Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1. nlakäynti rv 8, pitäisikö ultrata/kuunnella sydänäänet?

Vierailija
24.02.2012 |

Kävin viimeviikolla ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Terkkari vain höpisi jotain, että ei näillä viikoilla ole tapana mitään kuunnella tai katsella eikä ole ikinä näin aikaisin vielä sydäntä koskaan kuullutkaan. No, koetettiin huviksemme josko kuuluisi (vatsan päältä), eihän sieltä mitään kuulunut. Olen kuitenkin elänyt käsityksessä, että tuossa vaiheessa sydänäänten pitäisi jo kuulua tai jotenkin se vauvan olemassaolo voitaisiin jo todistaa? Terkka oli kuitenkin ihan pihalla. Mites muilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain haastattelu ja papereiden täyttämistä.

Vierailija
2/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultralla saattaisi löytyäkin.

Minulla myös pelkkää papereitten täyttämistä jne. ensimmäinen neuvola aikanaan, taisi olla vielä jopa vähän myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia on tuo käytäntö ettei yleinsä kuunnella ettei huolestuteta turhaan odottavia äitejä. Kyllä niitä sydänääniä ehtii kuuntelemaan hur mycket 15. viikon jälkeenkin.

Vierailija
4/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä neuvolassa yleensä ole myöskään ultrauslaitetta. Mulle terkka sanoi viimeksi, ettei ekalla kerralla kuunnella juuri siksi, kun äänet ei välttämättä kuulu, ja siitä saattaisi äidille tulla vain huoli ja paha mieli. Sitten sen ekan ultran jälkeen kyllä kuunnellaan joka kerta :)

Vierailija
5/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taisi viikolla 15 vasta ekan kerran kuunnella. sitä ennen oli ollu np-ultra.

Mutta sen vuoksi ei yritetä, koska ei välttämättä kuulu ja turhaan huolestutetaan äidit. Lippulappusia vaan täytetään.

Vierailija
6/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa näkyy kyllä

Vierailija
7/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle on tehty joka kerta alkuraskauden ultra. (5 raskautta)

esim. meidän terveyskeskuksessa (jossa on myös neuvola siis) ei ole moista kapistusta.

Vierailija
8/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä siksi on tehty se alkuraskauden ultra. Itse olen mennyt joka kerta rv 10-12 ekaan ultraan (np) synnytyssairaalaan.

Vierailija
9/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä noista laitteista mitään, jollain jutulla se terkkari mahaa siveli. Ei siis ollut ultra? :D No, odotellaan kuukauden päähän josko sitten jo näkyykin jotain... ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme