G: Mikä ELEKTRONIIKKAPELI sinulla oli joskus 80-luvulla?
Minulla oli sellainen peli, jossa palomiehet ottivat kiinni palavasta talosta hyppääviä ihmisiä. Olisin halunnut Donkey Kong -pelin, mutten saanut.
Kommentit (50)
alhaalla piti ruiskia hämähäkkejä, jotka uhkasivat kukkia ja ylhäällä jotain matoja. Mahtava peli ja mahtavat äänet. Ihme, että mulla oli peli, koska vanhempani vastustivat "kaikkea hömppää" (meillä ei siis ollu rahaa).
vanhempani eivät koskaan olisi ostaneet moisia typeryyksiä, onneksi!
Elämäsi olisikin voinut tuhoutua ja urasi jäädä toteutumatta, jos olisi heitellyt lapsena tynnyreitä Donkey Kongina. Ja nyt sinustakin on tullut samanlainen tosikko.
Ihania pelejä. Kavereilla oli joitain muita pelejä, en muista nimiä, mutta niitä pelejä sitten aina välillä lainailtiin väliaikaisesti toisilta.
Harmittaa kun ei olla säilytetty niitä, eikä ole kirppareillakaan vastaan tullut nyt kun mietin. Oisin varmaan ostanut :)
Toisessa oli keskellä joku laiva? johon ukkelit yritti heittää palavia soihtuja, alhaalla ukkeleita lähestyi vasemmalta ja oikealta, ylhäällä niitä soihtuja heitettiin kohti laivaa molemmilta puolilta. Piti estää soihtujen osuminen laivaan.
Toisessa ukkeli lähti liikkelle alhaalta vasemmalta, tavoitteenaan päästä kolmannen kaerroksen läpi turvallisesti ja hypätä sellaisen koukkuun. Sinne päästyä tuli aina hieno ääni ja pisteitä ropisi. Ukkelia yritti estää kolme king kongin näköistä ylhäällä seisovaa otusta, jotka heittivät tuloreittiä tulemaan mustia kuulia. Ukkelin piti aina hypätä kuulan yli. Kaikissa kohdissa ei kuitenkaan pystynyt hyppämään, mikä toi mukavaa haastetta peliin.
ja mikki ja aku. Osaisin varmaan vieläkin ulkoa sen DK:n alun silmät kiinni :)
En saanut, vaikka niin kovasti halusin.
Nyt, aikuisena ja yli nelikymppisenä mulla onkin sitten pelit ja vehkeet :) On iPhone, useita pelikonsoleita ja ostan kaikki pelit, mitä haluttaa saada.
Osa on tosin ostettu "lapsille", mutta kyllä mä niillä paljon pelaan ja ostan pelejä itsellen.
Ei ole ostettu edes lasten varjolla.
Siinä oli vasemmassa laidassa talo, oikeassa ambulanssi. Helpommassa pelissä ukot hyppi vain yläkerroksesta mutta vaikeammassa myös alemmasta. Onko sama? Jossain pistekohdissa kuolleet nollautui ja niiden merkkinä olleet enkelit katosi ruudusta. Oli huippuhauska peli! Meillä on se edelleen ja toimii, mut toinen nappi on vähän jumissa, eikä sillä voi saada enää huippupisteitä.
Pelasin vain tuota peliä. Meille ei koskaan hankittu muita, eikä meillä ollut tietokonettakaan ennen kuin vanhemmat vasta lähempänä eläkeikää hommasivat semmoisen lähinnä laskunmaksua ja valokuviaan varten.
Toisessa otettiin kiinni tennispalloja, toisessa ufoja.
Se Donkey Kong olisi ollut ihana. Kaverilla oli se.
Osaisin varmaan vieläkin ulkoa sen DK:n alun silmät kiinni :)
Vieläkin kun laittaa silmät kiinni ja kuvittelee sen peliin käsiinsä, peukut alkaa vippasta...
yhdellä kaverilla oli sellainen isompi pömpeli missä ammuttiin jotain avaruusaluksia.
sellainen missa murtovaras yrittaa ovelle ja sen pitaa varoa koiria, tai jotain sinne pain.
Mikki ja Aku tulipalo
ja Donkey Kong
veneeseen laskuvarjohyppääjiä ja niitä tuli koko ajan enemmän ja enemmän. Siskolla oli sellainen missä Tellu, Ressu ja Jaska Jokunen pelasi tennistä silleen eri tasoilla ja oikean tyypin piti osua kimpoilevaan palloon.
Mikä toi Donkey Kong muuten oli???
Missä oli Tellu, Ressu ja Jaska Jokunen :) Oli sellanen oranssi härveli. Tosi rasittavat äänet, mutta pahasti koukuttava! :D
tämmoinen oranssi :)
http://plaza.fi/s/f/editor/images/wired_retrolulut_uut0903_donkey_kong…
DK:ssa oli semmoinen jännä ominaisuus, että sen pystyi mennä läpi useampaan kertaan, ja peli jatkui aina vaikeampana ja tynnyrit lentelivät nopeammin, muistatteko? :D
Lisäksi mulla oli semmoinen kolminäyttöinen valkoinen viidakkopeli(?) joka oli jo DK:ta edistyneempi, mutta ei se koukuttanut läheskään yhtä pahasti. Kavereiden kanssa käytettiin sitä lähinnä ajanottoon kaikenlaisissa kilpailuissa, siinä kun oli sellainenkin uraauurtava ominaisuus. ;)
Lapset pitää sitä vähän outona mutta pelaavat kyllä joskus. Nintendo se taitaa olla.
Muistan että mun kaverilla oli sellasia pelejä joita pelattiin tv ruudulla. Joku laite se oli joka kytkettiin telkkariin. Pelattiin aina Smurffeja ja Kaalimaan kakara peliä. Muistaako joku muu tällaista pelikonsolia?
mullakin. OIi se hyvä! Tallessa on vieläkin, toimiskohan jos hommais paristot.. Pitää kokeilla muutaman vuoden päästä kun lapsi on isompi.
siskolla oli sellanen pieni oranssi, missä oli muistaakseni kilppari alhaalla vedessä ja sitten ylhäältä tippu joku juttu ja kilpparia piti siirtää sen alle ettei se tipu veteen. Sitten se siitä sinkos sivulle ja taas kilppari alle ja sitä niin kauan kunnes se tippuva juttu (en muista yhtään mikä se oli) pääsi sivustalla olevalle rannalle.
Mulla oli sellanen sininen peli, jossa oli joku ihme ukkeli jota piti juoksuttaa kun yhdessä kohdassa tippu lautasia ylhäältä ja se otti niitä kiinni, toisessa kohdassa piti käydä hellan luona ettei siellä kiehu joku yli, ja oisko vielä joku kolmas kohta ollu.. En muista. Sit se tahti aina nopeutu ja piti juoksuttaa sitä ees taas.
Ai vitsit ne oli muuten kivoja :)
Donkey Kong. Ketutti, ku mutsi aina meni rikkoon mun enkat ja sitten tahkosin sitä useemman tunnin että olisin parantanut enkkaa. Jos sain, rikko se sen taas, jne... Väliin oikeesti kyrsi, enkä läheskään aina saanu uutta enkkaa.
Mulla oli sellainen jossa apinat kävelivät eteenpäin ja sitten joku ukkeli juoksi laittamassa siltaa alle tai muuten apinat molskahtivat muistaakseni veteen, ja apinat meni aina yhä lujempaa ja niitä tuli enemmän tasoja myöden.
Lainassa mulla oli öljytipankeräyspeli..
joku semmoinen missä lohikäärmeitä tippu taivaalta tihenevään tahtiin ja ukkeli alla yritti keretä ottaa niitä kiinni ennen kun kerkesivät maahan asti:)
oli sellainen jossa merestä tuli haita ja niitä piti keihästää.
Pikkuveljellä oli Mario, kaksiruutuinen jossa lastattiin kuorma-autoon pullokoreja. Toimii muuten vieläki:)