Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketään johtotehtävissä joilla ollut osittainen hoitovapaa

Vierailija
22.03.2012 |

vinkkejä kaivataan miten saisi homman toimimaan. Itselläni on taustalla yksi osittaisen hoitovapaan kokeilu ja ei toiminut. Kuvailen tarkemmin:

tein kolmepäiväistä viikkoa ja palkka pieneni samassa suhteessa. Koska olen esimies ja samalla toiminnon vetäjä (johtotehtävät) niin vastuuta ei voi jakaa, ja työkuormaani ei kevennetty mitenkään. Ei otettu sijaisia, alaisia sentään oli 3 joille voi delegoida, mutta vain tietyntyyppisiä avustavia hommia. Vaativampiin juttuihin ei tietenkään voi heitä käyttää (eikä olisi reiluakaan, koska saattaa tulla ikävät seuraamukset ja heidän tehtävä ei ole kantaa vastuuta siitä).

Ne 2 pv jotka olin hoitovapaalla, kännykkä soi koko ajan, sähköpostia tuli aina, vähän väliä oli joku "kriisi" ja minulle piti soittaa, puhelin soi aamusta iltaan aikaeroista johtuen.

Tein siis _ihan_ saman työn kuin muutenkin, mutta vain surkealla rupupalkalla. Vastuu ei pienentynyt, työaika ei pienentynyt, mikään ei pienentynyt paitsi palkka. Tunsin oloni todella huijatuksi.

Nyt siis äitiysloman jälkeen palaamassa töihin ja uusi yritys. Yksityiskohdista neuvotellan ensi viikolla ja mietin miten kannattaisi toimia. Olisiko parempi ottaa 6 päivät vai olla 1-2 päivää poissa? Kannttaako kieltäytyä työsuhdekännykästä? Miten voisi järjestää asiat siten ettei ne työt valu kotiin mukaan?

Tiedän paremmin kuin hyvin että kokonaisvastuullisiin töihin osittainen hoitovapaa ei sovi lainkaan. Siitä huolimatta päätin yrittää toistamiseen :)

Ja ps: mieheni on ollut myös omalla vuorollaan niin hoitovapaalla kuin osittaisellakin, joten kyse ei ole siitä että vain nainen joustaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi