Menikö lapsesi lähiyläkouluunsa vain jonnekin muualla?
Miedän tyttö haluaisi kuvis-painoteiselle luokalle yläasteelle, on nyt vitosella. Ainoa asia mikä mietityttää, ettei tunne ketään ennestään.
Kannustan silti ainakin hakemaan, ja onhan tässä melkein vuosi aikaa miettiä.
Kommentit (7)
Tähän pitää kuitenkin kehaista, että alakoulun lakkautuksen yhteydessä olin vaikuttamassa siihen, mikä koulupolku lakkautetun koulun oppilaille tulee.
Toinen vaihtoehto olisi ollut kamala slummikoulu, johon lakkautetusta koulusta oppilaat ennen jatkoivat. Nyt lapseni jatkaa siistiin ja sivistyneeseen keskustakouluun, minne yleensä kaikki haluaisivat.
Olin hyvissä puheyhteyksissä yhden johtavan virkamiehen kanssa. Siitä se sitten lähti...
Tosin se on fyysisesti lähempänä kuin ns. lähikoulu.
meillä on vain yksi ainoa vaihtoehto, sama koulu esikoulusta lukioon
helppoa ja kätevää
Luokkajaosta ei tiedä ja vaikka tuntee joitakin samaan kouluun urheiluluokalle tulevia, niin ei voi tietää pääsevätkö samalle luokalle.
Tulee treenaamaan koulussa lajia jossa muut harrastajat kuuluvat toiseen seuraan. Tämä ei lasta etukäteen stressaa.
Meillä lapsi itse halusi tuonne luokalle ja mietti vielä menemistä kun kuuli miten käytännössä lajit ja urheiluluokat järjestetään. Halusi itse, me vanhemmat emme kannustaneet emmekä jarrutelleet. Kyselimme ja juttelimme vain lapsen kanssa, joka teki päätöksen itsenäisesti.
eli ei-lähikouluun ja toinen oman koulunsa oman kielilinjansa mukana tai sitten saman koulun kuvispainotteiselle luokalle.
Eivät ole koskaan olleet lähipäiväkodissa tai -koulussa.
t. itähelsinkiläinen
kuvispainotteisella yläasteella, ja ainakin itse sain sieltä sitten paljon uusia ystäviä niiden alakoulun ja pihapiirin kavereiden lisäks. Jännitti kyllä ihan koko kesä ennen koulun alkua :)
koska on kielipainotteisella luokalla. Tosin todennäköisesti suurin osa alakoulun luokkakavereista jatkaa kielipainotusta ja siirtyy siis samaan kouluun. Päiväkodista kouluun siirtyi koko eskariryhmä, lukuunottamatta yhtä, joka muutti pois.