mies kosi ja suostuin, mutta häitä ei tulekaan? :(
mies tiesi kyllä ennen kuin kosi että haluan juhlia, sillä olin puhunut etten tiedä lainkaan minkälaiset juhlat haluaisin kun menen itse naimisiin.
mies sitten kosi minua ja suostuin tietenkin, hääpäivän sopimisen jälkeen ehkä n. 5kk aloin puhella että ehkä pitäisi alkaa miettiä juhlia, mies meni vaikeaksi ja sanoi sitten ettei halua juhlia ollenkaan. eikö maistraatti riittäisi vain?
ei minulle, minä olisin halunnut kirkkoon ja juhlat, ei mitään isoja mutta edes jotain. kysyin mieheltä miksi hän kosi jos tiesi ettei halua juhlia, kun minä kuitenkin olin juhlista puhunut, vastaus oli "ajattelin ettei ne juhlat olis sullekaan niin tärkeät". nyt siis mies ei aio joustaa vaikka itse joustaisin kirkostakin.
häitä ei siis tule, sillä mulle ei kelpaa se että "hyvä on ihan sama, ehkä voin uhrata päivän elämästäni joa haluut niin!"
hyvä on, ehkä mun ei pitäis miettiä koko parisuhdetta enää ton kanssa? :(
Kommentit (49)
Ymmärrän sinua AP. Oletko varma, ettei miehellä ole jotain paniikkikoireilua tms miksei halua juhlia? Onko hän perustellut jotenkin tarkemmin, miksi ei halua edes pientä ruokailutilaisuutta? Itseäni kyllä loukkaisi tuo asenne. Tarvisitteko keskusteluapua tilanteeseen? Perheneuvolasta saa ilmaista parisuhdeapua. Suosittelen käymään, ennen kuin ajaudutte umpikujaan.
etten ole missään vaiheessa halunnut isoja häitä, max 50 henkeä on ollut toiveissa. en ole myöskään haaveillut koskaan prinsessahäistä, en ole sen tyylinen.
Tää on av-palsta, ja täällä kuuluu naisen tyytyä siihen mitä saa ja mies saa päättää kaikesta. Naisella ei missään tilanteessa, ei edes omien häidensä kohdalla, ole oikeus esittää mitään toiveita. Muuten on huono ihminen ja pilalle hellitty prinsessa. Muista myös, että häät ovat av-mamman mielestä vain morsiamen prinsessaleikki, jonne sulhanenkin aina pakotetaan (ok, tässä sun tapauksessa ehkä mutta aiemminhan hän on mennyt isosti naimisiin).
Tsemppiä, toi on tosi ikävä tilanne:(
kuin ettei halua juhlia, ei kummempaa selitystä sille. ei halua, piste.
loukkaa kyllä mutta oliko kosintakin jo pelkkä vitsi vain, naimisiinmenoko tässä pelottaa? toisaalta voisimme vaikka ensi kuussa käydä maistraatissa, se sopii kyllä, mutta juhlia ei voi.
onko sittenkin kyse siitä että miehen pitää saada valta-asema, hän on tähänkin saakka saanut sanella mitä parisuhteessamme tapahtuu, mm. milloin muutetaan yhteen, mihin muutetaan yhteen, missä voidaan tai ei voida asua, milloin tehdään lapsia ja tietenkin hän myös päätti silloin joskus milloin tätä suhdetta voi kutsua parisuhteeksi, että nyt sitten seurustellaan vakituisesti.
en tiedä, väsynyt olen.
miehesi ei halua juhlia häitä? Häät eivät ole juhlan arvoisia?
Haikailee exää, joka sentään oli juhlan arvoinen?
Miettikää omalla kohdallanne, ellette olisi saaneet mitään kunnon häitä!
Häät ovat tärkeä asia elämässä ja ensimmäistä kertaa naimisiin menevällä on oikeus tehdä päivästä mieleinen!
Jospa voisitte lykätä vähän häitä ja ajan kanssa sopia sellaiset häät, mitkä molempia miellyttäisi.
Itse olin naimisissa ja erosin. Sitten menin naimisiin miehen kanssa, joka ei ole koskaan ollut naimisissa.
Mies halusi todella isot ja näyttävät juhlat. Minulle olisi riittänyt siinä vaiheessa vaikka maistraatti.
Mutta ilomielin suostuin mieheni vuoksi suuriin juhliin, onneksi miehen vanhemmat vieläpä maksoivat ruokatarjoilun.
Mutta itsekin muistelen päivää hyvin lämmöllä.
Ja ymmärrän täysin ap:n tuntemukset.
Sinä ansaitset juhlat!!!
SILLOIN kun joku haluaa lapsettomat häät. Silloin häät ovat KOKO perheen suvunyhdistämisjuhlat, joihin kuuluu kutsua kaikki ystävät ja kylänmiehet.
Jos joku mies ei halua häitä ollenkaan, on häiden merkitys ainoastaan morsiamen prinsessaleikki. Ajatelkaa niin, jos ap ei järjestä häitä, mihin teidän muksunne pääsevät opettelemaan tapoja ja juhlissa oloa?
ollaan nyt miehen kanssa sitten puhuttu, ehdotin nätisti että mentäis vaikka sitten ravintolaan syömään lähipiirin kanssa ja se sopi miehelle.
mietittiin budjettia ja vieraslistaa, vain 10 vierasta (miehen mieliksi). Kohta mies sanoikin ettei pysty, ei vaan kykene. ei hän halua juhlia.
nyt en enää tiedä mitä teen, varmaan on todettava että naimisiin me ei päästä. olin siis valmis joustamaan ja kuten sanoittekin, en voi haluta että mies haluaa juhlia joten nielin sen että mies uhrautuu tulemaan niihin juhliin paikalle vastentahtoisesti. mutta nyt hän ei kykenekään.
meillä on tässä tilanne josta tuskin enää pääsee eteenpäin, vai pääseekö?
ap
Mitä ihmeen budjettia ja vieraslistaa tarvitsee laatia jos menee lähipiirin kanssa syömään?
Läheisemmät ihmiset paikalle ja syödään, thats it.
Ehkä miestä vaan ahdistaa koko hääkonsepti, edellisen liiton mentyä mönkään eikä halua enää juhlia.
Minä en halua, ja sekös miestäni kismittää. 17 vuotta yhdessä ja 3 lasta, mutta ei vois vähempää kiinnostaa leikkiä häitä =P
(olen se joka kannusti järjestämään itse ne juhlat)
Olen todella pahoillani puolestasi, en tiedä mitä tuossa voi enää tehdä. Olet todella joustanut paljon ja vaikea kuvitella, että 12 hengen ravintolaillallinen olisi kenellekään liikaa.
Uteliaisuudesta, minkä syyn mies sanoo sille, ettei halua juhlia?