Onko kenenkään hiukset oikeasti pysyneet hyväkuntoisina imetyksestä huolimatta?
Jos, niin miten olet niitä hoitanut ja oletko syönyt vitamiineja tms?
Kommentit (10)
Monet äidit kertovat, kuinka imetyksen aikana lähti hiuksia koko ajan ja hiukset ohenivat ihan silmissä.
Omat hiukseni ovat vahvemmat 11 kuukauden imetyksen jälkeen kuin ennen raskautta. Laistin jopa raskaus ja imetys -vitamiinin syönnistäkin imetysaikana melko usein, raskausaikana olin sen suhteen tarkempi.
Olin itsekin kuullut, että raskausaikana hiukset vahvistuu ja imetysaikana ohentuu, mutta jälkimmäistä ei omalla kohdallani tapahtunut.
Mun hiukset on aina olleet paksut ja kiiltävät huolimatta siitä että värjään kuukausittain eikä imetykset (2 lasta) ole tehneet hiusten kunnolle yhtään mitään. En syö mitään vitamiineja enkä erityisemmin hoidakaan hiukia, pesen shampoopalalla enkä käytä hoitoaineita.
eikä se ole vaikuttanut hiuksiini. Hiukseni ovat edelleen paksut ja kiiltävät. Kampaajani on samaa mieltä. En ole edes tullut ajatelleeksi, että imetys voisi vaikuttaa hiusten kuntoon haitallisesti. En syö vitamiineja erikseen. Käytän pesun jälkeen hiuksiin jätettävää hoitoainetta tai -öljyä.
mutta vain alussa ja syynä oli yksinkertaisesti se, ettei raskauden viimeisinä kuukausina lähtenyt hiuksia ollenkaan. Ne olivat tosi paksut, kun lapsi syntyi. Sen jälkeen niitä lähti kaksin verroin ja ne tulivat kyllä vähän ohuemmiksi kuin normaalisti, mutta kyllä se sitten alkoi taas tasoittua. Imetän edelleen, kun lapsi on reilun vuoden ja nyt ne ovat samanlaiset kuin ennen raskautta.
Vitamiineja kyllä otan purkista joka päivä, muuten tulisi puutostiloja. En kuitenkaan pysty syömään käytännössä melkein kaksinkertaisesti.
kaksi lasta ja hiukset aina pysyneet hyvin. En syö vitamiineja, käytän tavallista kaupan shampoota, merkkiä vaihdelle. Värjään hiukset kerran 1½kk:ssa ja käytän värjäyksen jälkeen sen hoitoaineen, mikä tulee väripaketin mukana. Muuten en käytä. Kampaajalla käyn muutaman kerran vuodessa.
Täysimetystä 6kk ja tämän jälkeen satunnaisesti vielä 3-4kk. Loistava kunto !
ei imetyksestä. Raskausaikana hiusten lähtö vähenee ja yleensä n.3kk synnytyksestä alkaa nuo hiukset lähteä + tietysti ne mitä normaalistikkin lähtee.
Ekaa kertaa kuulen, että imetys voi jotenkin vaikuttaa hiusten kuntoon..? Millainen vaikutus siis käytännössä imetyksellä voi olla? Harveneeko tukka vai miten?
Olen imettänyt nyt 1 v 5 kk ja hiukset on koko ajan olleet hyväkuntoiset niin kuin aina ennenkin. Syön säännöllisesti voimakasta d-vitamiinia (2000 iu), mutta en muuta. Niin ja karppaan ja suosin luomua.