Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 7-vuotias poika uhkaa leikata toisten lasten päät irti pitkällä veitsellä?

Vierailija
21.03.2012 |

Naapurustossamme asuu eräs poika, joka häiriköi. Jos keinu on varattu ja poika haluaa keinua, tämä alkaa luetella tuntemansa kirosanat keinuvalle lapselle ja käskee tätä pois ja uhkaa leikata lapsen pään irti veitsellä. Pojan äiti ei koskaan "kuule" tätä livenä ja kun äidille mainitsee asiasta, että kuulitko mitä poikasi sanoi, äiti kysyy pojaltaan että sanoitko noin? Poika sanoo "En."

Mikä tuollaista lasta vaivaa? Ärsyttää ja tekee mieli vältellä heitä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/79 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään tätä "paholaisen" äitiä pikaisesti, moikkasin ja olin kysymässä että onko puhunut poikansa kanssa, mutta tämä ottaa 6v tyttöään kädestä kiinni (poika ei ollut mukana) ja hymyilee ja huikkasee että pakko mennä, ruoka on hellalla ja juoksee pois.
Ihmettelen vähän ettei ole käskenyt poikaansa pyytämään anteeksi. Olisi edes kirjoittanut lapulle anteeksi ja laittanut meidän postiluukkuun. Ei olisi vaikeaa.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:49"]Näin tänään tätä "paholaisen" äitiä pikaisesti, moikkasin ja olin kysymässä että onko puhunut poikansa kanssa, mutta tämä ottaa 6v tyttöään kädestä kiinni (poika ei ollut mukana) ja hymyilee ja huikkasee että pakko mennä, ruoka on hellalla ja juoksee pois.
Ihmettelen vähän ettei ole käskenyt poikaansa pyytämään anteeksi. Olisi edes kirjoittanut lapulle anteeksi ja laittanut meidän postiluukkuun. Ei olisi vaikeaa.
Ap

[/quote]
Lasu. Heti. Äiti ei selvästi ole tilanteen tasalla. Tekisin myös rikosilmoituksen tuosta viimeisimmästä pahoinpitelystä.

Vierailija
24/79 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihän tietää heti kuka sen teki xD

Vierailija
25/79 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne puheet muuttunut. Minä uhkasin pienenä heittää huonosti käyttäytyvän naapurinpojan keittiön roskikseen. Hirvein uhkaus jonka tiesin. Mieheni on mamu (italia), mutta onneksi ollaan vitivalkoisia kaikki ja muutenkin käytöstavat omaavia, joten meitä kohtaa ollaan puistoissa oltu vain kiinnostuneita jos joku kuulee lasten puhuvan italiaa. Ikävä tosiasia on se, että se pieni kourallinen täälläkin asuvista mamuista/mamulapsista on pilannut kaikkien maineen.

Vierailija
26/79 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/79 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatrin tarpeessa uhkaileva lapsi parka- tarvitsee avustajaa/ jatkuvaa aikuisen valvontaa

Vierailija
28/79 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun harva se päivä joku uhkailee ampuvansa toisen tms. Yleensä tämä kylläkin liittyy sotaleikkeihin, joita pojat leikkivät. En ole ikinä hoksannutkaan, että tuollaiset puheet olisivat häiriintyneitä. Eivät he toki pienemmilleen noin puhu, vaan ainoastaan kavereiden kesken mitä olen kuullut.

Eivät kuitenkaan ole aggressiivisia enää tänä vuonna, viime vuonna puheet olivat ehkä siistimpiä mutta käytös huonompaa.

Vierailija
29/79 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien olla poikia ilman että heti olette diagnosoimassa adhd:tä tms.

Toki voi lasta ojentaa käytöksestä, mutta tuo on ihan normaalia poikien riehumista ja mopon keulimista.

Nyky-yhteiskunnassa ei ymmärretä pieniä poikia :( Kyllä ne siitä isoiksi ja fiksuiksi kasvaa.

Vierailija
30/79 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä macho-kulttuuria. Vastenmielistä. Toivottavasti poikaa ei kohdella väkivaaloin. Isä lyö ja äiti ummistaa silmänsä. Ehkä.

Mutta väärältä ja hassulta tuntuu sekin, että teidän täytyy siirtyä kauemmas omasta leikkipuistosta, lpakoon 7-vuotiasta, hoh!

Poika tarsivi varmaan jonkun TURVALLISEN aikuisen, äitinsä on ihan tossu eikä lapsi selvästikään kunnioita äitiään yhtään (lue, eli ei mieskään, lapsen isäkään!)

Jokin tuon perheen sisällä on vinosti ja pahasti. Veikkaan perheväkivaltaa. Surullista! Voitko tehdä mitään pojan hyväksi?

Muista että hän on vasta lapsi ja täysin typerien vanhempiensa armoilla ja ohjauksessa, väärään suuntaaan, valitettavasti!

Vierailija
31/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viimein pojan äidin ja puhuimme 1,5 tuntia. Poika väitti äidillensä että pienikokoinen ja heiveröinen tyttöni olisi hyökännyt pojan kimppuun ja hakannut ja purrut ja siksi poika puolustautui. Kerroin todistajista jotka näkivät pojan hyökkäävän tyttöni kimppuun, tapauksen näkivät pojan kaksi serkkua (jotka yrittivät repiä poikaa irti) sekä toinen tyttöni ja tyttöjeni kaverityttö.
Äiti sanoi että en usko, ei se oikeastaan ole väkivaltainen, ei se noin tee,pitää kysyä pojalta.Jouduin selittämään monta kertaa mitä poika teki, mitrn hakkasi, kuristi ym. Huomasin että äidin ääni värisi vähän, toivottavasti tajuaa ettei poikansa ole mikään herranterttu. Sanoi että puhuu sen kanssa. Katsotaan johtaako mihinkään. Minä kielsin poikaansa enää lähestymästä lapsiani ja jos koskee vielä heihin niin tästä tulee poliisijuttu. Poliisijutun kohdalla äiti heilautti kättään väheksyvästi mutta painotin että tuo on väkivaltaa ja pahoinpitely. Kysyin pojan tarkkaa ikää, täytti juuri 11. Katsotaan nyt miten käy. Tästä lähin menen mukaan leikkipuistoon ja jos poika tulee sinne niin lähdemme pois.
Ap

Vierailija
33/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hyvä että pidit äidille puhuttelun!

Vierailija
34/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit heti lastensuojeluilmoituksen. Poika alkaa olla kohta siinä iässä että pian raiskaa lapsesi rappukäytävässä tai vähintään ahdistelee. Näitäkin on tapahtunut, nimim. Kokemusta on.

Vierailija
35/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tulee psykopaatti aikuise a.

Vierailija
36/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu pitää tehdä. 

Lastensuojelu toimii, kun huolta tulee useista lähteistä ( naapurusto, koulu...).

jos ei puututa, homma jatkuu vaan.

Vierailija
37/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP miksi viivyttelet lapsesi terveyden kustannuksella? Viranomaisiin yhteyttä heti!

Vierailija
38/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mamma vielä kotona, kävin katsomassa, autokin on poissa. Kokeilen onneani myöhemmin. Minua tapaus kiehuttaa ihan hirveästi senkin takia kun olen ollut itse pitkään koulukiusattu ja tunnen sellaista vihaa tälläisiä kiusaajia kohtaan. Mielestäni pidin oikein asiallisen mutta vihaisen puheen tälle pojalle. Ei sentään alkanut minulle vit**illa mutta kohotteli siinä olkapäitään ja oli sitä mieltä ettei ole tehnyt mitään väärää. Hänen kaksi serkkuaan olivat siinä vieressä ja sanoivat pojalle että tämän on parempi pyytää anteeksi. Poika kieltäytyi ja sanoi ettei saa mitään rangaistuksia.

Tuo poika on selvästi tikittävä aikapommi. Vähän jälkeenjäänyt, anteeksi, hidas, kömpelö tyyppi jolla on vaikeuksia koulussa. Jos äiti ei tekisi aina hänen kanssaan läksyjä, hän ei selviytyisi niistä. Tiedän äidin ja hän on ihan ok, mitä nyt vähättelee poikansa tekemisiä.

Viime kesänä poika huuteli omalta pihaltaan lapsilleni ja heidän kavereilleen törkeyksiä, kirosanoja ja tappouhkauksia ja hakkausuhkauksia. Mutta kun huusin pojalle että pitää turpansa kiinni ja pysykööt omalla tontillaan, ei askeltakaan meidän puolelle, tilanne oli ok. Lapseni esittivät etteivät kuule mitään ja poika lopetti ja pysyikin omalla tontillaan. Sanoin tästä huutelusta ja uhkailusta pojan äidille silloin viime kesänä kun se tapahtui, äiti vain nosteli olkapäitään että se vain leikkii, pojat on poikia.

Kun lapsemme olivat nuorempia, minun tyttöni kävi kerran leikkimässä tämän pojan luona. Se oli ihan ok. Mutta seuraavan kerran kun he leikkivät pihalla, olin vieressä, poika löi yhtäkkiä nyrkillä täysiä tyttöäni vatsaan. Ihan käsittämätöntä. Tähän loppui heidän leikkiminen, en ole päästänyt tyttöä enää heille eikä ole kyllä kutsuttukaan sillä valitin pojalle hänen käytöksestään. Kerran tätä ennen lapseni oli saanut juuri uudet pöytäpingismailat ja pallon ja leikki niillä leikkipuistossa. Poika tuli sinne äitinsä kanssa ja kysyi saako pelata mukana. Tyttöni sanoi että ok ja he pelasivat pari minuuttia. Sitten poika alkoi hakata mailaa asfalttiin ja se oli säpäleinä. Sanoin että mitä tuo nyt on, miksi rikoit sen??? Poika vain siinä nosteli olkapäitään että oho se meni rikki. Pojan äiti sanoi että "no jopas" ja antoi mulle 5 euroa että ostaisin uudet mailat....

Sitten olen vältellyt heitä mutta äiti kyselee aina välillä että olettekos tulossa leikkipuistoon, olisi niin kiva jos tulisitte jne. Hän tykkää ilmeisesti jutella kanssani mutta minä en oikein jaksa kun hän tuo usein tuon poikansa mukaan. Heillä on myös 6 v. tyttö joka on yhtä "poikkeava".

Lähden kohta taas etsimään tätä äitiä. Sanon että seuraavan kerran teemme ilmoituksen poliisille. Äidin on parempi pitää kuria pojalleen.

Ap

Vierailija
39/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla pojalla ole tietokonetta millä pelata väkivaltapelejä. Ei ole myöskään pelikonsolia. Jos kännykällä voi pelata sellaisia pelejä niin ehkä pelaa sillä, en tiedä. En usko että uskonto vaikuttaa tässä sen pahemmin. Voisiko olla joku geenivirhe tms. sillä pojan vanhemmat ovat serkukset. Harmittaa niin etten mennyt eilen mukaan sinne leikkipuistoon. Se on ihan nurkan takana ja lapseni ovat olleet niin iloisia kun olen päästänyt heidät sinne tyttöporukalla tänä kesänä ilman aikuista. Nyt en enää voi päästää.

Ap

Vierailija
40/79 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2012 klo 11:39"]

kun harva se päivä joku uhkailee ampuvansa toisen tms. Yleensä tämä kylläkin liittyy sotaleikkeihin, joita pojat leikkivät. En ole ikinä hoksannutkaan, että tuollaiset puheet olisivat häiriintyneitä. Eivät he toki pienemmilleen noin puhu, vaan ainoastaan kavereiden kesken mitä olen kuullut.

Eivät kuitenkaan ole aggressiivisia enää tänä vuonna, viime vuonna puheet olivat ehkä siistimpiä mutta käytös huonompaa.

[/quote]

On eri asia sanoa ampuvansa kuin sanoa leikkaavansa jonkun pää irti pitkällä veitsellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi