valkosipuli allergia??!!
Onko kokemuksia kenelläkään? Voiko valkosipulille siis olla allerginen ja millaisia oireita siitä saa?
Kommentit (24)
Kyllä voi olla ja itsekin olen sille allerginen. Todettu verikokeella. Oireina on ihottumaa kasvoissa ja silmien ympärillä.
Kyllä, vaikka valkosipuli on aivan mielettömän hyvää ruoissa ja sitä nauttisi terveysvaikutusten takia niin minulle se aiheuttaa aina hirvittävän limataudin eli jostain nenäontelosta alkaa tulemaan paksua vihreää limaa aivan hemmetin kovaa vauhtia ja kestää pari päivää sen jälkeen yhtä limavirtaa nieluun ja sen myötä räkimistä ellei halua tukehtua tuohon mönjään, siis se on niin paksua ja kiinteää. Tämän olen todennut monenkymmenen vuoden kokemuksella ja aina sama juttu.
Minulla pienikin määrä valkosipulia (maustedekoituksissa, chipseissä ym.) aiheuttaa vatsakivun ja aamulla ripulin. Valmisruoan pakettiseloste pitäisi aina lukea mutta aina ei ehdi ja aamulla kipeä vatsa ja ripuli.
Mä olen allerginen valkosipulijauheelle. Jos laitan sitä esim. pizzaan, alkaa yskittää ja räkä valumaan.