Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut perintöä? Tuntuu, että todella moni saanut

Vierailija
20.03.2012 |

ja olemme lähinnä poikkeuksia. Laita iät mukaan. Itse olemme päälle 40 ja miehen äiti kuollut, mutta mitään perintöä emme saaneet, kun ei ollut mitä jakaa. Mieheni isä yli 90 v. Omat vanhemmat n. 70 vuotiaita

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin silloin juuri täyttänyt 40 v. Miehelläni ovat vielä molemmat vanhemmat elossa (hiukan yli 70), mutta hän on ainoa lapsi, joten eiköhän sieltäkin sitten joskus tule omakotitalon verran.

Vierailija
2/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tule saamaan. Köyhä suku ja köyhä olen itsekin. Pakko syödä päivästä toiseen kurapuuroa kun muuhun ei ole varaa. Vesikin on nykyään niin kallista että pitää lunta sulattaa. Ei ole helppoa olla köyhä nykymaailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimia summia ei ole tulossa jatkossakaan

Vierailija
4/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemissäkymmenissä, mutta heillä on edelleen asuntolainaa eikä mitään omaisuutta. Mies sen sijaan saanee omilta vanhemmiltaan sen verran, että sillä maksaa rivitalomme loppulainan, elleivät he sitten tarvitse rahojaan johonkin loppuvaiheen kalliiseen hoitoon. Miehen vanhemmat ovat pitkälti yli seitsemänkymppisiä.

Vierailija
5/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä on mummola (talo ja maat) mutta en minä sitä "saanut", vaan jouduin maksamaan siitä isäni sisarille ja omille sisarilleni isot rahat heidän perintö-osuuksinaan.

Vierailija
6/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hauska seurata naapureita jotka mällää rahoillaan.

Vierailija
7/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisää on odotettavissa ehkä noin 100 tuhatta. Olen ainoa lapsi.

Mieheni taas ei peri mitään, koska on köyhimysperheestä.

Vierailija
8/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat pian 70-vuotiaita ja heidän perinnöstään saan aikanaan puolet tai sitten lapseni saavat, jos kuolen ennen vanhempiani.

Tulee ehkä joku 150 000?, joka olisi aivan käsittämätön summa minulle.

Vierailija
9/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainokaiset ja kummankin vanhemmat ovat varakkaita. Me olemme nelikymppisiä, ja vanhempamme ovat yli seitsenkymppisiä. Osa kuollut.

Vierailija
10/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotiaana isäni perinnön ja 35-vuotiaana puolet mummin perinnöstä. Äitini perin kokonaan, kun hänestä aika joskus jättää, nyt äiti on vähän vaille 70-vuotias.

Vierailija
11/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni kuoli juuri, mutta en vielä saanut mitään enkä tule paljoa saamaankaan koska jakajiakin monta pieneen perintöön. Muutamia kymppitonneja.

Mies voi olla että saa enemmänkin

Vierailija
12/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimat pari tonnia, perin äitini. Ikää 21.

Vierailija
13/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh!

Vierailija
14/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sanonut vanhemmilleni että pistävät eläkkeellä rahat menemään ja nauttisivat. On mökki ja omakotitalo ja muuta pientä omaisuutta. Toisena vaihtoehtona olemme ehdottaneet testamentillä yhden sukupolven ylihyppäystä perintöverojen välttämiseksi.

Mies on perinyt isänsä poismenon jälkeen noin 200 tuhatta euroa ja loput on kuolinpesässä miehen äidin kuolemaan asti.

Mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka ottavat asuntolainaa yli oman maksukyvyn mukaan ja ilmoittavat pankissa lainaneuvotteluissa saavansa sitten joskus isot perinnöt.

Vierailija
15/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 28 ja vanhempani seitsemänkymppisiä.

Perintöä tulee varmaankin asunnon verran, jos ovat tapaansa puupäitä eivätkä käytä rahoja itseensä.

Miehellä huomattavasti mun vanhempia nuorempi äiti elossa, vaikka mies mua vanhempi. Sieltä ei ole miehelle tulossa yhtään mitään, isältään peri aikanaan telkkarin.

Vierailija
16/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut perintönä kirjoja, valokuvia ja muutamia koriste-esineitä. Rahaa en ole saanut. Tulen todennäköisimmiten perimään aikanaan omat vanhempani, joilta sitten jääkin kohtalaisesti varallisuutta, mutta toivottavasti ei vielä pitkään aikaan.

Vierailija
17/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulen saamaan noin 150000€

Vierailija
18/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40-vuotiaana olin saanut kaksi pientä perintöä. Isovanhemmilta vajaa 20t (varattomana kuolleen isäni osuus jaettiin sisarusteni kesken) ja kaukaisemmalta naimattomalta ja lapsettomalta sukulaiseta muutaman tonnin.

Olen käyttänyt niistä pari tonnia tärkeisiin hankintoihin. En halua käyttää toisten ansaitsemia rahoja elämiseen vaan rahaa on käytetty lähinnä lasten terveyteen, välineisiin joita meillä ei muuten olisi varaa ostaa. Esim. parempaan autoon emme ole tuhlanneet. Meillä on uudehko "halpismerkkinen" auto joka kelpaa vallan hyvin.

Vierailija
19/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten 1/3 mökistä, arvon voitte päätellä siitä, että kiinteistöveroa menee yhteensä n 60 e /vuosi. Matkaa ko mökille on meiltä yli 500 km.

Tulossa on toinen samanlainen mökki, samoilla osuuksilla. Mutta tää on sitte huomattavasti lähempänä. Ei ole ko 250 km.

Vierailija
20/36 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten 1/3 mökistä, arvon voitte päätellä siitä, että kiinteistöveroa menee yhteensä n 60 e /vuosi. Matkaa ko mökille on meiltä yli 500 km.

Tulossa on toinen samanlainen mökki, samoilla osuuksilla. Mutta tää on sitte huomattavasti lähempänä. Ei ole ko 250 km.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi