Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulusta soitettiin, että teini on ylipainoinen

Vierailija
20.03.2012 |

Terveystarkastuksessa tytölle sanottiin, että hän on ylipainoinen. Painaa 59 kg ja on noin 161 cm eikä TODELLAKAAN ole lihava! Kun tyttö lähti terkkarilta, niin hän soitti minulle. Tyttö oli huutanut terkalle sitten "Saatanan läski lehmä! Kato nyt itse peiliin, niin sit vasta huomaat, mitä on ylipaino!" Tuli nyt kotiin, kun ei loppupäivää voinut olla koulussa, kun kova päänsärky iski. Soitanko terkalle?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitanko terkalle?

läski tyttösi soita itse ja pyydä anteeksi?

Vierailija
2/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuo kyllä vähän pullea noilla mitoilla.

Mun 15v. tyttö on 160cm/49kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittävä ihminen ei ansaitse tuollaista silmille hyppimistä. Pyydä tytärtäsi käymään ja pyytämään anteeksi käytöstään.

ps. lapsen painoindeksiä ei lasketa samaalla kaavalla, kuin aikuisten.

Vierailija
4/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olne 10 cm pidempi ja painan saman verran

t. kolmen teinin 49 v äiti

Vierailija
5/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä esittänyt asiansa. Mutta aika törkeää käytöstä sinunkin tytöltäsi huutaa tuollaisia.

Syytä molemmissa mutta kyllä todellakin selvittäisin asian. Ja molempien kanssa. Tyttösi on myös syytä ymmärtää, ettei noin toisille puhuta ja pyytää anteeksi.

Vierailija
6/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta on vain tuo 161cm. Jollekin 175cm pituiselle tuo olisi ihannepaino, mutta todellakin 161cm teinille melkein 10 kiloa liikaa. Että kannattais vähentää niitä syömisiä ettei ole ylipainoinen siinä täysi-iän rajoilla.

Vierailija
7/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sanottiinko teinille?

Taidatte asua Porvoossa.

Vierailija
8/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman kokoinen aikuinen nainen. Painan muutaman kilon vähemmän ja minäkään en ole edes laiha. Itseasiassa painoindeksini on melkein 22. Nuoren/lapsen painoindeksiä ei lasketa samalla tavalla. Kyllä nyt on niin, että tyttäresi alkaa olla liian tuhdissa kunnossa. Siihen on hyvä puuttua ennen kuin se karkaa käsistä. Joten nyt tyttö puhutteluun ja ruokailutottumukset kuntoon!

Vierailija
9/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa. Olen itse 160/52, aikoinani olin 160/60 ja olin selvästi lihoneen näköinen, kaksaria pukkasi ja reidet hankasi yhteen...

Vierailija
10/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäresi sanoi takaisin, mutta tietysti olisi voinut sanoa vähän eritavalla. Tyttärelläsi EI ole ylipainoa, tai ei ainakaan aikuisten taulukon mukaan jolloin bmi olisi 22,7 joka on TÄYSIN normaali. Itse olen 160 cm ja painan 60 kiloa (ruumiinrakenne kylläkin aika lihaksikas ja painoa enemmän alavartalolla) ja pidän itseäni normaalipainoisena. Tietysti peilin mukaan on VÄHÄN ylimääräistä mutta vasta kävin työterveyshuollossa juttelemassa kolesterolistani ja mulle sanottiin suoraan että olen aivan normaalipainoinen.

Soitapa sille terkalle, ja kysy että minkä taulukon mukaan nuoresi on ylipainoinen, keskustele asiasta aikuismaisesti mutta älä anna kävellä ylitsesi.

MUTTA AV palstallahan tyttäresi on reilusti ylipainoinen koska kaikki joiden bmi on yli 21 ovat täällä läskejä. Maailmaan ei mahdu nykyään muuta kuin laihoja tai todella hoikkia ja läskejä, mitään välimuotoja ei ole ja ei ole mitään normaalia olla normaalipainoinen...

Laskin 15v tytölle joka on 161cm pitkä ja painaa 59kg:

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 23.5 kg/m2.

Lapsi on normaalipainoinen.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 42.8 - 63.3 kg.

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html

Vierailija
11/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on teininä jo pikkuisen liikakiloja tai löllöä vatsassa, kun tulee aikuisen ikään niin sitä läskiä alkaa jo olla kunnolla. Pientä ylipainoa mittojen perusteella sanoisin. Ellei ole sitten joku Cocon tapainen muotomimmi. Ja vielä noin rumasti sanoi terkkarille, pistä tyttösi itse soittamaan ja pyytämään anteeksi käytöstään. Terkkarillakin voi olla tosi paha mieli nyt tyttösi takia.

Vierailija
12/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman kokoinen aikuinen nainen. Painan muutaman kilon vähemmän ja minäkään en ole edes laiha. Itseasiassa painoindeksini on melkein 22. Nuoren/lapsen painoindeksiä ei lasketa samalla tavalla. Kyllä nyt on niin, että tyttäresi alkaa olla liian tuhdissa kunnossa. Siihen on hyvä puuttua ennen kuin se karkaa käsistä. Joten nyt tyttö puhutteluun ja ruokailutottumukset kuntoon!

ja ap:n tyttökin on vielä normaalin rajoissa. Arvioin iäksi 14v eli tokin vaikuttaa mutta painoindeksilaskuri http://terveyspalvelut.com/painoindeksi-painoindeksilaskuri/ antaa tulokseksi

BMI = 22.76 kg/m2 (Normaali paino)

normaali BMI raja: 15.8 - 23.5 kg/m2

normaali painoraja pituudelle: 41.0 - 60.9 kg

Tottakai on hyvä seurata painon ja pituuden kehitystä, ettei ylipainoa kerry. Terkkarikin voi kyllä esittää asian hieman kauniimmin. Itse soittaisin terkalle ja kysyisin minkä on homman nimi ja tosiaan mun lapsi pyytäisi kyllä anteeksi tökeröä käytöstään myös.

t. aiemmin vastannut

Vierailija
13/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja on varmasti yrittänyt keskustella lapsesi ylipainosta hienotunteisesti, mutta hän on teinityttömäisesti vetänty pussillisen herneitä nenään ja käyttäytynyt todella asiattomasti.

Soitat ja keskustelette hyvässä hengessä, miten saatte tyttären hyväksymään, että hän ei ole normaalipainoinen, ennen kun tilanne karkaa käsistä.

Vierailija
14/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin lapselleni, että heti huomenna menee ja pyytää sanomisiaan anteeksi, ja sen jälkeen vasta soitan terkalle, varmistaakseni, että tyttö pyysi anteeksi.

Koulusta soitettiin = tyttö soitti?

Vierailija
15/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

162/58 ja pidin itseäni lihavana. Okei, aikuisten mittapuulla en ollut lihava, mutta teiniksi selvästi pullea. Muistan, kun kuulin parin pojan sanoneen selän takana mua "läskiksi" ja se sattui.

Aikuistuttua sitä painoa tulee kuitenkin ja tuollainen 58-kiloinen on hyvin nopeasti täysi-ikäisenä 75-kiloinen. Niin se ap vaan on.

Tuskin terkkari kuitenkaan tyttöä hakkui läskiksi. Uskomattoman huonoa käytöstä tytöltäsi tuollainen nimittely.

Vierailija
16/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 50 kg ja pituutta oli 168 cm. Olen urheillut ikäni ei ollut läskiä missään.

Mielestäni 59 kg ja 161 cm nuorella on ylipainoa ja varsinkin jos ei harrasta liikuntaa eli paino koostuu lähinä rasvasta.

Mielstäni tytön on henkilökohtaisesti käytävä pyytämässä terkalta anteeksi.

Vierailija
17/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täkerösti ole terkka kyllä esittänyt asiansa. Mutta aika törkeää käytöstä sinunkin tytöltäsi huutaa tuollaisia. Syytä molemmissa mutta kyllä todellakin selvittäisin asian. Ja molempien kanssa. Tyttösi on myös syytä ymmärtää, ettei noin toisille puhuta ja pyytää anteeksi.

Miten niin tökerösti. Sanonut, että tyttö on ylipainoinen, miten se olisi sinusta pitänyt ilmaista.

Sentit ja kilot ei paljon kerro, mutta terkalla on käytössään aiempien vuosien sentit ja kilot. Ja näkö kulmaa, miten kilot ovat kertyneet ja milla aikajanalla. Jenkkakahvat ovat vaaralliset normaalipainoisellakin.

Vierailija
18/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä esittänyt asiansa. Mutta aika törkeää käytöstä sinunkin tytöltäsi huutaa tuollaisia. Syytä molemmissa mutta kyllä todellakin selvittäisin asian. Ja molempien kanssa. Tyttösi on myös syytä ymmärtää, ettei noin toisille puhuta ja pyytää anteeksi.

ja miten? Olitko kuuntelemassa...Itse en uskoisi ihan suoraan tökeröä tapaa puhua vaan epäilisin tytön värittäneen keskustelua.

Vierailija
19/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkka sanoo nuoren olevan ylipainoinan. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
20/66 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järkytyin myös teininä kun terkka sanoi, että alan olla vähän liian painava ja nyt pitää tarkkailla mitä suuhunsa laittaa.

Omasta mielestäni olin ihan sopiva 160cm/52kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän