Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suomi täynnä läskejä lapsia ja silti ei löydy vaatteita!!??

Vierailija
19.03.2012 |

Meillä on pulleroinen 9-v ja vaatteiden siis housujen löytäminen on aivan mahdotonta. Olen nyt sitte opetellut lyhentään lahkeita. Mutta esim toppiksien lahkeiden lyhentäminen ei ole kovin helppoa ko on niitä vetoketjuja yms.

Tuossa toisessa ketjussa sanotaan että näitä pulleroita on suomi pullollaan!! Miksi ihmeessä niille ei sitte tehdä vaatteita! että sais ostaa kaupasta. D-mallistoja on tosi vähän!! vai onko oletuksena että nämä pulleroiset ei liiku eivätkä tarvi ko farkut...

Miten pulleroisten äidit ootte ratkaissu vaikka nyt tämän toppahousu ongelman?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z

Vierailija
42/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös "väärän mallinen" tyttö. Paino on normaalin puolella, mutta lähempänä ylärajaa. Kotona on karkkipäivä (jolloin ei mätetä mitään järkyttäviä määriä) ja muuten ei syödä herkkuja. Tyttö on enemmän pojan mallinen. Leveät hartiat jne. Jo hartiat hankaloittaa varsinkin paitojen ostamista. Ne kun on tytöille ihan järkyttävän kapeita.

Painoa tulee todella helposti. Jos tyttö on viikon mummolassa niin menee aina pari kuukautta että saadaan paino normalisoitua. Mummokin tämän on huomannut, mutta ei vaan kykene lapselta mitään kieltämään varsinkin kun pikkuveli voisi syödä mitä vaan eikä näy missään. Poika siis syö huomattavasti enemmän kuin tyttö ja liikkuu vähemmän. Tyttö on aina tykännyt liikkua ja esim juosta, mutta päällepäin katsoessa sitä ei kyllä uskoisi.

Poikien osastolta löytyy meille housuja helposti, mutta luonnollisesti tyttö haluaisi kivoja tyttömäisiä vaatteita ja varsinkin paidoissa se on ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-Mammat, kai ymmärrätte että nykyajan maailma saa lapset läskeiksi, kaikkialla tuputetaan sokeria, jne. Joten voitte syyttää lapsien läskeydestä maailmaa! :-) 

Vierailija
44/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä ketju. Miten te voitte haukkua lapsia noin? Vastauksena kysymykseen, kuminauhavyötäröisiä housuja meidän pulska tyttömme yleensä käyttää, ja niitä on löytynyt. Ja muuten, meidän lapsista yksi on pullea. Hänen kanssaan olimme ihan ravitsemusterapeutillakin, joka ei löytänyt ruuastamme valittamista. Joillakin on vain taipumus lihoa.

Vierailija
45/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:43"]No on se nyt helvetti, että lapsillekin pitää alkaa tekemään pluskoon vaatteita! Voiko sairaampaaenää olla? Se on jo ihan sairasta, että aikuisille valaille tehdään jotain 50-koon vaatteita kun koko 44 alkaa jo olla hulluutta. No tehdään lasten lihavuudestakin sitten normaalia :)

Usein läskeillä näkee niitä läskejä lapsia. sanoisin, että 99 prosenttia läslien lapsien vanhemmista on läskejä. Ja ainoa mikä siinä on periytynyt on liikkumistottumukset, laiskuus ja jääkaapin sisältö.

[/quote]Itse en ole koskaan tuntenut yhtään perhettä, jossa kaikki olisivat lihavia. Tarkemmin ajatellen jokainen tietämäni ylipainoinen on perheessään ainoa.

Vierailija
46/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on normaali. Vyötäröt pitää kaventaa aina housuista ja hameista. H&M:ssä on aika kapeitakin vaatteita, mutta jos ostaa sopivan pituisen ja oikean kokoisen (muuten) hameen, se putoaa.

Vierailija
47/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteet ovat jotenkin omituisen mallisia muutenkin.

Meillä on hoikka juoksijatyttö 12v ja erityisesti farkkujen ostaminen on hankalaa. Jos farkut istuvat jaloista ja ovat sopivan pitkät niin vyötärö on aivan jättimäisen kokoinen. Sitten taas voi olla farkkuja, joissa vyötärö on suht ok, mutta jaloille on aivan liian vähän tilaa eli ovat liian tiukat jaloista. En oikein ymmärrä, että minkä mallisille lapsille noita farkkuja tehdään..?

Vierailija
48/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia ja lyhyitä on vähän, ei nille kannata tehdä mitään. Lyhentäkää aikuisten vaatteet, jos on erikoiEn kokoisia.

Vierailija
49/80 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhden lapsen kanssa vaikea löytää housuja, jotka eivät olisi tippuneet jalasta. Nyt toisen kanssa on vaikeaa löytää sellaisia, jotka eivät kiristäisi. Keskimäärin heille siis löytyy vaatteita ja paino on keskikäyrällä...

Vierailija
50/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ! Läskeille lapsille löytyy housuja jos etsii,koska olen itse läski lapsi...olen 9v ja 47.4kg olen läski!!

Vierailija
51/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:43"]No on se nyt helvetti, että lapsillekin pitää alkaa tekemään pluskoon vaatteita! Voiko sairaampaaenää olla? Se on jo ihan sairasta, että aikuisille valaille tehdään jotain 50-koon vaatteita kun koko 44 alkaa jo olla hulluutta. No tehdään lasten lihavuudestakin sitten normaalia :)

Usein läskeillä näkee niitä läskejä lapsia. sanoisin, että 99 prosenttia läslien lapsien vanhemmista on läskejä. Ja ainoa mikä siinä on periytynyt on liikkumistottumukset, laiskuus ja jääkaapin sisältö.

[/quote]
Mun äitine EI ole läski vaikka itse olen

Vierailija
52/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka auttaisi laihduttamaan olen lapsi,47.7kg

Vierailija
54/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lihavuus johtuu elämäntavoista, mikä selittää että perheessämme on hoikat vanhemmat, kolme hoikkaa lasta.. ja yksi pullea? tyttö on 7v, 120cm/40kg. on käyty ravintoterapeutilla, on otettu kokeita. syytä ei löydy! tyttö käy tanssitunneilla & pyöräilee kouluun . syö normaalia kotiruokaa, karkeista ei edes tykkää paitsi turkinpippureista. kaiken pitäisi olla hyvin, mutta tyttö vain lihoo!

Vierailija
55/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari esiteiniä ja heistä toinen alkoi lihoa vauhdilla viime keväänä. Toki tiedän että kyseessä oli rasvankeruupyrähdys tytöllä mutta painoa tuli vauhdikkaammin kuin piti. Huomasin että osti sipsejä taskurahoillaan, söi pakastimesta kylmiä ranskalaisia ja joi litroittain kaakaota. Myös treenejä varten ostetut energiapatukat hävisivät päivässä. Kun poistin nuo kaikki kotoamme, tilanne parani ja lapsi lakkasi lihomasta, tarkkailun myös ihan vaakaa käyttämällä painon ja pituuden suhdetta. Nyt puolen vuoden päästä lapsi ei ole anorektikko, paino normaali pituuteen nähden ja asiat hyvin. Mutta jos en olisi puuttunut, lapsi olisi ylipainoinen.

Vierailija
56/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
57/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2012 klo 20:55"]

lasta läskiksi, on todella sairas ja ei ole kykenevä äidiksi. Todella kuvottavaa.

Kymenlaakson nuorisopsykiatrian lääkäri kertoi haastattelussa, että jopa yksi läskinimittely voi johtaa anoreksiaan. Miettikääpä sitä. Olette sivistymättömiä moukkia.

[/quote]

Samaa mieltä. Mä aina ihmettelen, että onko nää ilkeät hävyttömät ihmiset oikeasti jonkun äitejä täällä. Mä en koskaan, KOSKAAN nimittelisi yhtäkään lasta enkä yhtäkään aikuista läskiksi. Mun mielestä todella törkeää. Tämä palsta on oikeasti täynnä kaksinaamaisia ja henkisesti sairaita ihmisiä.

Vierailija
58/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä hoikkaa liikuntaa harrastavat lasta eikä yhdelläkään ole lihavia kavereita. Eli ei täällä meillä päin ainakaan ole läskejä kovinkaan paljon.

Vierailija
59/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin totta. Mulla on vain vähän vanttera  jaisoluinen poika 8 v ja mitkään toppahousut ei mene verkkareiden päälle. Lyhentäisin todiaan lahkeita elleivät olisi täynnä jotain ihme halkioita joista en ompelukoneellani selviä.

Joku REumalta, Jonathanilta ja urheiluvaatemerkeiltä voisi vastata etää miksi ovat mitoittaneen housunsa päin honkia.

Vierailija
60/80 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa on tänä vuonna d-malliston toppahousuja, kahta mallia.

Huomasin kun olin ostamassa omalleni housuja ja sovittaessa osa housuista oli todella väljiä.