Työpaikan joustamattomat jyrät
Oletteko törmänneet näihin jotka haluavat omia kaikki hommat ja tehdä itsensä tarpeelliseksi?
Uudessa työpaikassani on vanhempi kärttyinen sihteeri jonka kautta kaikki viesti liikenne talosta ulos päin pitää mennä :)
NÄin on tehty aina ja tehdään jatkossakin...
Ja hän sitten pätee etsimällä kirjoitusvirheitä joka lipusta ja lapusta yms huomauteltavaa....
Siis tarkistusta tarkistuksen vuoksi....
Hän saa valtavaa tyydytystä tästä kielipoliisin tehtävästä ja sättii herkästi toisia...
Kommentit (18)
kaikki odottelee että kotka jää eläkkeelle jotta saadaan menetelmät tähän päivään....
kyytiä tälle nutturapääkotkalle, kyllä rupeaisi muut asiat kiinnostamaan kunnon panojen jälkeen kuin jotkut pilkun nussimiset.
ainahan sitä tarkisteltavaa riittää mutta onko siinä mitään järkeä?
Virheitä varmasti tulee jokaiselle, olen huomannut että jopa tälle täydelliselle kielipoliisille ;)
Minusta hänelle olisi järkevämpääkin tekemistä...
T: AP
ei saada näitä jyriä kuriin! Estävät toiminnoillaan itseasiassa todellisen kehityksen, kun ovat jumittuneet johonkin yhteen ainoaan tapaan tehdä asiat, uudet, nykyaikaisemmat toimintatapaehdotukset kaikki jyrätään, uudet ideat ovat syvältä heidän mielestään. Ovat itse kehityksen/luovan ideoinnin tulppana, ja firma menettää rahaa...
Samalla tällaiset henkilöt ottavat kaiken itse henk.kohtaisena loukkauksena toisten pätevyyden, ehdotukset jne. Alistavat ja vähättelevät sitten muiden työpanosta kun pelkäävät valta-aseman menetystä. Ja taas yritys menettää tuloja sairaspoissaoloissa, kun ihmiset voivat pahoin työpaikalla.
Nämä valta-aseman veemäisyydellään ansainneet haahkat ovat itse se suurin ongelma yrityksessä. Mutta kukaan ei uskalla puuttua heidän toimiinsa tosissaan, vaan hyssytellään ja vähätellään ongelmaa.
Mä en jaksa näitä keskenkasvuisia neuvojia, joilla on vajaa 5 vuotta työkokemusta, ovat olleet alle vuoden talossa ja kuvittelevat näkevänsä the big picturen ja olevansa tosi käteviä, vaikka nippanappa osaavat olla ihmisiksi.
Nimim. call-centerin pomo
Mä en jaksa näitä keskenkasvuisia neuvojia, joilla on vajaa 5 vuotta työkokemusta, ovat olleet alle vuoden talossa ja kuvittelevat näkevänsä the big picturen ja olevansa tosi käteviä, vaikka nippanappa osaavat olla ihmisiksi.
Nimim. call-centerin pomo
Lisäksi vastavalmistuneilla on tuoretta tietoa, intoja ja uusia näkemyksiä. Miksi kuvittelet olevasi työvuosien perusteella heitä parempi? Sinulla ei ole mitään oikeutta talloa jalkoihisi uusien työntekijöiden alkuinnostusta. Olet aika vastenmielinen tapaus.
Mä en jaksa näitä keskenkasvuisia neuvojia, joilla on vajaa 5 vuotta työkokemusta, ovat olleet alle vuoden talossa ja kuvittelevat näkevänsä the big picturen ja olevansa tosi käteviä, vaikka nippanappa osaavat olla ihmisiksi. Nimim. call-centerin pomo
Alistat, vähättelet, et oikeasti arvosta alaisiasi?? Olet itse huono esimies koska et ymmärrä mikä vaikutus ja merkititys myös rahallisesti on työpaikan ilmapiirillä firmalle.
Ei sun tarvitse joka ikiseen ehdotukseen mennä mukaan, tai olla samaamieltä, mutta esimies joka kuuntelee alaistaan, arvostaa, antaa palautetta aktiivisesti (hyvää ja huonoa) ja rakentavasti, tsemppaa ja kannustaa luo toiminnallaan hyvää yhteishenkeä ja samalla tehokkuutta. Ihmiset jotka ovat motivoituneita, joita kannustetaan saavat enemmän aikaan ja ovat enemmän sitoutuneita ja uskollisia yritykselle, kuin ne jotka voivat huonosti työpaikalla.
Etkö arvosta sitä, että alaisesi haluavat osallistua yrityksen kehittämiseen??? Usein tarvitaan sata huonoa ideaa, ennenkuin se yksi kuningasidea jalostuu niiden huonojen joukosta?? Et taida itse tietää mitään ideoinnista... Ensin heitetään kehiin vapaasti kaikkea ideaa, ja sitten aletaan vasta miettiä mitkä niistä ovat järkeviä, joista taas karsitaan ne jotka oikeasti ovat kehityskelpoisia.
Anteeksi vaan mutta kuulostat itse epäpätevältä pomolta. Paljom olisi sulle vielä palautetta annettavaa kommenttisi puolesta, mutta suosittelen sinulle palaamista esim koulunpenkille ja opiskella henkilöjohtamista.
ei hänestä ole tilanteen ratkaisijaksi...
Jyrä todella kokee olevansa tärkein työntekijä firmassa :) . Kaikilla muilla on sijaiset mutta hänellä ei, kukaan ei voi tehdä näitä hänen tärkeitä töitään ja kaikki seisahtuu kun hän on poissa :D. Naurettava tilanne kertakaikkiaan
Hänenhän tähän pitäisi puuttua.
ei hänestä ole tilanteen ratkaisijaksi...
Jyrä todella kokee olevansa tärkein työntekijä firmassa :) . Kaikilla muilla on sijaiset mutta hänellä ei, kukaan ei voi tehdä näitä hänen tärkeitä töitään ja kaikki seisahtuu kun hän on poissa :D. Naurettava tilanne kertakaikkiaan
Hänenhän tähän pitäisi puuttua.
nostan todennäköisti kytkintä piakkoin...
Eli aivan yksinkertaisesti kirjoita siten, että korjauksia ei tarvita. Uskon, ettei tuo sihteerikään jatkuvasti käyttäisi aikaansa pilkkujen lisäämiseen ja yhdys sanojen korjaamiseen, jos sinä et yksinkertaisia virheitä tekisi.
Parempi pari korjausta kuin sotkuinen teksti ulos talosta.
Joskus nähnyt todella kauheita kirjelmiä asiakkaille. Joo, ei todellakaan anna hyvää kuvaa yrityksestä.
Eli aivan yksinkertaisesti kirjoita siten, että korjauksia ei tarvita. Uskon, ettei tuo sihteerikään jatkuvasti käyttäisi aikaansa pilkkujen lisäämiseen ja yhdys sanojen korjaamiseen, jos sinä et yksinkertaisia virheitä tekisi. Parempi pari korjausta kuin sotkuinen teksti ulos talosta.
ihan aina paskoja ja esimies huono
:=DDD
no, tokihan av-mamma osaa ihan joka asian ja on ainoa fiksu ja mukava työpaikallaan
katsotaan läpi useamman ihmisen voimin ja ulkoasu viimeisen päälle.
Mutta kaikki kirjeenvaihto ei ole sellaista että pitää tyylitellä ja nysvätä viimeisen päälle.
Ja todellakin on niin että sihteeri katsoo jokaisen työntekijän jokaisen kirjeen, viestin yms läpi... ihan kaikkien myös esimiehensä
T: ap
Joskus nähnyt todella kauheita kirjelmiä asiakkaille. Joo, ei todellakaan anna hyvää kuvaa yrityksestä.
Eli aivan yksinkertaisesti kirjoita siten, että korjauksia ei tarvita. Uskon, ettei tuo sihteerikään jatkuvasti käyttäisi aikaansa pilkkujen lisäämiseen ja yhdys sanojen korjaamiseen, jos sinä et yksinkertaisia virheitä tekisi. Parempi pari korjausta kuin sotkuinen teksti ulos talosta.
ihan aina paskoja ja esimies huono
:=DDD
no, tokihan av-mamma osaa ihan joka asian ja on ainoa fiksu ja mukava työpaikallaan
tämän yhden ainukaisen ongelman perusteella,
enkä osaa läheskään kaikkea, kysyn kyllä jos/kun tietoa kaipaan.
Menettely risoo muitakin. Osa ihmisistä on sellaisia työntekijöitä että he haluavat tehdä niinkuin aina ennenkin ja suuttuvat jos joku kehitystä ehdottaa.
Ymmärrän täysin myös tämän sihteerikön kannan, homma on hänellä selkäytimessä ja tehnyt iät ajat. Hänellä tämä käy paremmin kuin hyvin...
HÄn ei näe mitään ongelmaa että kaikki työ seisoo hänen takanaan jonossa. Mitä nyt sit valittaa kiirettään jne...
T: ap
ihan aina paskoja ja esimies huono :=DDD no, tokihan av-mamma osaa ihan joka asian ja on ainoa fiksu ja mukava työpaikallaan
Kannattaa olla hissukseen ainakin koeajan.