Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies kosi ja suostuin, mutta häitä ei tulekaan? :(

Vierailija
23.03.2012 |

mies tiesi kyllä ennen kuin kosi että haluan juhlia, sillä olin puhunut etten tiedä lainkaan minkälaiset juhlat haluaisin kun menen itse naimisiin.

mies sitten kosi minua ja suostuin tietenkin, hääpäivän sopimisen jälkeen ehkä n. 5kk aloin puhella että ehkä pitäisi alkaa miettiä juhlia, mies meni vaikeaksi ja sanoi sitten ettei halua juhlia ollenkaan. eikö maistraatti riittäisi vain?

ei minulle, minä olisin halunnut kirkkoon ja juhlat, ei mitään isoja mutta edes jotain. kysyin mieheltä miksi hän kosi jos tiesi ettei halua juhlia, kun minä kuitenkin olin juhlista puhunut, vastaus oli "ajattelin ettei ne juhlat olis sullekaan niin tärkeät". nyt siis mies ei aio joustaa vaikka itse joustaisin kirkostakin.

häitä ei siis tule, sillä mulle ei kelpaa se että "hyvä on ihan sama, ehkä voin uhrata päivän elämästäni joa haluut niin!"

hyvä on, ehkä mun ei pitäis miettiä koko parisuhdetta enää ton kanssa? :(

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän perustaa nyt siihen että toki ymmärtää että minä haluan mutta hän ei enää halua.

Mies voi ehkä suostua juhliin sinun takiasi, mutta hyvä nainen, et voi pakottaa miestäsi haluamaan sellaista, mitä hän ei halua. Capito? Tyydy siihen, mitä saat.

Vierailija
22/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tuo miehen suhtautuminen tähän asiaan minusta kertoo juuri sen kuinka tärkeä minä hänelle olen, eli en kovinkaan tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies siis sanoi, että voi "urhautua" juhlimaan! OK, nyt vaan sit järjestät ne juhlat ja just sellaisiksi kuin haluat, yrittäen kuitenkin välttää asioista mitä mies eniten kammoaa (esim. omat valat papin edessä tai vastaavaa :) tietysti miestä ei kannata hirveästi vaivata järjestelyillä eikä odottaa innostusta jostain askarteluista tai kampauksista, mutta aika harva mies noista innostunee vaikka häät haluaisikin.

Jos haluat hääjuhlat niin todellakin kannattaa päästä tosta toisen haluttomuus -harmista irti ja järjestää ne! Myöhemmin oot tyytyväinen kun sulla on hyviä muistoja, kuvia jne. Jos vaivaat miestä järkkäilyillä mahdollisimman vähän niin en usko, että asiasta tulee ongelmaa.

Vierailija
24/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt tosiaan uusiksi koko suhdetta miehen kanssa ton asian takia.

Saadaan sitten taas palstalle yksi sellainen yh lisää, joka ei tietenkään ole omasta syystään yh...

Vierailija
25/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuvitellut, että häät täytyy aina vetää tietyn kaavan mukaan ja koki sen ahdistavana.

Minä sitten istuin alas ja selitin että voidaan pitäää semmoiset juhlat niinkuin itse halutaan, ei niissä oli mitään 'pakkojuttuja'.

Suunniteltiin sitten ihan oman näköiset juhlat. Semmoiset missä kumpikaan ei joudu vastenmielisiin tilanteisiin.

Miehelle se suunnittelu oli kyllä vaikeaa. Hän nimittäin mietti mitä vieraat haluavat eikä omia toiveitaan, esim. 'pitää olla perinteisiä tansseja kun kummit niistä tykkää', ja näytti surkealta kun ei itse yhtään pidä perinteisistä tansseista. Minä vaan tiukasti sanoin, että ne on meidän häät, ei niissä tarvita perinteisiä tansseja vaan voidaan ottaa muunlaisia tansseja. Voihan vieraat sitten lopuksi vaikka vetää humppaa jos haluavat :)

Pitkällisen väännön jälkeen saatiin kasaan semmoiset häät, joissa kaikilla oli mukavaa. Myös miehellä ja niillä kummeillakin :D

Tanssittiinkin, mutta aivan erilaisia tansseja kuin häissä yleensä.

Jutelkaa siitä mikä niissä juhlissa miestä ahdistaa ja yrittäkää keksiä jotain muuta niiden ahdistavien juttujen tilalle.

Vierailija
26/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollo, sinuthan hän haluaa juurikin viedä vihille eikä välitä mistään muusta. "mutta minusta kuulostaa siltä ettei nämä minun hääni olisikaan, kun mies sanelee kaiken" etkös itse juuri yritä edellyttää häneltä ihan samaa eli hänen pitäisi suostua kaikkeen sinun vaatimaasi?? Meillä oli ihan mini-mini-häät ja rakastetaan toisiamme ihan yhtä paljon kun jotkut kellä oli isot häät. Häiden koko ei kerro mistään muusta kuin jonkun henkilön lompakon paksuudesta. Nyt tolkkua kehiin. Jos kerran mies on jo suostunut pikku häihin perheen kesken niin voi nekin halutessasi järjestää nätisti, jos haluat näprätä jotain nättiä sinne. Ei ole minun mielestäni todellakaan järkeä heittää suhdetta roskiin jos se muuten on hyvä ja olet onnellinen sen takia että juhlien koosta ei olla samaa mieltä.

Vierailija
27/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tuo miehen suhtautuminen tähän asiaan minusta kertoo juuri sen kuinka tärkeä minä hänelle olen, eli en kovinkaan tärkeä.

mutta eikö mies juuri kosinut sinua?

Ja nyt sinä sanot ettet ole hänelle tärkeä...

En usko koko juttua!Tai ap on todella teini.

Vierailija
28/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne miehesi ekatkaan häät eivät olleet hänen mieleisensä, vaan juurikin sen exän suunnittelemat (ja mies olisi silloinkin halunnut pienet häät, eikä saanut niitä). Nyt sitten sinäkin haluaisit samanlaiset kuin exä sai, ihan siksi että exäkin sai 'kunnon häät' :). Oletko ajatellut, että ehkä tuo hääasia voi tuoda miehellesi jopa ikäviä muistoja mieleen.

Meillä ei kumpikaan halua kirkkohäitä, kun emme kuulu kirkkoon, ja minulle riittäisi että mennään vain maistraattiin ja ehkä sen jälkeen perheen ja muutamien kavereiden kanssa syömään (meillä kun on jo lapsiakin). Mies taas haluaisi jotain vähän isompaa vastaanottoa. Minusta taas sellaiseen ei juuri nyt ole varaa laittaa rahaa, kun olen äitiyslomalla, joten varmaan häät vielä vähän siirtyvät eteen päin, kun kumpikaan ei saa aikaiseksi alkaa puuhaamaan niitä :).

Vierailija
29/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse luovuin jo kirkkohäistä, vaikka sekin olisi ollut mulle tärkeää, uskonnollisia kun olemme molemmat. mutta ettei juhlia ollenkaan, koska hänellä on jo yhdet juhlat ollut?

eipä kuulosta kovin reilulta!

ap

Kirkossa voidaan vihkiä vaikkei (suuria) juhlia järjestettäisikkään.

Ihan vaan kommenttina tähän lainaamaani kohtaan.

t. pappi

Vierailija
30/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heität hyvän miehen ja parisuhteen menemään yksien hiton häiden takia! Niitä hyviä miehiä kun ei kasva joka oksalla, jos tämän jätät koska et saa mieleisiäsi hääjuhlia, voi pahimmillaan käydä niin ettet löydäkään enää ketään tai paljon huonomman!

Vierailija
31/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluat, että mies haluaa naimisiin kanssasi- kai ymmärrät, että häät ja naimisiinmeno ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
32/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paksuna ja haluat isot hääjuhlat. Mies haluaisi naimisiin, koska odotat teidän yhteistä lasta ( kai se on miehelle). Sinä purkaat kihlauksen kun et saa isoja juhlia.

No hoida ainakin testamenttiasiat kuntoon miehen kanssa jos et naimisiin halua siksi kun et saa isoja häitä. Niin ja huolehdi, että olette toisenne lähiomaiset joka paikassa. Sillä jos et ole lähiomainen, et saa esim. tietoa jos miehesi joutuu onnettomuuteen. Naimisissa ollessa olette automaattisesti lähiomaiset. Ja nyt kun et mene naimisiin kun et saa juhlia, huolehdi, että asunnosta yms. kaikki on puoliksi sinun nimellä.

että mies on jo kerran mennyt isosti naimisiin, minä en ikinä. hän perustaa nyt siihen että toki ymmärtää että minä haluan mutta hän ei enää halua.

ei kai sen minulta pitäisi pois olla? haluaisin että HALUAA mennä kanssani naimisiin, eikä niin että uhrautuu juhlia varten, koska minä haluan.

olen varmaan liian herkkä joo, olen raskaanakin.

Vierailija
33/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et en halua isoja juhlia, vaan juhlat ylipäänsä

ap

Vierailija
34/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette pysty edes häitä järjestämään molempien mielen mukaisesti...

Elämässä ja avioliitossa tulee isompiakin juttuja, joista pitäisi päästä yhteisymmärräykseen kuin jotkut juhlat.

Vierailija
35/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se tunne menee kyllä ohi, ja sen jälkeen voit ehkä alkaa miettiä tätä asiaa eri lähtökohdasta. Se, ettei mies tahdo juhlia, ei varmasti tarkoita sitä, ettei hän rakasta sinua. Se, ettei hän tahdo juhlia, vaikka tietää miten tärkeää se sinulle on, on sitten eri juttu - miksei mies tahdo taipua sinun mieliksesi, kun olet raskaanakin, joku selitys hänellä tähän pitäisi olla, kisko se hänestä ulos.

Voihan olla, että miehellä ei ole muuta syytä juhlista kieltäytymiseen kuin se, että hän kokee sinun olevan taipumaton ja se ärsyttää niin, että hänkin on taipumaton? Jos kumpikin annatte vähän periksi, löydätte kyllä kompromissin, joka tyydyttää molempia.

Vierailija
36/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei toisen tarvitse olettaa mitään..

Onko lapsista ollut jo puhetta, ettei sekään tule yllätyksenä?

Vierailija
37/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et en halua isoja juhlia, vaan juhlat ylipäänsä

ap

järjestä ne sitten! Sun on vaan pakko päästä yli tosta miehen vastustuksen aiheuttamasta harmista, mies varmasti rakastaa sua kun on kosinut ja hankkii sun kanssa lapsen! Yritä ottaa se asenne, että sä järjestät nyt teille unelmiesi häät (pienet, mutta juhlavat) ihan itse, koska haluat.

Vierailija
38/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis miehestä, sä haluat juhlat ja jos et saa niin et mene naimsiin ollenkaan.

Järkkää ne juhlat jos haluat, mutta älä sekoita naimisiinmenoa niihin.

Vierailija
39/49 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan pitää "häät" = isot bileet ihan ilman naimisiinmenoakin, jos se juhliminen on tärkeää. Ymmärrän miestäsi hyvin. Minäkin halusin naimisiin, solmia avioliiton mieheni kanssa, mutta se pirskeiden järjestäminen oli aivan sivuseikka lähinnä lasten ja mummojen ilahduttamiseksi.

Vierailija
40/49 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan nyt miehen kanssa sitten puhuttu, ehdotin nätisti että mentäis vaikka sitten ravintolaan syömään lähipiirin kanssa ja se sopi miehelle.

mietittiin budjettia ja vieraslistaa, vain 10 vierasta (miehen mieliksi). Kohta mies sanoikin ettei pysty, ei vaan kykene. ei hän halua juhlia.

nyt en enää tiedä mitä teen, varmaan on todettava että naimisiin me ei päästä. olin siis valmis joustamaan ja kuten sanoittekin, en voi haluta että mies haluaa juhlia joten nielin sen että mies uhrautuu tulemaan niihin juhliin paikalle vastentahtoisesti. mutta nyt hän ei kykenekään.

meillä on tässä tilanne josta tuskin enää pääsee eteenpäin, vai pääseekö?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi