Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako siistijä/laitoshuoltaja sanoa takaisin häntä alentuvasti kohtelevalle?

Vierailija
22.03.2012 |

Siis ilman muuta asiallisesti.

Meillä työpaikallani sairaalassa on muutamia hoitajia ja lääkäreitä jotka kohtelevat minua todella alentuvasti. Onneksi suurin osa on ihan mukavia.

Itse yleensä en niele alentuvaa kohtelua, olen jopa tehnyt valituksia ylemmille tahoille.

Mutta onko joku sitä mieltä, että "ylempiensä" edessä pitäisi nöyrtyä?

Kaikkein eniten ottaa aivoon se jos minua pidetään yksinkertaisena tai kouluttamattomana, typerää yleistystä todellakin. Jotkut ihan oikeasti vaan viihtyvät laitoshuoltajina, ja keskittyvät uran sijaan mieluummin perheeseen ja harrastuksiin.

Muuten viihdyn työssäni, ja palkallakin elää, ( Brutto n. 2200-2400) ottaa vaan koteloon nuo alentujat.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa niin kyllä. Olen sitä mieltä, että hän oli kouluttamaton ja hyvin yksinkertainen. Yritin kysyä, että onko miesten vessasta löytynyt silmälasikoteloa. En saanut vastausta, koska sitä ihmetytti miksi minä olen käynyt miesten vessassa ja lopulta selvisi että ei ollu ko vessaa siivonnu ko kasilta aamulla...

Vierailija
42/44 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka ammatissa on niitä, jotka kohtelevat toisia alentuvasti. Usein se kertoo tosiaan huonosta itsetunnosta kohtelijan osalta, on tarve arvottaa toisia.

Jos kyse ei ole kiusaamisesta, niin anna olla.

Luuletko, että saat kunnioitusta eskaloimalla?

Mä olen ihan toisella alalla, myyn isoille yrityksille tietotekniikkapalveluita. Vastaan tulee aina välillä noita alentajia. Tosiaan ihan paras lääke on kohdella kaikkia kunnioittain ja tasa-arvoisesti ja tehdä oma työ mahdollsimman hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

....alentuvasta vastauksesta. Aivan kuin pikkulapselle puhuttaisiin. Eli tuntematta tapausta kerrot etusormi pystyssä mistä asiassa on kyse. Upeeta.

Ja mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, sano ihmeessä asiallisesti vastaan jos kohtaat epäkunnioittavaa käytöstä. Monella työpaikalla on käsittämättömiä hierarkioita jotka joutavatkin purettavaksi. Esim. jos olet tutkija niin et voi istua hyvän työkaverisi teknikon kanssa samaan kahvipöytään vaan kukin ryhmä on omassa karsinassaan. Ei jessus. Itse maisterina en voi käsittää miten joku voi pitää itseään parempana pelkän koulutuksen perusteella.

jos siis haluat keskittyä kotiin ja harrastuksiin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Meillä monet laitoshuoltajat ovat huolellisia, tunnollisia ja fiksuja, mutta joukossa on alemmuudentuntoisia ja katkeria ihmisiä, jotka ajattelevat että laitoshuolto on sairaalan tärkein homma ja kaiken muun on pyörittävä sen ehdoilla ja laitoshuoltajan toiveiden mukaan, mikä näkyy esim. valittamisena välttämättömien potilassiirtojen tapahtuessa, koska se aiheuttaa lisätyötä laitoshuoltajalle.

Toivottavasti siis hoidat hommasi kunnolla ja kohtelet itsekin toisia kunnioittavasti, vain silloin voit odottaa toisilta samaa.

Vierailija
44/44 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meilläkin on kaikille yhteinen kahvihuone. Suurin osa henkilökunnasta kohtelee toisiaan asiallisesti mutta aina joukkoon eksyy myös joku itseään parempana pitävä. Yleensä juuri nuori lääkäri jonka mielestä muuta henkilökuntaa voi pompottaa mielensä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi