Paljonko painosi nousi raskauden aikana vs. vauvasi syntymäpaino?
Itselläni 8kg/vauva 2.9kg syntyi laskettuna aikana.
Kommentit (29)
painoa tuli n. 9 kg
lapsi painoi 4,5 kg
kuusi päivää synnytyksen jälkeen painoin 2 kg vähemmän kuin ennen raskautta
- 1. raskaus, painonnousu 25 kg, vauva 2 880 g
- 2. raskaus, painonnousu 27 kg, vauva 3200 g
normaali painoindeksi ennen lapsia ja välissä
1. 11kg ja vauva 3000g, paino palautunut jälkitarkastukseen samaan.
2. 13 kg ja vauva 2 800g, paino palautunut samalla tavalla
3. painoa tullut reilu 13kg 40 rv, ei vauva vielä syntynyt ja painoarvio vauvasta 2 800g syntyessä.
1. raskaudessa 30 kg - vauvan syntymäpaino 4400.
2. raskaudessa 15 kg - vauvan syntymäpaino 3300.
9kg molemmissa, vauvat 2,8 kg ja 2,6kg.
synnytin viikko sitten.paino nousi raskauden aikana 14 kg.vauva painoi 4200g ja synnytyksen jälkeen paino pudonnut reilu 11kg eli kohta normi mitoissa :)
ekasta itelle 6kg, vauva 1,3 kg
tokasta itelle 8 kg, vauva 3,7 kg
ei vaikuttanut painoni nousu vauvan painoon =)
ja 28kg/vauvat yht. 4,5kg (2kk ennenaikaiset)
Esikoinen oli 4,7kg ja kuopus 4,1kg.
Jälkitarkastukseen mennessä olen ollut aina lähtöpainossa ja imetysaikana laihtunut alipainoiseksi. Jokainen raskausaikana saatu rasvagramma on ollut tarpeen vauvan ruokkimiseksi.
Näitä painoasioita kysellessä olisi myös hyvä miettiä äidin lähtöpainoa. Hoikka äiti voi mielellään saada lisää kiloja. Mulla oli ennen tätä kolmatta raskautta (puolivälissä mennään, painosta ja sen noususta en ole enää kiinnostunut) rasvaprosentti 13 ja on aika selkeää, että minussa ei ole valmiiksi paljoa, mistä vauva voisi kohdussa tai synnyttyään ottaa.
Meillä isot vauvat on "sukurasite", itse olen ollut 4,8kg syntyessäni, kaikki sisarukseni reilusti yli 4kg ja kaikki siskojeni lapset myös. Ja kyllä, olemme kaikki aikuisina hoikkia ja terveitä. Raskausdiabetesta ei ole ollut kenelläkään.