Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ihan aikuisten oikeesti: Paljonko teillä jää käyttörahaa kuussa

Vierailija
21.03.2012 |

laskujen maksun jälkeen? Eiköhän olla jo sen verran aikuisia, että voidaan nimettömästi kertoa totuus, eikä tarvitse esittää rikkaampaa kuin on.

Kiitos, jos vastaat asiallisesti:=)

Kommentit (391)

Vierailija
1/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisät hurahti.

No yks junareissu,vaatteita,sähkölasku,nettilasku, vaippoja ... huh

Vierailija
2/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä esitä, mulla on hiton hyvät tulot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä käyvä yh ja tulorajani esim asumistukeen menee juuri rajoilla, eli saisin asumistukea, mutta saan niin vähän ettei sitä makseta.

Käteen jää laskuista riippuen n.600ekk ja todellakaan en kuluta itseeni koskaan mitään. Meikit pyydän sukulaisilta syntymäpäivä/joululahjoiksi ja samaten kampaajan, käyn yleensä 2x vuodessa kampaajalla. En käy baareissa, en osta itselleni vaatteita ennen kun on pakko.

Nytkin olen kevään kulkenut ilman takkia ja 10v vanhoissa lenkkareissa, lapselle kun on kuitenkin vaatteet ostettava jne. Mutta en valita, onneksi en ole materialisti ja kovinkaan naisellinen pynttäytyjä (saattaisin ollakin jos olisi varaa). Minulle pikkuasiat ovat luksusta, saatan olla haltioissani esim. uudesta hyväntuoksuisesta marketista ostetusta suihkusaippuasta :D.

Säästän noista tuloistani kuitenkin sen verran, että voimme kerta vuoteen matkustaa lapsen kanssa, että köyhempääkin voisi olla toki.

Vierailija
4/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee polttoaineet laskulle, joten niitä ei lasketa käyttömenoihin. Ja niitä on paljon!

Lisäksi joka kuukaudelle riittää puhelin-, sähkö-, vakuutus- ja lainanlyhennysmaksuja.

Tulot ovat hyvin epäsäännölliset, eli toisinaan mennään miinukselle, ja toisinaan jää muutamia satasia, parhaimmillaan jopa tonni tai pari ruokaan, vaatteisiin ja muuhun sellaiseen. Käytännössä jossakin kuussa yli jääviä rahoja käytetään käyttöluottojen (visa ym.) ylimääräisiin lyhennyksiin, jotta on sitten taas varaa nostaa luottoa kun se aika väistämättä on taas edessä.

Vierailija
5/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että minulla jäisi törsäysrahaa kuin korkeintaan 100 e kuussa. Esimerkiksi kampaaja, meikit ja siisti pukeutuminen ovat välttämättömyyksiä ammatissani enkä voi säästää niistä kauan. Samoin netti, sanomalehti, tv-lupa yms. Jos haluan ostaa jotain ylimääräistä kuten lenkkitossut niin siinä kuussa en voi avustaa opiskelevaa tytärtä yhtä paljon kuin yleensä. Minulla on koko ajan pieni ostoslista tavaroita, joita tarvitsen/haluan mutta ei ole vielä varaa ostaa.

Ai vuositulot? Noin 40 000.

Vierailija
6/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee jotain yllättävää (kissa on kipeä ja pitää viedä eläinlääkäriin, teen jonkun isomman hankinnan tms.), niin tietysti sen summan verran vähemmän.

Vierailija
7/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä jöö ruokaan , bensaan sun muuhun...mulla jää n.900 euroa, miehestä en tiedä..sillä on kaikenmaailman velkoja, joten hänelle varmaan 400 euroa...ehkä

Vierailija
8/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli siis yhden ihmisen säästöt. Miehellä on sikahyvä liksa, sillä jää enemmän (tosin makselee asuntolainaa ripeään tahtiin).

Vierailija
9/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1000 euroa laskujen jälkeen.

Säästöön laitan n.300 kk

Ruokaan n.200-300 eur.kk

(syömme töissä ja pkssa eli illaksi jotain pientä ruokaa ja iltapalaa. Ja viikonloppusin ruokaan meneekin sitten enemmän..

Melkein koko kk:n ruokabudjetti viikonloppuina.

Olen siis yhden lapsen yh.

Ihan ok palkkainen.

n.400-500 euroa voin käyttää omiin ja lapsen vaatteisiin tai mihinkä vaan haluan.

Rakastan kierrellä kirppiksillä ja tehdä löytöjä.

Värjään itse hiukseni. Olen tulokseen erittäin tyytyväinen.

Käytän cliniquen meikkejä tai mitä nyt ikinä haluankin.

Ja jos en saa tuhlattua tuota 400-500 e niin loput menee säästöön. Yleensä kyllä viimeistään ravintolaan menen syömään !

Ja jos teen ylitöitä niin saan enemmän..

Juuri nyt tein viisi tuntia ylitöitä ja palkkaa tuli yli sata euroa enemmän..

Koen pärjääväni rahallisesti aika jees :)

Vierailija
10/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa nettona n. 4000€ ja minä n. 1800€ eli yhteensä 5800€ + kahdet lapsilisät (mutta ne säästetään lasten tileille ja käytetään mm opiskeluun, ensiasunnon hankintaan tms aikanaan).

Asuntoon meillä menee n. 1230€/kk (laina, yhtiövastike, vesimaksu ja autopaikka)

Sähkö: 60€/kk

Pkmaksut: 213€/kk

Vakuutukset: 110€/kk

Bensa: 150€/kk

Muut laskut: n. 250€/kk (puhelinliittymät, lehdet, pari luottoa jne)

Ruoka: 600€/kk

Eli näin laskettuna käteen jäisi: n: 3187€ ja siitä sitten säästetään ja ostetaan vaatteet ja heräteostokset. Nyt olen jäämässä äitiyslomalle ja aikanaan hoitovapaalle, joten tulot tippuvat aika roimastikin, mutta en ole juuri miettinyt kanssa mitä ostan ja mitä en. En ostele kuitenkaan merkkivaatteita (ihan h&m, Lindex, Kappahl ja Esprit on koko perheen vaatemerkkejä, mut laukut on mun heikkous... Vuitton, Longchamp, Mulberry, Burberry), joten kaikki meille tärkeä saadaan ostettua ja matkustellaan vähintään 2 krt vuodessa.

Näin meillä ja olen tästä aina kiitollinen, ettei tarvitse kituuttaa tukien varassa (näinkin siis on joskus ollut, joten tiedän senkin puolen). Olen huono säästämään, jollei ole selkeää tarkoitusta, joten laitan kyllä surutta rahaa palamaan mm. sisustusjuttuihin.

Vierailija
11/391 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin aika ravisuttavaa.

Ja mihin ne verot menevät? Julkisen puolen hoito ja opetus on ala-arvoista, koulutkin homeessa. Taitaa mennä kaikki vaan virkamiesten ja poliitikkojen palkkoihin. Miettikääs sitä.

Verot alas tai palvelut verotuksen tasolle.

Vierailija
12/391 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu maksaa vuokran 430e, kotivakuutuksen 43e ja mulle ja miehelle n.800e käyttörahaa. Olen laskenut että tuosta menee 35e mun harrastukseen, 20e miehelle, koiranruokaan 65e (ostetaan lajikohtaista ruokaa joka sitten on melko kallista, mutta ite olemme lemmikkimme hankkineet), kissanhiekkaan 25e (tosin säkki kestää 2kk, eli oikeesti menee 12,5e) ja kissanruokaan 30e. Itse sain onneksi jo viime kuussa pienennettyä puhelin- ja netti laskua n.80eurosta 55euroon, joka ensi kuussa pienenee vielä n.20euroon, kun tietokone tulee maksetuksi ja saan irtisanoa netin. Tupakkaan menee miehellä n.18e, sitäkin mies joutunut vähentämään aikaisemmasta tupakoinnistaan. Olen tyhmästi aikaisemmin ottanut kulutusluottoa, joten siitä maksan nyt 320e tässä kuussa pois, koska en halua menettää luottokelpoisuuttani. Opintolainaan menee 50e. Onneksi jo viime kuussa ostimme kaapit täyteen kuivamuonaa ja pakastimen täyteen muuta ruokaa. Eli veikkaan, että ruokarahaa saamme venytettyä n. 150-200euroon, riippuen että saammeko tässä kuussa diakonin ruokakassia vai emme. Eli periaatteessa jäämme n. 32euroa plussalle tässä kuussa :) Todennäköisesti laitan tuonkin sitten menemään kulutusluottoni maksuun, jos todella näin hyvä tuuri pääsisi käymään. Tiukkaa on, mutta en valita, itse olemme tilanteeseemme päätyneet ja koko ajan koitamme kiivetä tilanteestamme pois.

Oliko tarpeeksi todenmukainen vastaus?

Vierailija
13/391 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisina kuina 800 ja toisina 1000.

sinänsä yhteensä, kun vaan toinen käy töissä. Toisella ei tuloja lapsilisiä lukuunottamatta.

Vierailija
14/391 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimiäitiyspäiväraha ja eletään enimmäkseen miehen tuloilla nyt muutaman kuukauden ajan. Ikinä ei kyllä ole raha loppunut kesken, kaiken tarvittavan olen saanut maksettua eikä tarvetta mennä sossulle tms.:)

Vierailija
15/391 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimiäitiyspäiväraha ja eletään enimmäkseen miehen tuloilla nyt muutaman kuukauden ajan. Ikinä ei kyllä ole raha loppunut kesken, kaiken tarvittavan olen saanut maksettua eikä tarvetta mennä sossulle tms.:)

Vierailija
16/391 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien juoksevien kulujen jälkeen jää käteen 1900-2000 euroa/kk (ilman lapsilisiä).

Vierailija
17/391 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun kaikki laskut ja asuminen on maksettu, ruokakulut laskettu summasta pois ja säästöön pistetty 400-500e, käteen jää noin 500e.

Siitä sitten maksetaan vaatteet ja huvittelut ja muut.

Vierailija
18/391 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenlasketut nettotulot taloudessamme 5400e

Asuntolainaan 1600

Vastuke, vesi, autopaikka 300

Ruokalasku 400

Yleiselle Säästötilille 500

Matkasäästötilille 500

Bensaan 300

Vaihtelevasti lehti/ sähkö/ vakuutusmaksuja 100

Meillä jää siis kuukaudessa n. 1700 kahdelle hengelle valinnaisiin menoihin joita ovat vaatteet, ulkona syöminen, kulttuuriharrastukset, kuntosalimaksut, kampaaja, parturi, kauneushoidot, hieroja jne.!

Vierailija
19/391 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä kun tulee palkka, maksan lainan, yhtiövastikkeen ja laskut.

Laskuja tulee harvakseltaan, mm. kotivakuutus, lasten valokuvamaksut ja vanhemman lapsen harrastusmaksu, sähkölasku 4 x vuodessa, siinä kaikki. Ruokalasku on minimaalinen ja onneksi on pieniä lisäansioita, mm. teen leipää, jota myyn työkavereille ja kirppistuloja on vähän, hyvin vähän mutta jotain. Ensi kuussa on onneksi joulumessut ja olenkin tehnyt taas hyvin paljon myytävää, lähinnä kaikki kierrätysmateriaaleista. Laskin jos kaikki menee kaupaksi saan n 10 tuhatta euroa. Sen kun jakaa vuoden jokaiselle kuukaudelle, helpottaa kovasti arkea.

Vierailija
20/391 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä maksetaan yhtiövastike 530 e, mökkilaina 700 e, ruokaa n. 700 e, bensoja noin 100 e, puhelinkuluja noin 60 e, sähkö+vakuutukset+tv-lupa+lehtitilaukset noin 200 e. Eläkesäästöt ja säästötilisiirrot noin 200 e.

Pakollisten menojen jälkeen käteen jää noin 2500 euroa, mutta kummasti se myös menee mukavaan elämään joka kk. Säästöjä emme kamalasti pientä säästötiliä lukuunottamatta kartuta, koska tuossa on pelivaraa jo tavanomaisiin yllätyskuluihin ja jos iso elämänkriisi heittäisi talouden mullin mallin, ei muutaman tonnin säästöistä olisi kamalasti muutenkaan apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme