Luitteko Hesarista uudesta vaitostutkimuksesta, jonka mukaan papilloomavirus tartuu ilman sukupuoliyhteytta? Aidit tartuttavat sen jo vauvoilleen syljen kautta.
Pitäisikö tutkimus ymmärtää nyt siten, että kondylooma tarttuu todistetusti ilman yhdyntää? Kaikki papillomavirukset eivät aiheuta kondyloomaa, mutta osa aiheuttaa. Osaako joku viisaampi kertoa?
Kommentit (13)
Itse nimittäin sain kondylooman, mutta yhdynnästä en sitä voinut saada. En koskaan saanut selville, miten sen sain ja mistä.
yhdynnässä!!! Kondylooma voi olla useita vuosia oireeton.
Papillomavirus voi aiheuttaa ontelosyyliä. tavallisia syyliä, ja visvasyyliä=kondylooma.
Kaikille meille on annettu tuomio: papilloomavirus, viittaa kondyloomaan.
Eli ilmeisesti löydöstä ei ole tutkittu tarkemmin.
Melko harhaanjohtavaa, koska itsekin olen luullut olevani sukupuolitaudin kantaja, kun kysessä voi olla mikä tahansa papilloomavirus ja tartunta on voinut tulla mistä ja koska vain.
että syyliä ja ontelosyyliä. Ontelo- ja tavalliset syylät ovat kehossa, esim. jaloissa, käsissä. Tuo artikkeli on ristiriitainen.
esim.papillooma 16 tai 18 aiheuttaa yleisesti kohdunkaulasyöpää. jota vastaan rokotettakin kehitetään. kyllä kondylooma on sukupuolitauti.
lääkäri rauhoitteli lasten vanhempia, koska oli todettu et lapsena saatu/sairastettu papilloomavirus ei aiheuta myöhemmin mitään ja myöskin antaa vastustuskyvyn loppu elämäksi.
Eli kyseessä ei olisikaan sukupuolitauti?
-ap-
se minun tyyppini oli erittäin agressiiviista laatua...
Pikkuisen pieleen menee.