Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 7-vuotias poika uhkaa leikata toisten lasten päät irti pitkällä veitsellä?

Vierailija
21.03.2012 |

Naapurustossamme asuu eräs poika, joka häiriköi. Jos keinu on varattu ja poika haluaa keinua, tämä alkaa luetella tuntemansa kirosanat keinuvalle lapselle ja käskee tätä pois ja uhkaa leikata lapsen pään irti veitsellä. Pojan äiti ei koskaan "kuule" tätä livenä ja kun äidille mainitsee asiasta, että kuulitko mitä poikasi sanoi, äiti kysyy pojaltaan että sanoitko noin? Poika sanoo "En."

Mikä tuollaista lasta vaivaa? Ärsyttää ja tekee mieli vältellä heitä.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tavallista sanailua hakkaus pelien jälkeen.

Vierailija
2/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä kulttuureissa teiloitetaan ihmisiä miekalla, jos on kulttuuristaan oppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on mukava mutta poika on hyvin outo, en tykkää ollenkaan. Arvaamaton, väkivaltainen jne :(

ap

Vierailija
4/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kenen hyvänsä lapselle, että tuollaisia juttuja ei julkisilla paikoilla tarvitse kenenkään kuunnella. Kyllä tuon ikäiset vielä uskoo aikuista kun jämäkästi sanoo. Jos ei usko, uhkaat kertovasi äidilleen minkälaista kieltä lapsi päästelee suustaan.

Vierailija
5/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriero eli miehen pitääkin olla tuollainen macho. Väkivaltainenkin.

Mene itse leikkipaikalle ja puutu pojan käytökseen.

Toinen asia on, että kerro sille äidille ihan suoraan: minulla ei ole mitään syytä valehdella sinun lapsesi käytöksestä, tämä on totuus ja näin ei saa käyttäytyä. Jos sinä et saa tätä loppumaan, minä toimin niin, että se loppuu. tms.

Normaalia tuo ei ole, se on häiriintyneen ja väkivaltaa kokeneen ja nähneen lapsen puhetta.

Vierailija
6/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pojan äiti oli leikkipuistossa, istui penkillä. Minä sanoin hänelle asiasta, että poikansa uhkailee leikkaavansa minun lasteni päät. Nainen kysyi pojaltaan sanoiko hän niin ja poika sanoi ettei sanonut niin. Eikä ollut eka kerta.

Olen sanonut sille pojalle että noin ei saa sanoa, sellaista ei saa tehdä ja on rumaa puhua tuollaista. Hän vain katsoo ivallinen ilme naamallaan eikä sano mitään.

Muutkin puistossa kävijät ovat huomanneet pojan oudot uhkaukset. Äiti ei vaan saa ilmeisesti poikaansa kuriin.

Eilen tämä poika usutti toista, pienempää poikaa sanomaan samaa lapsilleni. Ja pienempi poika teki sen. Sanoin tämän pienemmän pojan äidille myös. Äidin reaktio "Pojat ovat poikia."

Ärsyttää kyllä ja tänään aiomme mennä kauemmas leikkipuistoon, emme omaan pihaan :(

ap

Vierailija
7/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pojan äiti oli leikkipuistossa, istui penkillä. Minä sanoin hänelle asiasta, että poikansa uhkailee leikkaavansa minun lasteni päät. Nainen kysyi pojaltaan sanoiko hän niin ja poika sanoi ettei sanonut niin. Eikä ollut eka kerta.

Olen sanonut sille pojalle että noin ei saa sanoa, sellaista ei saa tehdä ja on rumaa puhua tuollaista. Hän vain katsoo ivallinen ilme naamallaan eikä sano mitään.

Muutkin puistossa kävijät ovat huomanneet pojan oudot uhkaukset. Äiti ei vaan saa ilmeisesti poikaansa kuriin.

Eilen tämä poika usutti toista, pienempää poikaa sanomaan samaa lapsilleni. Ja pienempi poika teki sen. Sanoin tämän pienemmän pojan äidille myös. Äidin reaktio "Pojat ovat poikia."

Ärsyttää kyllä ja tänään aiomme mennä kauemmas leikkipuistoon, emme omaan pihaan :(

ap

Mieheni on myös mamu ja juuri eilen oli meillä puhetta naapurin pellavapään liian rajuista otteista ja sanoi ettei ikinä antaisi poikamme käyttäytyä siten eikä itsekään lapsena saanut riehua/töniä/kirota.

Vierailija
8/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lasta hakataan

ls-ilmoitus on paras keino

Vierailija
9/79 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mieheni on myös mamu ja juuri eilen oli meillä puhetta naapurin pellavapään liian rajuista otteista ja sanoi ettei ikinä antaisi poikamme käyttäytyä siten eikä itsekään lapsena saanut riehua/töniä/kirota.

Miehen kotimaa?

Vierailija
10/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia

Vierailija
11/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tavallista sanailua hakkaus pelien jälkeen.

samanlaista settiä löytyy sieltäkin

Vierailija
12/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai räjäyttävänsä mut niin, että iho räjähtää. Muuten käyttäytyy kyllä aivan normaalisti ja kiltisti, ei siis ole muuten aggressiivinen. Liekö päiväkodista oppinut vai mistä ihmeestä.

Vierailija
13/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurustossamme asuu eräs poika, joka häiriköi. Jos keinu on varattu ja poika haluaa keinua, tämä alkaa luetella tuntemansa kirosanat keinuvalle lapselle ja käskee tätä pois ja uhkaa leikata lapsen pään irti veitsellä. Pojan äiti ei koskaan "kuule" tätä livenä ja kun äidille mainitsee asiasta, että kuulitko mitä poikasi sanoi, äiti kysyy pojaltaan että sanoitko noin? Poika sanoo "En."

Mikä tuollaista lasta vaivaa? Ärsyttää ja tekee mieli vältellä heitä.

Vierailija
14/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella rasittava, väkivaltainen ja ärsyttävä. Huutaa ja hakkaa, puhuu tappamisesta ja hajottamisesta koko ajan. Käy lastenpsykiatrilla mutta siitä ei taida olla apua. Äitinsä on huolissaan, isälle on "ihan sama". Kaverit alkaa kaikota, oman lapsen käsken heti sisälle jos tuo tulee paikalle ja meille sillä ei ole mitään asiaa. Ei vaan onnistu.

Vierailija
15/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne puheet. KÄnnykässä on se toiminta, hyvin huomaamaton homma.

Vierailija
16/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tietävät että lapsellaan ei ole kaikki ok mutta eivät vaan välitä. Kannattaa vaan pysyä loitommalla. jossain vaiheessa aukoo päätään esim isommalle pojalle ja saa turpaansa kunnolla.

Vierailija
17/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelu on normaalia. Se on normaalia, että nykyään sanoo tuollaista kenelle tykkää koska ei ole keinoja estää henkistä paskaa käytöstä.

Nopea maanpinnalle palautus auttaisi tuollaisten ihmisten henkistätasapainoa.

Itse olen äärimmäisen väkivaltainen, mutta en käyttäydy silti niin.

Kieltäkää vain lisää ja estäkää eläminen niin ehkä sitten alkaa napsahtelemaan enmmänkin.

Kaikki ei ole rauhallisia passiivisia pasifisteja.

m 70 luvulta

Vierailija
18/79 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ennenkuulumatonta. Ehkä taustalla AHDH tai vastaavaa? Poika kenties pelaa jotain väkivaltaisia videopelejä ja onhan monet pojille suunnatut piiretytkin jo aika väkivaltaisia, valitettavasti - oli kyse sitten batmanista, prätkähiiristä tai mistä tahansa. Miksi on näin?

Vierailija
19/79 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kasvatetaan pojat tuollaisiksi. Jos samalla perheellä on myös tyttöjä, niin ne eivät varmaan saa ulos tullakaan, saati avata suutaan. Ne on niitä kulttuurieroja.

Voit kertoa tenavan äidille että Suomessa ei ole tapana että lapset puhuvat noin toisilleen. Leikkiköön niitä tapetaan ja raiskataan-leikkejä mamukavereiden kanssa, teidän lasten kanssa saa luvan käyttäytyä tai sitten lähetät kersan kotiinsa.

Vierailija
20/79 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:58"]AP miksi viivyttelet lapsesi terveyden kustannuksella? Viranomaisiin yhteyttä heti!
[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme