Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tehnyt virheen hankkiessani lapsia nuorena?

Vierailija
20.03.2012 |

Olen alle 25v ja minulla on kaksi aivan pientä lasta. Olen aivan puhki ja ärtynyt lasten kanssa kotona ympäri vuorokauden ja kun pääsen vaikka yksin kauppaan, olen kuin eri ihminen. Hyvät äidit eivät varmasti koe näin.. Välillä tuntuu että enpä olisi tehnyt lapsia näin nuorena, ehkä myöhemmin olisin ollut parempi äiti. Haluaisin välillä aikaa mieheni ja kavereideni kanssa, minulla on niiiin ikävä kaikkia aikuisia ihmisiä.. Olen paska paska paska paska äiti

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuollaisia tunteita tulee joskus kaikille äideille riippumatta siitä, minkä ikäisenä on lapsensa saanut.

Vierailija
2/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mietit tuollaisia kun asialle ei enää mitään mahda?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinhan mä jättää lapset isälle ja muuttaa pois. Mitä ne huonollakaan äidillä tekisi

ap

Vierailija
4/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinhan mä jättää lapset isälle ja muuttaa pois. Mitä ne huonollakaan äidillä tekisi

ap

Vierailija
5/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten turha haikaila vaan tee elämästäsi onnellinen niissä puitteissa joissa nyt olet. Muuten katkeroidut.

Vierailija
6/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän, että miehen eksä teki virheen hankkiessaan 2 lasta alle 20-vuotiaana. Ihan retuperällä kumpikin, nainen ei jaksa oikein hoitaa lapsia (mikä on ihan ymmärrettävää, kai), ei jaksa opettaa heille uusia taitoja, ei jaksa ulkoilla lasten kanssa yms.

Vierailija
7/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten turha haikaila vaan tee elämästäsi onnellinen niissä puitteissa joissa nyt olet. Muuten katkeroidut.

Olen jo katkeroitunut. Vihainen itselleni. Pilaan koko perheeni elämän. Onneksi mieheni on lasten kanssa paljon tukenani ja osaa hoitaa heitä hyvin.. Minulla on oikeastaan kaikkea mitä ihminen voisi haluta, paitsi seuraa. Tää äitiys on tappavan tylsää..

ap

Vierailija
8/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin moni äiti on ihan erilainen kun pääsee yksin sinne kauppaan tai ihan mihin vaan.

En mä usko että toi on välttämättä ikä kysymys?

Vierailija
9/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki äidit tuntevat joskus noin iästä riippumatta. Älä ajattele itsestäsi ikäviä, vaikka olet saanut asiattomia vastauksia.

Sinulle jää aikaa sitten myöhemmin enemmän, kun lapsesi kasvavat ja se aika tulee pian. Nauti hetkistä ja siitä, että lapsesi ovat pieniä ja tarvitsevia vielä.

Ja tarvitset omia harrastuksia, apua lastenhoitoon? Lähde jumppaan, kaupungille, harrastamaan vaikka kerran viikossa. Eihän elämä lasten saamiseen lopu, eikä itseään tarvitse unohtaa tietenkään. Päinvastoin vastuullinen aikuinen huolehtii myös omasta jaksamisestaan, että jaksaa lasten kanssa.

Ei tästä elämästä koskaan tiedä. Vanhempana et ehkä olisi tullut raskaaksi lainkaan tai joutunut hedelmöityshoitoihin tai synnytyksesi kenties olisivat olleet fyysisesti raskaita tai olisit sairastunut johonkin sairauteen raskauden aikana.

Huolehdi myös itsestäsi! Voimia!

Vierailija
10/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienetkin irtiotot, vaikka kaupassa käynnit on piristäviä :)

Minä olen kolmen pienen lapsen äiti ja olen alle 25, tulee minullekin hetkiä, että ei perkele mitä sitä on tullut tehtyä. Mutta otankin sitten heti sen parin tunnin irtioton arjesta. Lapset jää isän kanssa kotiin ja minä lähden vaikka hikilenkille. Tai jonkun kaverin luokse kahville tms.

Tsemppiä jatkoon! kunhan pidät itsestäsikin huolta, niin jaksat hyvin lastenkin kanssa.

Vierailija
11/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki äidit tuntevat joskus noin iästä riippumatta. Älä ajattele itsestäsi ikäviä, vaikka olet saanut asiattomia vastauksia.

Sinulle jää aikaa sitten myöhemmin enemmän, kun lapsesi kasvavat ja se aika tulee pian. Nauti hetkistä ja siitä, että lapsesi ovat pieniä ja tarvitsevia vielä.

Ja tarvitset omia harrastuksia, apua lastenhoitoon? Lähde jumppaan, kaupungille, harrastamaan vaikka kerran viikossa. Eihän elämä lasten saamiseen lopu, eikä itseään tarvitse unohtaa tietenkään. Päinvastoin vastuullinen aikuinen huolehtii myös omasta jaksamisestaan, että jaksaa lasten kanssa.

Ei tästä elämästä koskaan tiedä. Vanhempana et ehkä olisi tullut raskaaksi lainkaan tai joutunut hedelmöityshoitoihin tai synnytyksesi kenties olisivat olleet fyysisesti raskaita tai olisit sairastunut johonkin sairauteen raskauden aikana.

Huolehdi myös itsestäsi! Voimia!

Kiitos ihanasta vastauksesta. En aio tehdä enempää lapsia, joten kai tämä joskus helpottaa. Nyt kun pienin on 2kk ikäinen itkevä vauva ja toinenkin tarvitsee kokoajan huomiota ja seuraa niin minusta tuntuu etten enää riitä ja olen poikki ja haluan karata täältä. Mutta olet oikeassa, voisin hankkia jonkun kuntosaliharrrastuksen ja pyytää vaikka yhden illan kahvittelua varten kavereiden kanssa. Ap

Vierailija
12/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että olet sitten vapaa 40-vuotiaana, kun joillakin on vasta pikkulapset jaloissa.

Vierailija
13/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa välillä joka hetki. ihan hirveää. sitten poden kauhean huonoa omatuntoa. miestä ei ole. välillä ärsyttää ihan kaikki, mitä lapsi tekee. haluaisi vain olla ihan yksin tai aikuisten kanssa.

mietin usein että enpä taida hankkia enempää lapsia, musta ei oikeasti ole äidiksi. huudan koko ajan ja olen väsynyt.

Vierailija
14/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa välillä joka hetki. ihan hirveää. sitten poden kauhean huonoa omatuntoa. miestä ei ole. välillä ärsyttää ihan kaikki, mitä lapsi tekee. haluaisi vain olla ihan yksin tai aikuisten kanssa.

mietin usein että enpä taida hankkia enempää lapsia, musta ei oikeasti ole äidiksi. huudan koko ajan ja olen väsynyt.

Tuu meille ni vittuillaa yhdessä :D

Vierailija
15/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit että miehesi hoitaa lapsia hyvin. Heillä ei siis ole hätäpäivää kun sinä jätät lapsukaiset isin hellään huomaan ja aloitat itsellesi jonkun mieluisan harrastuksen. Lenkkeily? joku kiva kurssi? Lapsilla on kaikki hyvin, isillä kaikki hyvin ja sinullekin myös. Kaikki voittavat.

Ja arkipäivisin: Ota ne lapsesi mukaan ja mene perhekerhoon. Seurakunta ja MLL järjestää. Ja kohta on taas niin sulaa että pääsee leikkipuistoihin ja tutustumaan uusiin äiti-ihmisiin, joiden kanssa voi vaikka vuorotella lastenhoidossa ja kahvitella ja parantaa maailmaa. :)

Tsemppiä!

Vierailija
16/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen kolmekymppinen ja lapset ovat jo koulussa, tuntuu ihan mukavalta, kun pikkulapsiaika ohi ja elämä koululaisten kanssa helpompaa.

Muut ikäiseni vasta saaneet lapsia tai haaveilevat perheestä :)

Vierailija
17/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi pientä lasta, iät 8,5 kk ja 3 v. Kyllä se vaan niin on, että kotiäitiys on niin raskasta, että minun ainakin on kertakaikkiaan pakko ottaa omaa aikaa pari kertaa viikossa. Meillä onneksi lasten mummu auttaa heidän hoidossaan ja pääsen päiväsaikaan harrastamaan. Lisäksi käymme miehen kanssa säännöllisesti ulkona syömässä/elokuvissa/teatterissa tms. ilman lapsia. Tänään aamulla olin todella nuutunut ja ryytynyt siihen jatkuvaan ympärivuorokautiseen saatavilla oloon, mutta sitten lähdin jumppaan ja shoppailemaan. Olin pois kotoa ehkä nelisen tuntia, ja kyllä vain tuli ikävä lapsia! Kotiin palasi siis virkistynyt äiti, joka muistaa taas miten ihania lapseni ovatkaan. :)

Vierailija
18/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi pientä lasta, iät 8,5 kk ja 3 v. Kyllä se vaan niin on, että kotiäitiys on niin raskasta, että minun ainakin on kertakaikkiaan pakko ottaa omaa aikaa pari kertaa viikossa. Meillä onneksi lasten mummu auttaa heidän hoidossaan ja pääsen päiväsaikaan harrastamaan. Lisäksi käymme miehen kanssa säännöllisesti ulkona syömässä/elokuvissa/teatterissa tms. ilman lapsia. Tänään aamulla olin todella nuutunut ja ryytynyt siihen jatkuvaan ympärivuorokautiseen saatavilla oloon, mutta sitten lähdin jumppaan ja shoppailemaan. Olin pois kotoa ehkä nelisen tuntia, ja kyllä vain tuli ikävä lapsia! Kotiin palasi siis virkistynyt äiti, joka muistaa taas miten ihania lapseni ovatkaan. :)

ihanasti sanottu:)

Vierailija
19/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että tuo ehdotus perhekerhoista oli hyvä! Itse olin aiemmin sitä mieltä, ettei "mammakerhot kiinnosta, kun siellä on vain niitä joiden elämän suurin kiinnostus liittyy NicoPetterin rään koostumukseen". Mutta olen huomannut, että tosiaankin noissa kerhoissa käy mieluummin kuin kökkii kotona seinille hyppivien lasten kanssa tai tähän aikaan vuodesta palelee tyhjässä leikkipuistossa. Lapsilla on mielenkiintoista touhua ja leikkikavereita, ja itsekin voi muiden äitien kanssa jutella niitä näitä. Kovin harvalla oikeasti ne ajatukset pyörii lastensa kakan koostumuksen ympärillä, niissä mammakerhoissakaan. ;)

Vierailija
20/29 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen pyörinyt samoiden tunteiden kanssa kuin sinäkin.

Uskon kuitenkin että olen tehnyt oikean valinnan, koska en ennen lapsiakaan "nauttinut nuoruudestani", en ollut silloin sen onnellisempi kuin nytkään, olen nyt paljon onnellisempi. Ja lisäksi uskon, että jos minulla ja miehelläni ei olisi lapsia, olisi minulla koko ajan vauvakuume. Uskon että olet vain väsynyt äitiyteen ja kaipaisit omaa aikaa.