Milloin raskausaikana "lääkärineuvolat"?
Kolmatta odottelen, ja eka neuvola olo rv 9. Ultraan menen rv 12+3, ja seuraava neuvola rv 15. Neuvolan täti antoi lapún, missä oli sanottu millä viikoilla neuvolakäyntejä on, mutta siinä ei puhuttu lääkärintarkastuksista mitään. Kai sitä jossain vaiheessa tarkistellaan paikkojen kiinnipysymistä jne?
Kommentit (9)
Mitkä lääkärineuvolaT? 30+ viikolla oli se ainoa.
Tampereella on ainakin lääkärineuvola raskauden jokaisella kolmanneksella. En tosin viikkoja nuista, sorry. :)
Se on kuntakohtaista. Helsingissä eka lääkärikäynti oli, kun olin 7. kuukaudella raskaana ja toinen ollessani jo 9. kuukaudella. Siis jos raskaudessa kaikki hyvin. Maakunnassa eka lääkäri oli jo 3. raskauskuukaudella.
ensi synnyttäjillä kai vielä yks myöhemmin.
alkuraskauden lääkärineuvola on poistettu.
Olen käynyt neuvolassa viikoilla 8, 14 ja 23. Ultrat olivat siinä välissä viikoilla 12 ja 19.
Ensimmäinen lääkärineuvola tulee olemaan viikolla 27. Loppuraskaudessa on käsittääkseni sitten vielä toinen lääkärineuvola.
Espoossa alkuraskauden lääkärineuvola on poistettu.
Olen käynyt neuvolassa viikoilla 8, 14 ja 23. Ultrat olivat siinä välissä viikoilla 12 ja 19.
Ensimmäinen lääkärineuvola tulee olemaan viikolla 27. Loppuraskaudessa on käsittääkseni sitten vielä toinen lääkärineuvola.
Eli samalla tavalla kuin Stadissa. Ap:n on nyt vain selvitettävä oman paikkakuntansa käytäntö. :)
viikoilla 10-11, 26-27 ja 35-36 eli 3 x lääkärineuvola
Alkuraskaudessa noin rv 10-11
Keskiraskaudessa noin rv 25
Loppuraskaudessa noin rv 34 => tällöin laitetaan lähete esim. painoarvioultraan tai synnytystapa-arvioon, jos on epäilyksiä vauvan isosta koosta tai siitä, ettei mahdu alakautta tms.
Eka oli muistaakseni rv18+ ja toka rv29+.