa, mutta ei ikinä muuten. Se on vähän kuin jos ottaisit vakuutuksen vasta sitten kun onnettomuus on jo tapahtunut ja odottaisit saavasi korvauksia. Ei systeemi niin voi toimia. Mut kannattaa kyllä soittaa ja kysyä. Minä joskus maksoin kassamaksuni aika myöhässä, kun olin apurahalla ja ne piti itse maksaa. Mutta ehkä ei kannata painottaa sitä, että olet lopettelemassa opintojasi eli mahdollisesti jäämässä työttömäksi...

ap kuuluu jo liittoon, vaan ei ole maksanut niitä maksuja. Eli pitäis onnistua, mutta varmista vielä.