Menkkakivut kuin synnytyskivut-onko muita?
Mulla ollut aina hirveän kivuliaat menkat. Koulussa olin aina menkkojen ensinmäiset 1-4pv (kestää 7pv) poissa kipujen takia kunnes aloitin e-pillerit jotka auttoivat kivut siedettäviksi.
Nyt en kuitenkaan saa eräästä syystä syödä pillereitä. Jouduin viimeksikin lähteä kesken päivän pois töistä. Kivut ovat seuraavia: alaselän kovat kivut, alavatsan kovat kivut, joka säteilee jalkoihin ja selkään, käsiinkin myöskin todella voimakkaana ja välillä myös koko vatsanseutu todella kipeä. Vatsassa kiertää kuin olisi vatsatauti, ripuloin/vatsa ihan löysällä, oksettaa ja joskus se myös tulee. Heikottaa, vaikea olla pystyssä ja kädet tärisee. Mikään tavallinen kipulääke ei auta. olen todella kalpea. voi mennä 1-2pv etten pysty syödä mitään juon vain vettä. Olen kolme lasta synnyttänyt ja kivut vastaa synnytyskipuja, tulee jopa aaltomaisesti kuin supistukset jolloin hengitän huohottavasti ja vääntelehdin kivusta.
Siis onko tämä yleistä? Onko kellään keinoja hillitä kipuja? Kivut eivät ole näin voimakkaita enään joka kuukausi ainakaan useampaa päivää mutta ainakin joka toinen kerta.
Ja lääkäriin.
Itselläni kovat kivut lähinnä vastannut jälkivuotojen supistelua. Ei kuitenkaan itse synnytystä, onneksi!
Migreenistä joskus kärsin ja silloin menkkakivut voimakkaana.
Jos olet saikkua joutunut hakemaan niin sinuna menisin tutkittamaan tilannetta. Varmasti kurjaa tuollainen. Ettei olisi mitään tulehdusta tai jotain päällä?