Mun mies lataa laittomasti ja mulla on olo et asun rikollisen kanssa.
Olen rukoillut lopettamaan koska pelkään et poliisit on oven takan millon tahansa ja tulee ziljoonien korvaukset.
Onko tää pelko ihan irrationaalinen? En saa enää kunnolla nukuttua.
Ahdistaa. Lataako kukaan muu?
Onko kellään muulla tällainen ahdistava olo lataamisesta?
Jotenkin tää on nyt mennyt sellaiseksi että pelkään et mieheni voi tehdä MITÄ VAIN koska se on rikollinen luonne.
Saatiin eka lapsi 2kk sitten ja sen jälkeen tää pelko on vaan yltynyt. Tuntuu, ettei rikollismieheen voi luottaa?
Onko tällainen lataaminen normaalia? Siis ei se ihan määrättömästi lataa, mutta jotain kerran-pari viikossa kuitenkin...
Kommentit (10)
Pelkäät että virka-valta on oven takana kun mies lataa netistä =)
No kait tää sun viesti nopeuttaa sitä oveen kolkuttamista kun täällä toitottelet suureen ääneen että "HEI MEILLÄ LADATAAN TIEDOSTOJA"
Pakko oli ottaa kantaa kun tässä oli juuri toi ironia
Musiikin ja videoiden laiton lataaminen on yleistä, ja on erittäin epätodennäköistä että lataamisesta on mitään seurauksia.
Kerro miehellesi että asia ahdistaa. Ehkä voitte sopia että hän lataa vähemmän ja sinä opettelet elämään asian kanssa.
Lataisin itsekin, mutta kun ohjelma ei toimi enkä tajua siitä mitään.
Sehän on ihan oikein ladata, miten muuten voi selittää erilaiset teostomaksut ja hyvitysmaksut kaikista medioista sun muusta? Jos kerta jo hyvitetään eli maksetaan kopioinnista, niin sittenhän voi hyvällä omallatunnolla yksityisesti kopioida!
Sehän on ihan oikein ladata, miten muuten voi selittää erilaiset teostomaksut ja hyvitysmaksut kaikista medioista sun muusta? Jos kerta jo hyvitetään eli maksetaan kopioinnista, niin sittenhän voi hyvällä omallatunnolla yksityisesti kopioida!
...eilisten uutisten mukaan suunnittelemassa uusiksi. Lompakot esiin!
Ehkä sun on parasta puhua mies ympäri ja laittaa hänet tunnustamaan poliiseille vielä kun ehtii. Tai sitten menet itse juttelemaan rauhallisesti ja asiallisesti poliisien kanssa miehestäsi. Eihän sitä tiedä, nehän on voinu tarkkailla miestäsi vaikka kuinka kauan, keräävät vain todistusaineistoa kuukausien ajan oikeudenkäyntiä varten. Ei olisi ensimmäinen tapaus. Jos saat miehen tunnustamaan ja sopimaan asian oikeussalin ulkopuolella, hyvässä lykyssä selviää hän vain puolella siitä mitä oikeussalin kautta joutuisi maksamaan.
Ehkä sun on parasta puhua mies ympäri ja laittaa hänet tunnustamaan poliiseille vielä kun ehtii. Tai sitten menet itse juttelemaan rauhallisesti ja asiallisesti poliisien kanssa miehestäsi. Eihän sitä tiedä, nehän on voinu tarkkailla miestäsi vaikka kuinka kauan, keräävät vain todistusaineistoa kuukausien ajan oikeudenkäyntiä varten. Ei olisi ensimmäinen tapaus. Jos saat miehen tunnustamaan ja sopimaan asian oikeussalin ulkopuolella, hyvässä lykyssä selviää hän vain puolella siitä mitä oikeussalin kautta joutuisi maksamaan.
Tähän nimenomaan Suomessa poliiseilla on resursseja :) Lähinnä poliiseja kiinostaa miten paljon miehelläsi on jaossa laitonta materiaalia
Resurssit keskittyvät enemmänkin jaettuun materiaaliin. Ja käske miehen käyttää PeerBlock ohjelmaa kun latailee. Sillä tavalla koneellesi ei poliisi pääse näkemään IP osoitetta.
Nettivinkkasin poliisille, selvittävät IP-osoitteesi ja kohta on miekkataksi pihassa. Hyvää päivänjatkoa