Mies ei suostu ostamaan timanttisormusta perunko kihlauksen?!
Me päätettiin yhteisestä sopimuksesta 2 kuukautta sitten että mennään kihloihin ja 2013 kesällä naimisiin. Mies ei siis kosinut. Enkä saanut sormusta. Olen katsellut itse sormuksia ja nyt mulla olisi yksinkertainen timanttisormus katsottuna. Mutta mies ei suostu ostamaan sitä kun sormus on niin kallis! Mitä teen? Ostanko itse?!
Kommentit (52)
Niin onhan se vähän sama jos kakkosauto on rutku ja haiseva tai siisti ja huollettu! Joillakin on eikä heillä luultavasti ole tonnin sormusta sormessa!
Ihan hyvä pysy vaan siellä omassa lestissäsi. Jos ymmärtäisit asian takana olevan asenteen voisi se saada pääsi kipeäksi:))
aika pellee jos tollasesta muka olis teijän avioliiton onnellisuus kiinni. meilläkin oli niin että yhteisestä sopimuksesta päätettiin mennä naimisiin. ja seuraavana päivänä käytiin ostaa mahdollisimman halvat sormukset. miehelle ostettiin 29euroo maksanu hopeasormus ja mulle 69e maksanut valkokultasormus. halpoja siis olivat ja mä niin rakastan sormustani! olisin halunnut hopeisen koskaq olisi tullut halvemmaksi mutta ei ollut niin kapeeta sormusta(koska hopeahan on niin pehmeää ettei kovin kapeat sormukset kestäisi). ja myös mieheni on tyytyväinen sormukseensa. siinä kyllä alkaa nyt neljän vuoden jälkeen olla jo aika paljon naarmuja että aion jossain vaiheessa viedä kiillotettavaksi:)
--- Osalle näyttää tärkeämpää olevan se sormus kuin mies? Sormuksen arvolla ei ole mitään tekemistä rakkauden tai edes anteliaisuuden kanssa. EIKÖ? Jospa mies vaan ajattelee, että se sormus ei ole pääasia.
[/quote]
Kannattaisko oppia ajattelemaan toisia vaihtoehtoja?
Kyllä mä ainakin piiitkän avioliiton pohjalta voin sanoa, että kannattaa antaa parastaan toiselle ainakin usein. Jos ostat yllätyslahjan osta hyvää ja laadukasta. Jos ostat sormuksen tai korun osta parasta mitä voit. Se voi olla vaikka hopeaa mutta parasta sellaista, jotta toinen näkee miten siihen on panostettu. Jos ostat villapuseron osta merinovillaa, jotta se on luxusta päällä ja pysyy laadukkaana. Jos ostat vain yhden kukan osta upea!
Niin harvoin monet pitää puolisoaan sen parhaan arvoisena!
meille molemmille oli aikanaan tärkeää että sormukset,niin kihla kuin vihki sormukset ovat molempien silmää miellyttävät, ja valinnassa ei tuijotettu hintalappua. Jostain syystä kuitenkaan sormuksisksi ei valikoitunut halvimmat (ts.yksinkertaisimmat) muttei toki myöskään kalleimmat sormukset.
yhdessä on molempien sormukset valittu, mutta mies on maksanut kaikki, koska olemme ilmeisesti sen verran vanhanaikaisia, että mielestämme se kuuluu tapoihin. Samoin mies maksaa aina esim. kun perhe käy syömässä tms.
hinnat taisivat olla kihlas.n.200e,vihkis.n.1000e,huomenlahjaksi saamani sormus.n.200e sekä ensimmäisen lapsen syntymän muistoksi s.n.800. miehen kihlasormus n.200e ja vihkis.n. 500.
sormukset valittiin sitä mukaa että varmasti miellyttää kun tarkoitus niitä kantaa lopun elämää..
itselleni herää kysymys, arvostaako mies sinua ap "yhtä paljon" kuin kaunista haluamaasi sormusta..?
Toisille sormus on tärkeämpi symboli kuin toisille. Sen lisäksi lkopuolisen on mahdotonta tietää ostetaanko (kallis) sormus rakkauden vai varallisuuden symboliksi.
Mielestäni sormuksen kärttäminen tai eroaminen sen takia ettei sormusta tule on itsekästä. Ja jos on itsekäs, voihan sen sormuksenkin ostaa itse. Itse tosin uskon, että miehen valitsema sormus kertoo jotain hänen rakkaudestaan. Voi rakkauskin olla korutonta ja simppeliä, mutta silti se on rakkautta ;)
Oma mieheni kosi perinteisesti sormuksen kanssa. Eli en päässyt valkkaamaan, mutta miespä oli valinnut aivan ihanan sormuksen. Ja vieläpä sen timantein koristellun. Itse olen aina hiukan vieroksunut timanttasormuksia, mutta tämä yksilö on upea. Hintaa mies ei tietenkää täysin paljasta, mutta sanoi että liksasta ei paljoa jäänyt jäljelle. Eli reilun tonnin rinkulasta puhutaan. Erillistä vihkisormusta ei ostettu, koska hääpäivää varten ko. kihlasormus uudistettiin.
Usein mukana tahtoo olla negatiivisuutta myös. Mitä tahansa olette hankkimassa, suunnittelemassa, kutsumassa vieraita kylään jne., tulee pihiys- ja negatiivista kommenttia. Yritä siinä sitten löytää kivaa asuntoa perheellesi, turvallista ja mukavaa autoa tai edes viikon ruokatarpeita. Jo on ukko mussuttamassa selän takana: meillä kyllä on tuota vielä 1/4 purkkia kotona... tai ostamistasi kuukautissiteistä: meillä on kaappi täynnä kuukautissiteitä (pari pakettia ohuita, mutta tarvitsinkin yösiteitä). Voi GRRR! Että eroa todellakin!
Me päätettiin kihloihin mennessä ostaa tavalliset kultaiset sormukset, tosin vähän leveämmät kuin ihan normi kihlasormus. Vihkisormuksen valitsin ilman, että katsoin yhdenkään sormuksen hintalappua. Se on valkokultainen ja siinä on kolme timattia. Minun mielestäni kaikessa yksinkertaisuudessaan se on kaunis. Eikä sillä ollut hintaa kuin n. 300e.
Monestihan naisia miellyttää ajatus siitä, että miehet satsaavat heihin paljon rahaa. Sen takia päätin olla katsomatta hintaa.
millä vuosisadalla oikein elämme? Kihlasormuksen arvo on naisen arvo ja miehen rakkauden ja arvostuksen määrän osoitus? Miehen tulee ostaa sormus? Sormuksen tulee olla hieno ja kallis (vaikka sitten pikavipillä ostettu)? jessus.
mies kaiketi suostui, mutta ei näe asiaa suurena juhlana vaan turhana rahanmenona.
Kun rakastetaan toista ja sitä halutaan. Ei ketään sormuksen kanssa kihloihin tai naimisiin mene. Ex mies osti minulle 2500e maksavan sormuksen, sillä sain helvetillisen avioliiton, nyrkkiä ja uhkailuja...... Nykyin mies osti kihlat jotka maksoi 250e sillä sain rakkautta ja ihanan miehen joka pitää minua kuin kukkaa kämmenellä.
bussista pääsee vain ylöspäin:))